Aftenpasning dagpleje/vuggestue

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. november 2012

Fru Hansen

Helt ærligt. Jer der kører detbatten helt ud et andet sted end det trådstarter spørger om kunne måske starte en anden debat selv?
Jeg var ret intereseret i hvilke svar trådstarter ville få da jeg overvejer om jeg skulle åbne en aften/nat-dagpleje.
Og uden at have talt indlæg så tror jeg der er flere indlæg med domme over andre mennesker end der er saglige svar på det oprindelige indlæg.

Til trådstarter vil jeg sige at jeg jo heller ikke kan svare idet jeg gerne selv vil kende svaret på det du spørger om Men du kan få del i tanker jeg selv har haft.
Jeg kender til enlige forældre der har problemer med at få det til at hænge sammen som enlig med de nuværende dag-åbningstider.
Ud fra den tid en f.eks. aftenvagt arbejder så ville jeg tro at dagplejen skulle have åbent til omkring kl 24. Dertil kommer så udfordringen i forhold til barnets søvn som så bliver afbrudt ved afhentning.
Alternativt er forældrene stadig afhængig af en hjælper er kan afhente barnet inden barnets sengetid og putte barnet derhjemme.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2012

FruK

Gardenia skriver:

Det rammer mig da lidt? Tænker i første omgang hvorfor i alverden få børn hvis de bare skal opbevares? Og så minder det mig lidt om en af de studiekammerater min kæreste har, der intet problem har med at indrømme hans børn er institutionsbørn.. Fatter det bare ikke..

Nå, total sidespor.

Det jo ikke givet at børnene er der i døgndrift, selvom der er åbent. Men med skæve arbejdstider kan det jo være nødvendigt at aflevere og hente på andre tidspunkter end med et traditionelt 8-16 job.

Mange af mine kolleger har nogle lange vagter, f.eks. 10-23. Til gengæld har de så nogle fridage, hvor de har god tid til at hygge med ungerne. Så det betyder ikke nødvendigvis at de arbejder mere eller er mindre sammen med deres børn. 

De fleste forældre vil nok ikke sende deres børn i pasning mere end nødvendigt.

Så ja, der er folk der har behov for det. Vi skriver jævnligt som arbejdsgiver bekræftelser på, at folk på grund af deres arbejdstider har behov for en institution med lange Åbningstider - det beder pladsanvisning/kommune vist om. 

Anmeld

17. november 2012

Sildefisk

Gardenia skriver:

"Dårlige forældre"?

Måske du føler dig ramt, hvor du ikke skulle?

Næ undlad du bare dine grimme spekulationer

God aften til dig

Anmeld

17. november 2012

Sildefisk

FruK skriver:

Det jo ikke givet at børnene er der i døgndrift, selvom der er åbent. Men med skæve arbejdstider kan det jo være nødvendigt at aflevere og hente på andre tidspunkter end med et traditionelt 8-16 job.

Mange af mine kolleger har nogle lange vagter, f.eks. 10-23. Til gengæld har de så nogle fridage, hvor de har god tid til at hygge med ungerne. Så det betyder ikke nødvendigvis at de arbejder mere eller er mindre sammen med deres børn. 

Så ja, der er folk der har behov for det. Vi skriver jævnligt som arbejdsgiver bekræftelser på, at folk på grund af deres arbejdstider har behov for en institution med lange Åbningstider - det beder pladsanvisning/kommune vist om. 

(

Helt enig

Anmeld

17. november 2012

Sildefisk

Fru Hansen skriver:

Helt ærligt. Jer der kører detbatten helt ud et andet sted end det trådstarter spørger om kunne måske starte en anden debat selv?
Jeg var ret intereseret i hvilke svar trådstarter ville få da jeg overvejer om jeg skulle åbne en aften/nat-dagpleje.
Og uden at have talt indlæg så tror jeg der er flere indlæg med domme over andre mennesker end der er saglige svar på det oprindelige indlæg.

Til trådstarter vil jeg sige at jeg jo heller ikke kan svare idet jeg gerne selv vil kende svaret på det du spørger om Men du kan få del i tanker jeg selv har haft.
Jeg kender til enlige forældre der har problemer med at få det til at hænge sammen som enlig med de nuværende dag-åbningstider.
Ud fra den tid en f.eks. aftenvagt arbejder så ville jeg tro at dagplejen skulle have åbent til omkring kl 24. Dertil kommer så udfordringen i forhold til barnets søvn som så bliver afbrudt ved afhentning.
Alternativt er forældrene stadig afhængig af en hjælper er kan afhente barnet inden barnets sengetid og putte barnet derhjemme.

enig og det var i al fald ikke min mening, jeg bad netop ts om måske at uddybe sine spørgsmål, for at få mere brugbare svar

Anmeld

17. november 2012

Gardenia

FruK skriver:

Nu talte jeg ikke om skæve arbejdstider, men forældre der opbevarer deres unger fra åben til luk. Jeg har stadig til gode at opleve nogen der ikke er stødt ind i dem, så de må findes i ligeså stor grad i andres liv, som de findes i min omgangs-/bekendtskabskreds.

Jeg forstår ikke helt hvorfor det altid skal gøres til det grimmest mulige eller det mest mulige personlige på den vilkårlige der nu lige læser (forkert)

Men rent principielt, så kan vi da sagtens diskutere de omstændigheder der gør at man som forælder bliver nødt til at lade sit barn passes på de skæve tider. I min verden er det jo et valg man træffer, på det rent personlige plan og sådan mere generelt så er det da en skævvridning at vi anser det for helt normalt at ændre i børns døgnrytme for at kunne tilpasse sig sine forældres karrierevalg? Jeg lader da heller ikke drengen nøjes med luft-frikadeller til aftensmad fordi jeg har valgt en vej der hedder su, minimum 6 år?

Nogen vil sige det er omstændighederne, andre vil påstå at vi kunne få det anderledes, ved at kræve det anderledes. Jeg er nok til det sidste og vil næppe aldrig blive personen der forventede at min dreng blindt indordnede sig fordi jeg er et ambitiøst menneske.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.