Hvor mange ord skal de kunne? 18 mdr.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. november 2012

Mumto3

Ikke ret mange, mor, mam mam, far, av,sut og så ikke andet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2012

Helle Tind

Jeg tror det er meget forskelligt fra barn til barn. Jeg er altid blevet drillet med at jeg først talte forståelige ord som 2 årig men så har jeg også snakket lige siden

Anmeld

20. november 2012

LinLin

Jeg skrev de ord op adam kunne da han var knapt 20 mdr. Han kunne 'Omkring 70....

Nu er han 2 år og 2 mdr og kan fint sætte ord sammen. Fx sagde han den anden dag "se mor. Mange fugle op himlen"

Storebror var til gengæld langsom; da han startede i bhv havde de svært ved at forstå ham. Men han har kæmpe ordforråd i dag (6 år). Da han var 5,7 år lavede jeg for sjov en test på ham. Den sagde han lå i ml. 6,6 og 7 år

Anmeld

20. november 2012

Den lykkelige

Vores datter kunne 109 ord da hun var 19 mdr  Hi hi.. vi sad en aften for sjov og prøvede skrive ned hvad hun kunne.. og gik død i det ved 109 ord  Jeg tror det meget forskelligt.. kender en på 3,5 og en på 4,5 og ham på 3,5 snakker MEGET bedre og tydligere end hende på 4,5 som nærmeste snakker baby sprog..

Anmeld

20. november 2012

Clisolka

foto på lærred skriver:

Ok, havde misforstået det. Så godt du skrev hun var 20 måneder og kunne 20-30 ord men at vuggestuen så synes, at hun var på niveau med en på 15 måneder. (så troede jeg bare, at vuggestuen så synes at det var normalt at de så kunne 20-30 ord når de var 15 måneder) Undskyld misforståelsen.

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

Så er der kun et par uger tilbage til at bestille den personlige collage som julegave..

Hihi ja der kan hurtigt opstå misforståelser 

De kom i sidste måned og fortalte at hun nu er på det niveu som hun skal være på. Jeg kan slet ikke holde styr på ordene nu - der kommer så mange lige pt. 

Anmeld

20. november 2012

Maja88

hmm pas men herhjemme kan vi mange.men aner ikke normalen. hun er blevet sat til over niveau..  hun kan mange ord og sidde 2-3 ord sammen nogle gange flere

Anmeld

22. november 2012

Sitrani

Dorthe1986 skriver:

Halløj de damer.

Ville lige høre hvor mange ord de skal kunne når de er omkring 18 måneder? Eller skal kunne, er nok dårligt formuleret, men hvad er "normalen"?

Hvis der er nogen der ved det altså

Min datter bliver 18 mdr til jule-tid Hun kan bl.a. sige: mor, far, mormor, mad, mælk, kop, tak, hej-hej, Lene, Clara, ja, nej, åh-åh.... og sikkert et par ekstra ud over det, som jeg ikke kan huske

Så vel omkring 15-17 ord i alt, tænker jeg Og det er jo så forskelligt fra barn til barn hvornår og hvordan de udvikler sig..... Men tænker da det er inde for normen, hvis et barn begynder at sige få ord omkring 15 mdr. eller sådan noget...?!

Anmeld

22. november 2012

Frøken J.

Babymor2010 skriver:

Jeg tror det er meget forskelligt fra barn til barn 

Her var min datter lidt bagud fordi hun havde så travlt med motorikken, at hun glemte sproget. Da hun var 20 mrd. lavede jeg en liste til vuggestuen med de ord hun kunne - hun kunne en masse ord, men ikke sammensatte. På det tidspunkt var der omkring 30-40 ord på listen. Vi fik beskeden at hun var sprogligt som en på 15. mrd. De fik en talepædagog til at vurdere om de skulle arbejde videre med hende - og nu er hun lige fyldt 2 år og der er kommet godt gang i mundtøjet 

Jeg lavede en tråd herinde, hvor jeg fik dette link: 

http://www.solis.dk/index.html

Hva???? Vil det sige at et barn på 15 måneder skal kunne 30-40 ord, hvis hun var som en på den alder??? Rose er snart 14 måneder og siger dårligt nok et eneste

Anmeld

22. november 2012

twinny

Frøken J. skriver:

Hva???? Vil det sige at et barn på 15 måneder skal kunne 30-40 ord, hvis hun var som en på den alder??? Rose er snart 14 måneder og siger dårligt nok et eneste

Så er du ikke den eneste. Her kan drengene heller ikke sige noget endnu.... så er de dælme lagt bagud.

Anmeld

22. november 2012

L&V

twinny skriver:

Så er du ikke den eneste. Her kan drengene heller ikke sige noget endnu.... så er de dælme lagt bagud.

Ro på piger det er mere end normalt at de ikke snakker endnu.. Sproget begynder først at danne sig i den alder de har nu og når de er omkring 2er det mere normalt de kan så mange ord.. Og husk du har tvillingerne dreng og det er altså yderst normalt at de er lidt senere til det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.