Hvor mange ord skal de kunne? 18 mdr.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. november 2012

Dorthe1986

ledermus skriver:

Oliver er 20 måneder og er først rigtig begyndt med ord der kan forstås omkring 18 måneders alderen. Han er så ørebarn og har haft mere interesse i motorikken men nu virker det tilgengæld som om at sproget har hans interesse og han "snakker" meget for tiden og der kommer nye or til hele tiden. Han snakker stadig kun i enkelte ord og ikke i sætninger

Det er bare en skøn følelse, når man så småt kan kommunikere med dem sprogligt... især at se at de forstår hvad man siger fx her til morgen fandt han et stykke af hans fars tøj og jeg siger så "det skal til vask Emil", uden at tænke videre over, og han går så ud og smider det ind i vaskemaskinen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2012

Happiness

Min søn er 16 mdr og siger næsten ingenting. Jo en MASSE babypludder, men stort set ingen rigtige og tydelige ord...

Han siger "hov", "ej" (nej), "muhhh" (men det er jo ikke et ord ). Han siger en del der kan lyde som ord, men det ser jeg ikke som at være ord, før der ingen tvivl er

Han kan så lidt babytegn. Han lærte det ene på under en uge. Vi har aldrig brugt det, men de anvender det i hans nye vuggestue. Så nu prøver vi også det herhjemme. Der kan han bla. sige "mere" og "færdig" Måske det er fordi det er noget med mad at gøre, at det var så nemt for ham

Anmeld

23. november 2012

Dorthe1986

Happiness skriver:

Min søn er 16 mdr og siger næsten ingenting. Jo en MASSE babypludder, men stort set ingen rigtige og tydelige ord...

Han siger "hov", "ej" (nej), "muhhh" (men det er jo ikke et ord ). Han siger en del der kan lyde som ord, men det ser jeg ikke som at være ord, før der ingen tvivl er

Han kan så lidt babytegn. Han lærte det ene på under en uge. Vi har aldrig brugt det, men de anvender det i hans nye vuggestue. Så nu prøver vi også det herhjemme. Der kan han bla. sige "mere" og "færdig" Måske det er fordi det er noget med mad at gøre, at det var så nemt for ham

Der er stadig også en del pludder fra min søns side... og ordene udtaler han heller ikke 100 % korrekt, men man er ikke i tvivl om hvad han prøver at sige

Haha, ja her har det også været de ord der relaterer til mad og drikke, han lærte først Men rigtig flot han har været så god til at lære babytegn

Anmeld

23. november 2012

Fenja09

Dorthe1986 skriver:

Tusind tak, det var lige sådan noget jeg efterspurgte

Men kan da se at min Emil er godt med Han bliver 19 måneder i dag, og er god til at gøre sig forståelig... og han er lige i den her uge begyndt at lave sine første sætninger: "Der er far" eller "der er mor"

Godt jeg kunne hjælpe  Og det lyder da til at din dreng er ret godt med, så det er jo rigtig positivt!

Anmeld

26. november 2012

Blikfang.com

Toke bliver 1½ år i morgen og hans ordforåd består af:

Hej
Nej
at (det betyder kat)
Lampe

+ hest, hund og fisk lyde...

Jeg synes ikke det er særlig meget men vi håber snart der kommer flere på.

KH
Tokes mor

www.BlikfangsKostumer.dk

Anmeld

31. december 2012

Shoppingmor

Min yngste er lige rundet 19 mdr, og han kan så kun sige 'mam-mam', hvilket til gengæld både symboliserer mad, noget at drikke, og sut

Vi går dog ikke i panik af den grund, vores 2 ældste børn var også sene med sproget, fordi de havde så travlt med at udvikle sig motorisk, f.eks. gik de begge sikkert da de var omkring 11 mdr

Anmeld

31. december 2012

Nolle

Shit ! Min søn på 19 mdr siger slet ikke så meget. Han kan kun : ja, nej , dygtig, traktor og we are are young . 

Hvad gør vi galt 

Anmeld

31. december 2012

Dorthe1986

Nolle skriver:

Shit ! Min søn på 19 mdr siger slet ikke så meget. Han kan kun : ja, nej , dygtig, traktor og we are are young . 

Hvad gør vi galt 

I gør absolut ingenting galt nogle børn er hurtigere til sprog end andre ... Nogen børn venter endda til de kan sige ordene perfekt

Så du skal ikke være bekymret i hvert fald, det kommer lige pludselig

Anmeld

31. december 2012

Dorthe1986

Shoppingmor skriver:

Min yngste er lige rundet 19 mdr, og han kan så kun sige 'mam-mam', hvilket til gengæld både symboliserer mad, noget at drikke, og sut

Vi går dog ikke i panik af den grund, vores 2 ældste børn var også sene med sproget, fordi de havde så travlt med at udvikle sig motorisk, f.eks. gik de begge sikkert da de var omkring 11 mdr

Det var også flot Emil gik da han var 13 mdr, men ikke specielt sikkert

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.