Marcipan???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. november 2012

Tulle83

Lahn11 skriver:

Er det kun i marcipan brød der er det så ? For det var dem og købe konfekt jeg fik a vide man ikke måtte spise ?  

sammen med en LANG liste med pålæg, osv der også var skadeligt ... 

Har lige tjekket på nettet, og der er ikke likør i marcipanbrød fra Anton Berg

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2012

baby012

Månsson skriver:

Det ku jeg bedre forstille mig ja.. For der er i hvert fald ikke i ren marcipan.. Det var da helt sindssygt.. Hvad sku der så være med alt det pålæg

når okay , det oplyste min læge ihvertfald da jeg nævnte lysten til marcipan, marcipan brød og købt konfekt var der likør i samt toms chokolade skildpadder .. 

Pålæg er det bare alt kold røget ( laks, skinke osv) 

samt rosebeaf, da det ikke er gennemstægt  

Anmeld

20. november 2012

L&V

Lahn11 skriver:

når okay , det oplyste min læge ihvertfald da jeg nævnte lysten til marcipan, marcipan brød og købt konfekt var der likør i samt toms chokolade skildpadder .. 

Pålæg er det bare alt kold røget ( laks, skinke osv) 

samt rosebeaf, da det ikke er gennemstægt  

Tror ikke din læge har været helt vel informeret for langt det meste julekonfekt er jo os henvendt til børn og det ville stå tydeligt hvis der var alkohol i..

Den har jeg heller ikke hørt før.. Så du må spise havregryn og lidt frugt hehe

Anmeld

20. november 2012

baby012

Månsson skriver:

Tror ikke din læge har været helt vel informeret for langt det meste julekonfekt er jo os henvendt til børn og det ville stå tydeligt hvis der var alkohol i..

Den har jeg heller ikke hørt før.. Så du må spise havregryn og lidt frugt hehe

Kunne da være jeg skulle høre min nye læge ad  

ham jeg havde sidste graviditet er pensioneret  

men der er likør i noget marcipan brød og konfekt, men så vidt jeg kan se, er det vist mest i "hjemme lavet" marcipan brød.. 

Mht. Pålæg, giver det vel fin mening at det ikke gennemstægte / kold røget (rå) er noget man bør holde sig fra .. (Så vidt jeg ved)  

Anmeld

20. november 2012

L&V

Lahn11 skriver:

Kunne da være jeg skulle høre min nye læge ad  

ham jeg havde sidste graviditet er pensioneret  

men der er likør i noget marcipan brød og konfekt, men så vidt jeg kan se, er det vist mest i "hjemme lavet" marcipan brød.. 

Mht. Pålæg, giver det vel fin mening at det ikke gennemstægte / kold røget (rå) er noget man bør holde sig fra .. (Så vidt jeg ved)  

Tjo men det er jo os en tilberedning og hvis det var sådan ville det jo os være no go med andet end gennemstegt bøffer,væltede produkter og sushi og det er jo ik tilfældet

Anmeld

20. november 2012

baby012

Månsson skriver:

Tjo men det er jo os en tilberedning og hvis det var sådan ville det jo os være no go med andet end gennemstegt bøffer,væltede produkter og sushi og det er jo ik tilfældet

Sushi har været nedfrossen til -100+ grader, derfor er det ok, det er der ikke mange farlige bakterier som klare  

mener da heller ikke man må spise bøffer som ikke er gennemstægt ? 

ellers er reglerne da ændret siden jeg fik min første  

Anmeld

20. november 2012

L&V

Lahn11 skriver:

Sushi har været nedfrossen til -100+ grader, derfor er det ok, det er der ikke mange farlige bakterier som klare  

Endnu en regel jeg ikke har hørt om så mht bøf.. Tænker man skal passe på og bruge sin sunde fornuft men at det ikke skal blive fanatisk

Anmeld

20. november 2012

tarkoflen

Lahn11 skriver:

Mener det er råt kød du ikke må spise... Altså carpaccio, en bøf der er stegt bleu (altså næsten rå indvendigt)

Du har helt ret med hensyn til sushi

Ved du om man må spise varmrøget laks? Åhh det synes jeg er så lækkert, men er i tvivl om det er ok?

Altså det har jo været varmet under røgningen...

Anmeld

20. november 2012

tarkoflen

Månsson skriver:

Endnu en regel jeg ikke har hørt om så mht bøf.. Tænker man skal passe på og bruge sin sunde fornuft men at det ikke skal blive fanatisk

enig!

Jeg har også spist røde bøffer,bare de ikke er for røde, som i næsten rå i midten...

Anmeld

20. november 2012

L&V

tarkoflen skriver:

Mener det er råt kød du ikke må spise... Altså carpaccio, en bøf der er stegt bleu (altså næsten rå indvendigt)

Du har helt ret med hensyn til sushi

Ved du om man må spise varmrøget laks? Åhh det synes jeg er så lækkert, men er i tvivl om det er ok?

Altså det har jo været varmet under røgningen...

Har lige google det og det var os det jeg kom frem til da det var grundet toxiner

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.