Børn med mistanke om adhd?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.124 visninger
37 svar
0 synes godt om
15. november 2012

wamse

Andre med børn, hvor der er mistanke eller konstateret adhd?

Min datter har store problemer med koncentrationen og derfor indlæringsvanskeligheder Hun har så svært ved at lukke alle de andre lyde i klassen ud, og får derfor kun halvdelen af lærerens beskeder med.

Hendes far har adhd i svær grad, derfor er mistanken om adhd + hendes vanskeligheder øget ved min datter.

Jeg har i går bedt om at hun henvises til skolepsykologen for en eventuel udredning.

Jeg ved ikke hvorfor, men det gør mig så ked, at min lille mus har de her vanskeligheder, som om hun ikke har haft rigeligt at bøvle med i hendes liv nu
Var til den første forældremøde i tirsdags, og der var ingen områder, hvor hun kunne, hvad der forventes nu.

Når vi sidder her hjemme 1-1, så er der ro, og hun kan sagtens de ting, som hun burde kunne. Men jeg har også bidt mærke i, den manglende evne til at koncentrere sig.
Hun bliver nemt overstimuleret, og derefter voldsom frustreret.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2012

bøllen

Jeg har en dreng på 11 som er sensitiv , men ADHD har været på tale. Og ved ikke om det er skrin lagt endnu ( tror dog ikke selv )

min dreng bliver hurtigt stresset, hvilken han reagere kraftigt på herhjemme. Han bliver over stimulere, da han suger ALT til sig i skolen. Han kan have svært ved at koncentrere sig ( er dog blevet bedre ) 

det er altid svært når ens små poder ikke trives som de skal. Det gør ondt i moder hjertet

Håber skolen fokusere på det hun KAN  istedet for det hun IKKE kan. 

Min drengs lærer fokuseret på alt det han ikke kunne, hvilket bare gør han skal arbejde endnu mere. Fordi han aldrig føler sig god nok.

kæmpe kram - håber I kan få hjælp igennem ppr

Anmeld

15. november 2012

Tulle28

Jeg har ikke forstand på ADHD, vil jeg lige starte med at sige. Men har læst artikler om forældre til ADHD børn, der havde gavn af at lægge kosten om. Komælk og tilsætningsstoffer skulle ofte være de store syndere.

Derudover talte jeg med en veninde forleden som arbejder på en skole, hvor de i de mindre klasser havde et forsøg med bobbles (du ved - de der møgdyre skum lege-ting), hvor børnene sad på dem istedet for stole, de kan bevæge sig, gynge/tippe, dvs. ingen sad helt stille på en stol i x antal minutter, og det havde været en stor succes, givet mere ro i klasserne og bedre koncentration, fordi børnene kom af med noget energi samtidig med at de lærte noget. Kunne det mon hjælpe din datter tænker jeg?

Anmeld

16. november 2012

wamse

bøllen skriver:

Jeg har en dreng på 11 som er sensitiv , men ADHD har været på tale. Og ved ikke om det er skrin lagt endnu ( tror dog ikke selv )

min dreng bliver hurtigt stresset, hvilken han reagere kraftigt på herhjemme. Han bliver over stimulere, da han suger ALT til sig i skolen. Han kan have svært ved at koncentrere sig ( er dog blevet bedre ) 

det er altid svært når ens små poder ikke trives som de skal. Det gør ondt i moder hjertet

Håber skolen fokusere på det hun KAN  istedet for det hun IKKE kan. 

Min drengs lærer fokuseret på alt det han ikke kunne, hvilket bare gør han skal arbejde endnu mere. Fordi han aldrig føler sig god nok.

kæmpe kram - håber I kan få hjælp igennem ppr

Tak for svaret

De(skolen) fokuserede KUN på alt, det hun ikke kunne. Men det er heller ikke rigtigt at hun ikke kan de ting, for det kan hun uden problemer her hjemme, hvor man sidder 1-1

Beskrivelsen i skolen kan hverken mine venner eller familie genkende, men igen, der har man hende som oftest i rolige omgivelser.

Jeg håber fokus kan komme på det, som hun virkelig har styr på i skolen

Anmeld

16. november 2012

wamse

Tulle28 skriver:

Jeg har ikke forstand på ADHD, vil jeg lige starte med at sige. Men har læst artikler om forældre til ADHD børn, der havde gavn af at lægge kosten om. Komælk og tilsætningsstoffer skulle ofte være de store syndere.

Derudover talte jeg med en veninde forleden som arbejder på en skole, hvor de i de mindre klasser havde et forsøg med bobbles (du ved - de der møgdyre skum lege-ting), hvor børnene sad på dem istedet for stole, de kan bevæge sig, gynge/tippe, dvs. ingen sad helt stille på en stol i x antal minutter, og det havde været en stor succes, givet mere ro i klasserne og bedre koncentration, fordi børnene kom af med noget energi samtidig med at de lærte noget. Kunne det mon hjælpe din datter tænker jeg?

