Hvor mange ord skal de kunne? 18 mdr.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. november 2012

Krussedulle

Dorthe1986 skriver:

Halløj de damer.

Ville lige høre hvor mange ord de skal kunne når de er omkring 18 måneder? Eller skal kunne, er nok dårligt formuleret, men hvad er "normalen"?

Hvis der er nogen der ved det altså

Mener at de "skal kunne" omkring 200 ord når de er 2 år

Det er jo helt individuelt hvad børn kan sprogligt!

Min dreng på 21 mdr kan vi uden problemer føre en samtale med ham han snakker hele tiden, og lærer nye ord hver dag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2012

twinny

Månsson skriver:

Ro på piger det er mere end normalt at de ikke snakker endnu.. Sproget begynder først at danne sig i den alder de har nu og når de er omkring 2er det mere normalt de kan så mange ord.. Og husk du har tvillingerne dreng og det er altså yderst normalt at de er lidt senere til det

Hvor har det noget med tvillinger at gøre? :-)
Det skal siges de har deres eget sprog de snakker sammen.

Anmeld

22. november 2012

Clisolka

Frøken J. skriver:

Hva???? Vil det sige at et barn på 15 måneder skal kunne 30-40 ord, hvis hun var som en på den alder??? Rose er snart 14 måneder og siger dårligt nok et eneste

Vi fik "hug" for at hun ikke snakkede noget mere...  Men nej, de er lidt hurtige i hendes vuggestue 

De er sikker på hun er ørebarn - fordi 70% af børnene er det. Jamen selvfølgelig er hun det når hun har fået tjekket ørene 5-6 gange det sidste år  

Du kan evt. lige prøve at se min tråd her: 

https://www.baby.dk/debat/192656pi1/syge-boern/vaeske-i-oerene--hvordan.aspx

Anmeld

22. november 2012

Dorthe1986

Tak for alle svarene piger jeg synes nemlig min dreng kan sige så meget og det er kommet så hurtigt så var lige lidt interesseret i at se, om der var nogle "retningslinjer", ligesom når sundhedsplejersken kom pg krydsede af om han nu kunne sidde selv, osv

Anmeld

22. november 2012

Fenja09

Dorthe1986 skriver:

Halløj de damer.

Ville lige høre hvor mange ord de skal kunne når de er omkring 18 måneder? Eller skal kunne, er nok dårligt formuleret, men hvad er "normalen"?

Hvis der er nogen der ved det altså

Nu er min datter kun 15 måneder, men hun kan lige omkring 10 ord og taler ikke i sætninger endnu. Jeg har faktisk en bog ( Leg med dit barn), hvor der står hvor mange ord de i snit skal kunne i de forskellige aldre.

Når et barn er mellem 12-18 måneder har det i gennemsnit et ordforråd på 18 ord og bruger et-ords-sætninger f.eks kan "mad" betyde "jeg er sulten", eller "vi skal have mad nu".

Et barn mellem 18-24 måneder har et ordforråd på ca 200 ord og bruger 2-3 sætninger ( ca 2 år).

Ovenstående er taget direkte fra bogen.

/Fenja

Anmeld

23. november 2012

L&V

twinny skriver:

Hvor har det noget med tvillinger at gøre? :-)
Det skal siges de har deres eget sprog de snakker sammen.

Tvillinger er ofte lidt langsommere til at komme ud af starthullerne

Anmeld

23. november 2012

ledermus

Oliver er 20 måneder og er først rigtig begyndt med ord der kan forstås omkring 18 måneders alderen. Han er så ørebarn og har haft mere interesse i motorikken men nu virker det tilgengæld som om at sproget har hans interesse og han "snakker" meget for tiden og der kommer nye or til hele tiden. Han snakker stadig kun i enkelte ord og ikke i sætninger

Anmeld

23. november 2012

twinny

Månsson skriver:

Tvillinger er ofte lidt langsommere til at komme ud af starthullerne

Ej hvor sjovt. Det anede jeg ikke.
Nå indtil har de fulgt fint med. Altså sådan motorisk.

Anmeld

23. november 2012

L&V

twinny skriver:

Ej hvor sjovt. Det anede jeg ikke.
Nå indtil har de fulgt fint med. Altså sådan motorisk.

Det er heller ikke givet man har bare set en tendens.. Det siger den tale terapeut jeg arbejder med

Anmeld

23. november 2012

Dorthe1986

Fenja09 skriver:

Nu er min datter kun 15 måneder, men hun kan lige omkring 10 ord og taler ikke i sætninger endnu. Jeg har faktisk en bog ( Leg med dit barn), hvor der står hvor mange ord de i snit skal kunne i de forskellige aldre.

Når et barn er mellem 12-18 måneder har det i gennemsnit et ordforråd på 18 ord og bruger et-ords-sætninger f.eks kan "mad" betyde "jeg er sulten", eller "vi skal have mad nu".

Et barn mellem 18-24 måneder har et ordforråd på ca 200 ord og bruger 2-3 sætninger ( ca 2 år).

Ovenstående er taget direkte fra bogen.

/Fenja

Tusind tak, det var lige sådan noget jeg efterspurgte

Men kan da se at min Emil er godt med Han bliver 19 måneder i dag, og er god til at gøre sig forståelig... og han er lige i den her uge begyndt at lave sine første sætninger: "Der er far" eller "der er mor"

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.