Nytårsmenu - hjælp :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. november 2012

L&V

Nessie skriver:

SiSidstVi skal for første gang holde nytårsfest

Nu vi har fået bygget om, har vi plads til mere end et par spisende gæster, og det skal da helt klart udnyttes

Vi skal have oksefilet til hovedretten, men hvad skal vi så have til som tilbehør?

Og ideer til forret og dessert modtages også meget gerne

Skal lige siges at ingen af os er en ørn i et køkken, så det skal være rimelig nemt at gå til, og også gerne noget der kan laves i god tid

Sidste år fik vi en cremet blomkålssuppe med bacon tern og kørvel og til medlemmet blinis med laksemousse og stenbidderrogn .

Til hovederetten ville jeg lave pom anna og en timian sauce, smørstegte antagelser måske en lækker salat med granatæble,chili, nødder, citron skal også ruccula..

Til dessert fik vi en træffelkage med en chokoladeskum fra blomsterberg og en hindbær culies..

Super nemt det hele også passer det sig selv og meget af det kan laves i forvejen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2012

Carl-Emil's mor

Nessie skriver:

Det lyder også rigtig godt

Du må meget gerne finde opskriften, hvis det ikke er til for meget besvær, det lyder lækkert

finder den i løbet af aftenen og sender den til dig

Anmeld

18. november 2012

Nessie

Carl-Emil's mor skriver:

ved ikke lige om det passer ind men måske ville jeg lave en thai inspireret suppe til forret med kylling / tigerrejer kokos mælk limeblade ingefær og lidt forskellige krydderier

ellers en lækker tunmousse med noget lækkert italiens flute

en tomatsuppe med italiens flute ( har også en meget meget nem opskrift hertil )

Thai-suppen er nok ikke lige noget, men det andet lyder godt.

Har slet ikke haft suppe i tankerne, men det kan man da selvfølgelig godt

Anmeld

18. november 2012

Nessie

Carl-Emil's mor skriver:

finder den i løbet af aftenen og sender den til dig

Tak

Anmeld

18. november 2012

Nessie

Månsson skriver:

Sidste år fik vi en cremet blomkålssuppe med bacon tern og kørvel og til medlemmet blinis med laksemousse og stenbidderrogn .

Til hovederetten ville jeg lave pom anna og en timian sauce, smørstegte antagelser måske en lækker salat med granatæble,chili, nødder, citron skal også ruccula..

Til dessert fik vi en træffelkage med en chokoladeskum fra blomsterberg og en hindbær culies..

Super nemt det hele også passer det sig selv og meget af det kan laves i forvejen

Det lyder rigtig godt, det kommer helt sikkert på listen over forslag

Tak for hjælpen

Anmeld

18. november 2012

L&V

Nessie skriver:

Det lyder rigtig godt, det kommer helt sikkert på listen over forslag

Tak for hjælpen

Sig til hvis du beslutter dig for det så vil jeg gerne være behjælpelig med opskrifter og tip

Anmeld

18. november 2012

Carl-Emil's mor

Nessie skriver:

Thai-suppen er nok ikke lige noget, men det andet lyder godt.

Har slet ikke haft suppe i tankerne, men det kan man da selvfølgelig godt

jeg synes tit at suppe er en "lettere " forret at starte med når man skal have flere retter

og med et rigtig lækkert flute til så er det bare muuuums

Anmeld

18. november 2012

Weber

Jeg ville lave carpaccio(staves) til forret . Super lækkert om nemt

Anmeld

18. november 2012

Nessie

Månsson skriver:

Sig til hvis du beslutter dig for det så vil jeg gerne være behjælpelig med opskrifter og tip

Tak, kommer du også og hjælper til med maden?

Anmeld

18. november 2012

Nessie

Carl-Emil's mor skriver:

jeg synes tit at suppe er en "lettere " forret at starte med når man skal have flere retter

og med et rigtig lækkert flute til så er det bare muuuums

Ja, det er rigtigt, vil i hvert fald overveje det kraftigt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.