Tak for dit svar

Jeg var ret uvidende omkring adhd inden det her kom på tale omkring min datter, men jeg ved nu, at det ikke kun indeholder børn i uro, for det har min datter på ingen måde nærmest tværtimod. Hun sidder meget stille, og gør, hvad der altid forventes af et skolemodent barn

Hun magter så fint alle de ragler/rammer, der er i en klasse, men det faglige har hun svært ved at fokusere på, når der er for mange lyde og uro. De sidder på kontorstole, og efter lærerens udsagn, så er min datter en af de børn, som sidder mest roligt hele undervisningen igennem.

For hende handler det kun om indlæringen, hvor hun skal koncentrere sig meget, og når hun bliver overstimuleret, så bliver hun ekstrem frustreret.

Anmeld

16. november 2012

bøllen

wamse skriver:

Tak for svaret

De(skolen) fokuserede KUN på alt, det hun ikke kunne. Men det er heller ikke rigtigt at hun ikke kan de ting, for det kan hun uden problemer her hjemme, hvor man sidder 1-1

Beskrivelsen i skolen kan hverken mine venner eller familie genkende, men igen, der har man hende som oftest i rolige omgivelser.

Jeg håber fokus kan komme på det, som hun virkelig har styr på i skolen

Åh hvor er det synd for jer / hende. håber de vender det billede, de SKAL fokusere på det hun kan - støtte og hjælpe med det hun ikke kan. Jeg tror ikke børn udvikler sig positivt hvis der kun er fokus på det vi ikke kan. 

her kæmpede vi en lang kamp med skolen min dreng trives slet ikke men han viste det kun herhjemme. skolen kunne slet ikke genkende den dreng jeg beskrev. Så her var det lige omvendt.

det kan sagtens være det går godt hjemme, der er hun jo 1-1 som du selv siger. I skolen er der jo mange andre , en masse ting at forholde sig til. Min dreng har heller ikke problemer 1-1 men kommer når der er flere, da der er mere han skal sortere fra for at koncentrere sig.

håber det bliver bedre  

Anmeld

16. november 2012

wamse

bøllen skriver:

Åh hvor er det synd for jer / hende. håber de vender det billede, de SKAL fokusere på det hun kan - støtte og hjælpe med det hun ikke kan. Jeg tror ikke børn udvikler sig positivt hvis der kun er fokus på det vi ikke kan. 

her kæmpede vi en lang kamp med skolen min dreng trives slet ikke men han viste det kun herhjemme. skolen kunne slet ikke genkende den dreng jeg beskrev. Så her var det lige omvendt.

det kan sagtens være det går godt hjemme, der er hun jo 1-1 som du selv siger. I skolen er der jo mange andre , en masse ting at forholde sig til. Min dreng har heller ikke problemer 1-1 men kommer når der er flere, da der er mere han skal sortere fra for at koncentrere sig.

håber det bliver bedre  

Jeg henvendte mig til pædagogen i sfo, for at de ville indstille hende til skolepsyk, men det er åbenbart ikke så ligetil. Så nu er jeg selv gået igang, for der findes ikke det bjerg jeg ikke ville bestige, for at hjælpe min mus

Men jeg er i forvejen i kontakt med familieafdelingen, og bruger denne kontakt og deres forhåndsviden til at kunne få en hurtigere hjælp

Så venter lige pt. på at en sagsbehandler ringer tilbage.

Anmeld

16. november 2012

bøllen

wamse skriver:

Jeg henvendte mig til pædagogen i sfo, for at de ville indstille hende til skolepsyk, men det er åbenbart ikke så ligetil. Så nu er jeg selv gået igang, for der findes ikke det bjerg jeg ikke ville bestige, for at hjælpe min mus

Men jeg er i forvejen i kontakt med familieafdelingen, og bruger denne kontakt og deres forhåndsviden til at kunne få en hurtigere hjælp

Så venter lige pt. på at en sagsbehandler ringer tilbage.

Nej det kan godt være temmeligt tungt og komme igennem. Håber virkeligt det lykkes for dig.

og i kan få hjælp den anden vej istedet. 

Anmeld

16. november 2012

wamse

bøllen skriver:

Nej det kan godt være temmeligt tungt og komme igennem. Håber virkeligt det lykkes for dig.

og i kan få hjælp den anden vej istedet. 

Tak skal du have

Skal selvfølgelig også passe på, at jeg ikke bare stirrer mig blind på, at hun absolut skal have en eller anden form for diagnose

Anmeld

16. november 2012

bøllen

wamse skriver:

Tak skal du have

Skal selvfølgelig også passe på, at jeg ikke bare stirrer mig blind på, at hun absolut skal have en eller anden form for diagnose

Helt sikkert 

tænkte lige har skolen eller SFO nævnt noget ? eller er det en mistanke du har udfra faderens baggrund ?

Hvad klasse går hun i ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.