Tilvækst skaninger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. november 2012

Musen5

Stinna1006 skriver:

Jamen det må de jo kunne når de siger det... De stod og tastede alle mål i computer og fortalte så hvad den forventedebvægt ved termin ville være .... Så jo medmindre det er noget de bare bilder folk ind

Hej,

Jeg er blevet vækstscannet med begge mine drenge og fik at vide begge gange at de ikke ville blive over 3800g

Den ene blev 4780g og den anden blev 4960g så de kan altså godt tage fejl..

/Mette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2012

Stinna1006

Musen5 skriver:

Hej,

Jeg er blevet vækstscannet med begge mine drenge og fik at vide begge gange at de ikke ville blive over 3800g

Den ene blev 4780g og den anden blev 4960g så de kan altså godt tage fejl..

/Mette

Ja det tænkte jeg nok at de kunne.... Tror nemlig ikke han er så lille som de siger ... Men nu må vi se når han kommer

Anmeld

13. november 2012

laubali

Første gang fødte jeg i uge 33+3 han vejede 1620gr dvs næsten 30% under gennemsnittet. Anden gang blev jeg tæt fulgt med vækst-skanning han kom ud 2920gr passede med deres beregning og han tog på som han skulle altså fulgte sin egen kurve og var 10% under normalen hvilket jeg også hele tiden havde fået af vide, lægernes beregning og hvad han ville tage på i gennemsnit om ugen frem til termin passede. Jeg er selv lille og får åbenbart ikke store børn hvilket ikke betyder så meget bare de sunde og raske. Kender også mange babyer der bliver født +4kg men taber sig de første par dage. Mine børn har altid været foran motorik og indhentede vægten hurtigt og kunne mange ting end et andet barn der blev født +4kg  

Anmeld

13. november 2012

Mokka

Hej hej :-)

Mine to ældste er begge det man kalder vækst retarderede og blev fulgt med scanninger  hver 14. dag fra uge 20. Begge blevda skønnet til at have en fødselsvægt ved termin på omkring 2500 gr.

Blev fulgt så nøje mhb på at blive sat igang hvis væksten stoppede eller de måske ligefrem tabte sig. For som de sagde, er der bare nogle gange at de vurdere at barnet vil have det bedre uden for livmoderen...

Begge er sunde og raske. De er stadig under vækstkurven og den ene to år "bagud" Den anden kun 1 år...'

Jeg blev forresten sat igang efter termin og havde en fødselsvækt på hhv 3050 og 3080

Du får da et lækkert lille barn

Anmeld

13. november 2012

Stinna1006

Mokka skriver:

Hej hej :-)

Mine to ældste er begge det man kalder vækst retarderede og blev fulgt med scanninger  hver 14. dag fra uge 20. Begge blevda skønnet til at have en fødselsvægt ved termin på omkring 2500 gr.

Blev fulgt så nøje mhb på at blive sat igang hvis væksten stoppede eller de måske ligefrem tabte sig. For som de sagde, er der bare nogle gange at de vurdere at barnet vil have det bedre uden for livmoderen...

Begge er sunde og raske. De er stadig under vækstkurven og den ene to år "bagud" Den anden kun 1 år...'

Jeg blev forresten sat igang efter termin og havde en fødselsvækt på hhv 3050 og 3080

Du får da et lækkert lille barn

Tak hvor er du sød

Anmeld

13. november 2012

Ayasmor

Stinna1006 skriver:

Nu er jeg en meget spinkel pige så tror ikke det er meningen at jeg skal have store børn det er osse fint at de holder øje men føler mig lidt jagtet

Det at være spinkel har ikke altid noget at sige i forhold til hvor store børn man får. Jeg er eks. selv kun 156 cm høj og 49 kg. men fødte alligevel en datter på 3670g. Ikke at hun var stor, men stor i forhold til mig.Har du oplevet at der har været ekstra fokus på dig pga. at du er spinkel siden du føler du bliver jagtet? Det er bestemt ikke ment som noget negativt, men tænker om det kan være derfor du føler det lidt som at du bliver jagtet, og ikke som en tryghed at lægerne holder lidt øje? Som før nævntgår lægerne ud fra nogle gennemsnitlige mål, og når babyer falder udenfor disse mål, er de nødsaget til at handle på det, eks. med vægtscanninger, for at sikre sig at barnet trives inde i maven Hvis det viser sig at dit barn, efter nogle scanninger, ikke tager på som det skal, kan der være mange årsager til dette, men det er ikke noget du så har gjort forkert. Jeg tror bestemt ikke på at de gør det udelukkende for at jagte dig, men for at sikre at barnet trives. Jeg kan godt forstå at det ikke er rart hvis du føler at de udelukkende kun gør det for at jagte dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.