Børn med mistanke om adhd?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. november 2012

wamse

Helt sikkert 

tænkte lige har skolen eller SFO nævnt noget ? eller er det en mistanke du har udfra faderens baggrund ?

Hvad klasse går hun i ?

Jeg var til den første forældresamtale i tirsdags, og der fik jeg af vide, at hun ikke er alderessvarende på nogen som helst områder, hverken med tal, bogstaver, former eller lign. Hun kan ikke koncentrere sig, og virker ofte "væk", altså som om hun dagdrømmer eller lign.

Jeg har selv her hjemme oplevet hende som meget nem at overstimulere, hvor det kan tage dage at komme ned igen.

Hun går i 0 klasse 

Jeg har fået et møde skolepsykologen i dag kl 13

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2012

Lone Jakobsen

helt simpelt JA

min søn skal endelig efter 2 års venten, udredes for adhd. ppr er nu gået med til at sende en henvisning, og vi krydser nu alt for at børnepsyk acceptere henvisningen. vi har også bedt vores læge om at ligge et pres på dem.

min søn har meget store problemer i skolen. han trives slet ikke længere, og han er nu i gang med at blive visiteret til en plads på speciel skole.her hjemme kæmper vi med store eksplosions agtige raserianfald, og en dreng der har absolut intet filter når det kommer til verden omkring ham.

hans historie er desværre lang og trist, men kan kun råde dig til at råbe højt om hjælp hvis du føler din datter har brug for anden støtte end den hun får i folkeskolen.

du må også gerne skrive privat til mig, hvis du har lyst.

Lone

Anmeld

16. november 2012

Pikku Myy

wamse skriver:

Tak for dit svar

Jeg var ret uvidende omkring adhd inden det her kom på tale omkring min datter, men jeg ved nu, at det ikke kun indeholder børn i uro, for det har min datter på ingen måde nærmest tværtimod. Hun sidder meget stille, og gør, hvad der altid forventes af et skolemodent barn

Hun magter så fint alle de ragler/rammer, der er i en klasse, men det faglige har hun svært ved at fokusere på, når der er for mange lyde og uro. De sidder på kontorstole, og efter lærerens udsagn, så er min datter en af de børn, som sidder mest roligt hele undervisningen igennem.

For hende handler det kun om indlæringen, hvor hun skal koncentrere sig meget, og når hun bliver overstimuleret, så bliver hun ekstrem frustreret.

Jeg har ikke selv erfaringer med ADHD, men er det ikke noget med at der er en anden diagnose, ADD, som minder om ADHD, men uden det hyperaktive element ...

Anmeld

16. november 2012

wamse

Lone Jakobsen skriver:

helt simpelt JA

min søn skal endelig efter 2 års venten, udredes for adhd. ppr er nu gået med til at sende en henvisning, og vi krydser nu alt for at børnepsyk acceptere henvisningen. vi har også bedt vores læge om at ligge et pres på dem.

min søn har meget store problemer i skolen. han trives slet ikke længere, og han er nu i gang med at blive visiteret til en plads på speciel skole.her hjemme kæmper vi med store eksplosions agtige raserianfald, og en dreng der har absolut intet filter når det kommer til verden omkring ham.

hans historie er desværre lang og trist, men kan kun råde dig til at råbe højt om hjælp hvis du føler din datter har brug for anden støtte end den hun får i folkeskolen.

du må også gerne skrive privat til mig, hvis du har lyst.

Lone

Tak for svaret

Har din søn godt kunnet følge med rent fagligt? For det er der, hvor der allerede nu er problemer for min datter.

Har lige haft en rigtig god samtale med børnepsykologen på skolen

Jeg er klar over, at det i vores tilfælde sagtens kan skyldes alle de ting, hun allerede har skullet leve i, at det nu giver denne reaktion, men det gør jo ikke, at der kan være et behov for ekstra støtte

Anmeld

16. november 2012

wamse

Pikku Myy skriver:

Jeg har ikke selv erfaringer med ADHD, men er det ikke noget med at der er en anden diagnose, ADD, som minder om ADHD, men uden det hyperaktive element ...

Tak for svaret

Børnepsykologen tog mig helt alvorligt, og vil gerne gå videre med dette her, men selvfølgelig ikke kun med mistanke om adhd eller lign. men også på den indflydelse vores tidligere livsvilkår har haft på hende.

Anmeld

16. november 2012

bøllen

wamse skriver:

Jeg var til den første forældresamtale i tirsdags, og der fik jeg af vide, at hun ikke er alderessvarende på nogen som helst områder, hverken med tal, bogstaver, former eller lign. Hun kan ikke koncentrere sig, og virker ofte "væk", altså som om hun dagdrømmer eller lign.

Jeg har selv her hjemme oplevet hende som meget nem at overstimulere, hvor det kan tage dage at komme ned igen.

Hun går i 0 klasse 

Jeg har fået et møde skolepsykologen i dag kl 13

hvor dejligt, du hurtigt kunne få en tid Håber det kan hjælpe jer.

har på ingen måde forstand på hvad de skulle kunne , men tænker alligevel det endnu er nyt. Er 0 kl. Ikke til at lære de ting ?? Eller ?

Anmeld

16. november 2012

wamse

bøllen skriver:

hvor dejligt, du hurtigt kunne få en tid Håber det kan hjælpe jer.

har på ingen måde forstand på hvad de skulle kunne , men tænker alligevel det endnu er nyt. Er 0 kl. Ikke til at lære de ting ?? Eller ?

Der forventes at man har en rimelig fornemmelse for former, bogstaver og tal. hun skal kunne høre hvilke forlyde, der er ved nogle ord.

Der var blevet lavet en eller anden test i klassen, som hun mildest talt slet ikke havde nogen forståelse for.

Anmeld

16. november 2012

bøllen

wamse skriver:

Der forventes at man har en rimelig fornemmelse for former, bogstaver og tal. hun skal kunne høre hvilke forlyde, der er ved nogle ord.

Der var blevet lavet en eller anden test i klassen, som hun mildest talt slet ikke havde nogen forståelse for.

Ok der kan man bare se .

viste ikke man forventede de skulle kunne så meget i 0. Klasse. 

håber i får den nødvendige hjælp.

Anmeld

16. november 2012

Pikku Myy

wamse skriver:

Tak for svaret

Børnepsykologen tog mig helt alvorligt, og vil gerne gå videre med dette her, men selvfølgelig ikke kun med mistanke om adhd eller lign. men også på den indflydelse vores tidligere livsvilkår har haft på hende.

Dejligt med psykologen. Ligegyldigt hvilken diagnose I ender med, håber jeg I finder en god løsning for din datter

Anmeld

16. november 2012

wamse

Pikku Myy skriver:

Dejligt med psykologen. Ligegyldigt hvilken diagnose I ender med, håber jeg I finder en god løsning for din datter

Tak skal du have

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.