Hvor mange ord skal de kunne? 18 mdr.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14.175 visninger
38 svar
1 synes godt om
18. november 2012

Dorthe1986

Halløj de damer.

Ville lige høre hvor mange ord de skal kunne når de er omkring 18 måneder? Eller skal kunne, er nok dårligt formuleret, men hvad er "normalen"?

Hvis der er nogen der ved det altså

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2012

jeanne-skat

Har en dreng på 18 mdr. Han kan sige mange ord og prøver at sætte ord ne sammen nu.

Anmeld

18. november 2012

Dorthe1986

jeanne-skat skriver:

Har en dreng på 18 mdr. Han kan sige mange ord og prøver at sætte ord ne sammen nu.

Hov kan se vores drenge er lige gamle, min er også født 23. April 2011

Men det er det samme her, Emil kan så mange ord og er begyndt med bitte små sætninger og kan forstå faktisk alt hvad vi siger

Så var bare nysgerrig omkring hvad der egentlig er forventeligt at de kan i den alder

Anmeld

18. november 2012

Benjamins'mor

Min søn er 22 1/2 mdr.
Han kan mange ord nu og også få sætninger.

Da han var 18 mdr kunne han sige en del ord.. Men ikke så man 100% forstod det altid.

Anmeld

18. november 2012

Dorthe1986

Benjamins'mor skriver:

Min søn er 22 1/2 mdr.
Han kan mange ord nu og også få sætninger.

Da han var 18 mdr kunne han sige en del ord.. Men ikke så man 100% forstod det altid.

Emil kan heller ikke udtale det helt rent endnu, men langt det meste er forståeligt det er bare så sjovt når man kan kommunikere med dem

Anmeld

18. november 2012

Benjamins'mor

Dorthe1986 skriver:

Emil kan heller ikke udtale det helt rent endnu, men langt det meste er forståeligt det er bare så sjovt når man kan kommunikere med dem

Ja det er det.

Benjamin forstår alt det vi siger og svare som regel på det.

Men tror ikke der er et bestemt tal for hvad de skal kunne, for det er så forskelliget.

Anmeld

18. november 2012

Clisolka

Halløj de damer.

Ville lige høre hvor mange ord de skal kunne når de er omkring 18 måneder? Eller skal kunne, er nok dårligt formuleret, men hvad er "normalen"?

Hvis der er nogen der ved det altså

Jeg tror det er meget forskelligt fra barn til barn 

Her var min datter lidt bagud fordi hun havde så travlt med motorikken, at hun glemte sproget. Da hun var 20 mrd. lavede jeg en liste til vuggestuen med de ord hun kunne - hun kunne en masse ord, men ikke sammensatte. På det tidspunkt var der omkring 30-40 ord på listen. Vi fik beskeden at hun var sprogligt som en på 15. mrd. De fik en talepædagog til at vurdere om de skulle arbejde videre med hende - og nu er hun lige fyldt 2 år og der er kommet godt gang i mundtøjet 

Jeg lavede en tråd herinde, hvor jeg fik dette link: 

http://www.solis.dk/index.html

Anmeld

18. november 2012

foto på lærred

Babymor2010 skriver:

Jeg tror det er meget forskelligt fra barn til barn 

Her var min datter lidt bagud fordi hun havde så travlt med motorikken, at hun glemte sproget. Da hun var 20 mrd. lavede jeg en liste til vuggestuen med de ord hun kunne - hun kunne en masse ord, men ikke sammensatte. På det tidspunkt var der omkring 30-40 ord på listen. Vi fik beskeden at hun var sprogligt som en på 15. mrd. De fik en talepædagog til at vurdere om de skulle arbejde videre med hende - og nu er hun lige fyldt 2 år og der er kommet godt gang i mundtøjet 

Jeg lavede en tråd herinde, hvor jeg fik dette link: 

http://www.solis.dk/index.html

Min datter på 15 måneder kan kun sige max 7 forståelige ord. Jeg synes, at det ville være rigtig flot af en på 15 måneder at kunne sige 30-40 ord, men godt at din datter fik hjælp hvis det var det der skulle til.

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

Så er det tid til at købe den personlige julegave.. Kig forbi hj.siden.

Anmeld

18. november 2012

Clisolka

foto på lærred skriver:

Min datter på 15 måneder kan kun sige max 7 forståelige ord. Jeg synes, at det ville være rigtig flot af en på 15 måneder at kunne sige 30-40 ord, men godt at din datter fik hjælp hvis det var det der skulle til.

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

Så er det tid til at købe den personlige julegave.. Kig forbi hj.siden.

Hmm jeg skrev ikke hun var 15 mrd. da jeg lavede den liste... Jeg skrev 20 mrd  

Vi blev bedt om at lave en liste med de ord hun kunne udtale, for vuggestuen hørte hende aldrig tale  Isabella er en stille pige i vuggestuen (ligesom sin mor) - og det er åbenbart ikke okay i deres øjne 

Anmeld

20. november 2012

foto på lærred

Babymor2010 skriver:

Hmm jeg skrev ikke hun var 15 mrd. da jeg lavede den liste... Jeg skrev 20 mrd  

Vi blev bedt om at lave en liste med de ord hun kunne udtale, for vuggestuen hørte hende aldrig tale  Isabella er en stille pige i vuggestuen (ligesom sin mor) - og det er åbenbart ikke okay i deres øjne 

Ok, havde misforstået det. Så godt du skrev hun var 20 måneder og kunne 20-30 ord men at vuggestuen så synes, at hun var på niveau med en på 15 måneder. (så troede jeg bare, at vuggestuen så synes at det var normalt at de så kunne 20-30 ord når de var 15 måneder) Undskyld misforståelsen.

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

Så er der kun et par uger tilbage til at bestille den personlige collage som julegave..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.