Tilvækst skaninger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.139 visninger
25 svar
0 synes godt om
13. november 2012

Stinna1006

Er der andre der går til tilvækst scaninger ?? Jeg var til scaning i uge 27+ 6 min lille dreng vejede 914 g lægerne vil gerne at han tager mere på men min første søn vejede 3050 ved fødsel og det kommer ham her også til... Hvorfor syntes de det er for lidt ?? Skal man have 5kg's børn for at det er ok ???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Nej, man skal ikke have 5 kilos børn for det er OK - det var da i det hele taget noget dybt mærkeligt at skrive, for det tror jeg også godt du ved, at man ikke skal

Jeg tror grunden til at de gerne vil have dig til vækstscanninger for at være sikker på, at den lille i maven tager på. Du kan jo ikke vide med sikkerhed at din baby vil veje 3050g ved fødslen, hvordan det?

Hellere blive holdt øje med, end at risikere noget, ikke?

Anmeld

13. november 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Og når ja, så vejer din baby ikke hvad den burde i uge 27. Selvfølgelig er ingen babyer ens. Men hvis du læser Uge for uge herinde, står der under uge 27 950-1100 g

Så det spiller nok også ind over, at de gerne vil holde øje med baby.

Anmeld

13. november 2012

Stinna1006

rikkeregnbue skriver:

Og når ja, så vejer din baby ikke hvad den burde i uge 27. Selvfølgelig er ingen babyer ens. Men hvis du læser Uge for uge herinde, står der under uge 27 950-1100 g

Så det spiller nok også ind over, at de gerne vil holde øje med baby.

Ja de kan så regne vægten ud til terminen når man er så langt som jeg er ,, meeeen tak for dit negative indslag som jeg overhovedet ikke fik noget ud af !

Anmeld

13. november 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Stinna1006 skriver:

Ja de kan så regne vægten ud til terminen når man er så langt som jeg er ,, meeeen tak for dit negative indslag som jeg overhovedet ikke fik noget ud af !

Jeg er overhovedet ikke negativ, jeg prøver at forklare dig hvad grunden muligvis kunne være.

Har de sagt at de kan det? For mit vedkommende lyder det meget usandsynligt, at de kan regne frem til hvad baby vil veje ved fødslen. De kan da ikke vide om baby tager 200 g, 300 g, 400 g osv. i ugerne? Eller, er det mig der har misforstået noget?

Anmeld

13. november 2012

Stinna1006

rikkeregnbue skriver:

Jeg er overhovedet ikke negativ, jeg prøver at forklare dig hvad grunden muligvis kunne være.

Har de sagt at de kan det? For mit vedkommende lyder det meget usandsynligt, at de kan regne frem til hvad baby vil veje ved fødslen. De kan da ikke vide om baby tager 200 g, 300 g, 400 g osv. i ugerne? Eller, er det mig der har misforstået noget?

Jamen det må de jo kunne når de siger det... De stod og tastede alle mål i computer og fortalte så hvad den forventedebvægt ved termin ville være .... Så jo medmindre det er noget de bare bilder folk ind

Anmeld

13. november 2012

TeamRocket

At baby vejer så lidt kan være et tegn på der er noget galt, og det er jo ligesom deres job at holde øje med at tingene forløber som det skal. Også så du evt kan blive sat igang hvis baby slet ikke får noget næring fra dig. Hvis baby stopper med at tage på fra nu af- får du netop ikke et barn på 3000gram men en meget lille eller enda død baby. Så hellere stole på de ved hvad de laver og ta til de vækts scanninger. Man burde vel mene du gerne vil din babys bedste? Og det bedste er at holde opsyn!

Anmeld

13. november 2012

FruK

De kan regne ud hvad han sandsynligvis vil veje ved termin - så fremt han følger det der står i bøgerne.
De kan jo ikke vide noget med sikkerhed. Og det ligger jo også i det, når de siger "den forventede vægt".

Hvis de er bekymrede for om han vokser som han skal, er det da kun godt, at de holder lidt øje med ham...

Anmeld

13. november 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Stinna1006 skriver:

Jamen det må de jo kunne når de siger det... De stod og tastede alle mål i computer og fortalte så hvad den forventedebvægt ved termin ville være .... Så jo medmindre det er noget de bare bilder folk ind

Okay

Anmeld

13. november 2012

Stinna1006

TeamRocket skriver:

At baby vejer så lidt kan være et tegn på der er noget galt, og det er jo ligesom deres job at holde øje med at tingene forløber som det skal. Også så du evt kan blive sat igang hvis baby slet ikke får noget næring fra dig. Hvis baby stopper med at tage på fra nu af- får du netop ikke et barn på 3000gram men en meget lille eller enda død baby. Så hellere stole på de ved hvad de laver og ta til de vækts scanninger. Man burde vel mene du gerne vil din babys bedste? Og det bedste er at holde opsyn!

Øhhhhh tak .... Død baby... ???? Sikke en kommentar...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.