Nytårsmenu - hjælp :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.809 visninger
39 svar
0 synes godt om
17. november 2012

Nessie

Vi skal for første gang holde nytårsfest

Nu vi har fået bygget om, har vi plads til mere end et par spisende gæster, og det skal da helt klart udnyttes

Vi skal have oksefilet til hovedretten, men hvad skal vi så have til som tilbehør?

Og ideer til forret og dessert modtages også meget gerne

Skal lige siges at ingen af os er en ørn i et køkken, så det skal være rimelig nemt at gå til, og også gerne noget der kan laves i god tid

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2012

henh01

Jeg ville personligt vælge mørbrad som kød Men af tilbehør kan du lave hasselbagte kartofler, aspars med bacon i ovn, ovnbagte/pandestegte grøntsager og pebersauce. MUMS!

Forret kan være lakseroullade, tunmousse eller rejecocktail og dessert kunne være hjemmelavet is med friske bær eller chokolademousse med flødeskum.

Anmeld

17. november 2012

Tulle28

Hasselbagte kartofler eller hjemmelavede pommesfritter og bearnaise ville jeg da helt klart servere - det er jo en klassiker Måske med en grøn salat til med olie/eddike dressing.

Chokoladefondant til dessert, det er nemt at lave og kan laves dagen før og stå i køleskab. Der kan man jo lave en frugtsalat eller blot servere en masse forskellige bær og noget is til.

Forret... Det kommer lidt an på, hvad I er til?

Anmeld

18. november 2012

Nessie

henh01 skriver:

Jeg ville personligt vælge mørbrad som kød Men af tilbehør kan du lave hasselbagte kartofler, aspars med bacon i ovn, ovnbagte/pandestegte grøntsager og pebersauce. MUMS!

Forret kan være lakseroullade, tunmousse eller rejecocktail og dessert kunne være hjemmelavet is med friske bær eller chokolademousse med flødeskum.

Kødet har vi, så det er mere alt det andet der skal til

Tak for svaret, der er helt sikkert nogle ideer vi kan bruge

Anmeld

18. november 2012

Nessie

Tulle28 skriver:

Hasselbagte kartofler eller hjemmelavede pommesfritter og bearnaise ville jeg da helt klart servere - det er jo en klassiker Måske med en grøn salat til med olie/eddike dressing.

Chokoladefondant til dessert, det er nemt at lave og kan laves dagen før og stå i køleskab. Der kan man jo lave en frugtsalat eller blot servere en masse forskellige bær og noget is til.

Forret... Det kommer lidt an på, hvad I er til?

Tak for svaret, gode ideer

Vi tænkte at det godt måtte være lidt utraditionelt som forret, men igen også noget der er rimelig nemt at gå til

Anmeld

18. november 2012

Bertris

Hasselbagte kartofler plejer at være et hit, også ville jeg nok sige en god whiskeysovs til. 
Ellers kunne man lave flødekartofler til
Til forret kan man lave tarteletter hvis man ikke er til fisk (det er ikke det sværreste at lave selv)

og desert ville jeg nok sige en god frugtsalat med vanille crame eller hjemmelavet is. 

Anmeld

18. november 2012

Nessie

Katrine Holmberg skriver:

Hasselbagte kartofler plejer at være et hit, også ville jeg nok sige en god whiskeysovs til. 
Ellers kunne man lave flødekartofler til
Til forret kan man lave tarteletter hvis man ikke er til fisk (det er ikke det sværreste at lave selv)

og desert ville jeg nok sige en god frugtsalat med vanille crame eller hjemmelavet is. 

Tak, rigtig gode forslag

Anmeld

18. november 2012

Carl-Emil's mor

Nessie skriver:

Tak, rigtig gode forslag

jeg synes en rigtig lækre svampeflødesauce med lidt hvidvin i vil være SÅ lækkert til jeres kød..

Hasselbagte kartofler, en lækker salat med f.eks slags salat, noget melon og hindbær

Dessert ville jeg lave en rigtig rigtig kraftige chokoladekage ( har en opskrift jeg kan finde frem og sende til dig ) sådan en hvor man kun har behov for et lille bitte stykke også med vanille is der lige er rørt til softice og creme fraish, pyntes med friske brombær/hindbær det er VIRKELIG bare en lækker lækker kage ( sidder nu og har SÅ meget lyst til den )

forret hmm der er jeg lidt mere på barbund men kan vende tilbage når jeg lige har tænkt lidt mere over det

Anmeld

18. november 2012

Nessie

Carl-Emil's mor skriver:

jeg synes en rigtig lækre svampeflødesauce med lidt hvidvin i vil være SÅ lækkert til jeres kød..

Hasselbagte kartofler, en lækker salat med f.eks slags salat, noget melon og hindbær

Dessert ville jeg lave en rigtig rigtig kraftige chokoladekage ( har en opskrift jeg kan finde frem og sende til dig ) sådan en hvor man kun har behov for et lille bitte stykke også med vanille is der lige er rørt til softice og creme fraish, pyntes med friske brombær/hindbær det er VIRKELIG bare en lækker lækker kage ( sidder nu og har SÅ meget lyst til den )

forret hmm der er jeg lidt mere på barbund men kan vende tilbage når jeg lige har tænkt lidt mere over det

Det lyder også rigtig godt

Du må meget gerne finde opskriften, hvis det ikke er til for meget besvær, det lyder lækkert

Anmeld

18. november 2012

Carl-Emil's mor

Nessie skriver:

Tak for svaret, gode ideer

Vi tænkte at det godt måtte være lidt utraditionelt som forret, men igen også noget der er rimelig nemt at gå til

ved ikke lige om det passer ind men måske ville jeg lave en thai inspireret suppe til forret med kylling / tigerrejer kokos mælk limeblade ingefær og lidt forskellige krydderier

ellers en lækker tunmousse med noget lækkert italiens flute

en tomatsuppe med italiens flute ( har også en meget meget nem opskrift hertil )

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.