Børn med mistanke om adhd?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. november 2012

Lone Jakobsen

wamse skriver:

Skolepsykologen var meget fokuseret på vores baggrund, og at det kan være årsagen til min datters vanskeligheder i dag. Men hun ville indhente oplysninger fra skole/sfo/familieafdelingen, for at kunne danne sig et bedre helheds indtryk

det lyder rigtigt godt.

her mener de også at min søns problemer kan ha lidt med hans baggrund at gøre (hans far er alkoholiker) men intet er sikkert endnu.

håber de finder den bedste måde at hjælpe din datter på, og at i ikke skal vente så længe som os.

hvordan har din datter det med venner?

min søn er desværre meget ensom, fordi han mangler evnen til at omgåes folk på den rigtige måde. han mangler simpelthen respekt for andres personlige grænser, og det gør at mange trækker sig væk fra ham.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2012

wamse

Lone Jakobsen skriver:

det lyder rigtigt godt.

her mener de også at min søns problemer kan ha lidt med hans baggrund at gøre (hans far er alkoholiker) men intet er sikkert endnu.

håber de finder den bedste måde at hjælpe din datter på, og at i ikke skal vente så længe som os.

hvordan har din datter det med venner?

min søn er desværre meget ensom, fordi han mangler evnen til at omgåes folk på den rigtige måde. han mangler simpelthen respekt for andres personlige grænser, og det gør at mange trækker sig væk fra ham.

Min datter er faktisk næsten modsat i samværet med andre, end din søn lyder til. Hun lader nemlig altid hendes egne grænser overskride, og lader sig i den grad styre af andre børn og voksne

Hun finder sig i alt, og definerer sig selv ud fra, hvad andre siger om hende. Hvis fx et andet barn siger at hun er grim, så ser hun sig selv som grim. hun siger slet ikke fra, når andre overskrider hendes grænser, og hun bruger ikke de voksne i skole/sfo til at få hjælp, men venter til hun kommer hjem til mig.

Anmeld

18. november 2012

Lone Jakobsen

wamse skriver:

Min datter er faktisk næsten modsat i samværet med andre, end din søn lyder til. Hun lader nemlig altid hendes egne grænser overskride, og lader sig i den grad styre af andre børn og voksne

Hun finder sig i alt, og definerer sig selv ud fra, hvad andre siger om hende. Hvis fx et andet barn siger at hun er grim, så ser hun sig selv som grim. hun siger slet ikke fra, når andre overskrider hendes grænser, og hun bruger ikke de voksne i skole/sfo til at få hjælp, men venter til hun kommer hjem til mig.

åh det lyder slet ikke rart får helt ondt indeni af at læse det du skriver.

hun må bestemt ikke have det nemt.

Anmeld

18. november 2012

Pige2009

wamse skriver:

Andre med børn, hvor der er mistanke eller konstateret adhd?

Min datter har store problemer med koncentrationen og derfor indlæringsvanskeligheder Hun har så svært ved at lukke alle de andre lyde i klassen ud, og får derfor kun halvdelen af lærerens beskeder med.

Hendes far har adhd i svær grad, derfor er mistanken om adhd + hendes vanskeligheder øget ved min datter.

Jeg har i går bedt om at hun henvises til skolepsykologen for en eventuel udredning.

Jeg ved ikke hvorfor, men det gør mig så ked, at min lille mus har de her vanskeligheder, som om hun ikke har haft rigeligt at bøvle med i hendes liv nu
Var til den første forældremøde i tirsdags, og der var ingen områder, hvor hun kunne, hvad der forventes nu.

Når vi sidder her hjemme 1-1, så er der ro, og hun kan sagtens de ting, som hun burde kunne. Men jeg har også bidt mærke i, den manglende evne til at koncentrere sig.
Hun bliver nemt overstimuleret, og derefter voldsom frustreret.

Min veninde er folkeskolelærer og en elev i hendes klasse har konstateret ADHD. Eleven sidder med øreværn i en del af timerne, hvor de arbejder, og han klarer sig rigtig fint nu og ligger middel i standpunktkarakter. Når der er beskeder osv. Tager lærerne ham specifikt. Desuden er hans klassekammerater også blevet bedre til at være stille og det på trods, er han en vellidt elev og bliver ikke drillet med hans udfordring. Kunne det være en mulighed?

Anmeld

19. november 2012

wamse

Baagøe skriver:

Min veninde er folkeskolelærer og en elev i hendes klasse har konstateret ADHD. Eleven sidder med øreværn i en del af timerne, hvor de arbejder, og han klarer sig rigtig fint nu og ligger middel i standpunktkarakter. Når der er beskeder osv. Tager lærerne ham specifikt. Desuden er hans klassekammerater også blevet bedre til at være stille og det på trods, er han en vellidt elev og bliver ikke drillet med hans udfordring. Kunne det være en mulighed?

Det lyder som noget hun måske ville have gavn af

Men mon ikke, at det skal køre gennem skolepsyk. før man kan tage en sådan metode i brug?

Anmeld

19. november 2012

wamse

Lone Jakobsen skriver:

åh det lyder slet ikke rart får helt ondt indeni af at læse det du skriver.

hun må bestemt ikke have det nemt.

Uden tvivl, at mange af hendes besværligheder skyldes hendes tidlige barndom, men måske det hele kan føres tilbage dertil

Nå men uanset grunden, så har hun brug for noget støtte/hjælp til at komme på rette spor

Anmeld

19. november 2012

Lone Jakobsen

wamse skriver:

Uden tvivl, at mange af hendes besværligheder skyldes hendes tidlige barndom, men måske det hele kan føres tilbage dertil

Nå men uanset grunden, så har hun brug for noget støtte/hjælp til at komme på rette spor

skriv endelig igen når i finder ud af hvilken hjælp hun skal have.

her har skolen prøvet alt, men intet har haft effekt på min søn.

Anmeld

22. november 2012

Pige2009

wamse skriver:

Det lyder som noget hun måske ville have gavn af

Men mon ikke, at det skal køre gennem skolepsyk. før man kan tage en sådan metode i brug?

Jo, der er også lavet en fuldstændig udredning af eleven. Men faktisk var det min veninde, der foreslog det og forældre og elev var helt med på idéen og nu benytter de sig faktisk af de i flere klasser på skolen, hvor de har elever med samme udfordring

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.