Tilvækst skaninger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. november 2012

LouiseRH

Det kan kun regne en sandsynlig vægt, da baby ikke vokser lige meget hele tiden

Grunden til at man kommer til vækstscanning er at lægerne skal sikre sig at baby vokser godt. De har et gennemsnit de skal gå efter.

Jeg kom til scanning rimlig tit fra uge 27, fordi den lille kun vejede 771, ved vækstscanningen. Og ganske rigtigt, fik hun ikke næring nok, da blodtilførelsen fra mig over i moderkagen og videre op til Isabella, ikke virkede ordenlig. (dette kunne først fastslås efter flere scanninger over nogle uger) Så jeg vil da kun rose lægerne for at holde øje med dig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2012

Ayasmor

Jeg tror nu ikke de forventer en 5 kg. baby Du har ret i at de kan regne en ca. vægt ud på barnet ved fødsel, dog er de beregninger med forbehold, idet de regner det ud fra hvad et gennemsnitligt barn tager på pr. uge fra nu og til fødslen. Selvom din babys vægt ikke ligger meget under gennemsnittet, er det dog stadig udenfor det gængse så at sige. Dette skal de reagere på, i det det kan være tegn på at der er forhold der gør at baby ikke tager på som den skal, og dermed heller ikke vil kunne leve op til den gennemsnitlige vægtøgning uge for uge, hvilket i sidste ende ville kunne ende ud i et barn der er <3000 kg. Selvfølgelig handler det også om hvilke gener barnet har med sig ift. fødselsvægten. Jeg ville nok bare se det som en positiv ting at de er opmærksomme på dig og dit kommende barn, og så får du jo nogle ekstra scanninger hvor du kan få et lille kig ind til ham/hende. I mange tilfælde er der heller ikke noget galt, og baby ender ud med "bare at ligge under gennemsnittet vægtmæssigt, uden at der ligger noget negativt til grund for dette, men som sagt, så fik du lidt ekstra scanninger set fra den lyse side

Hilsen Sara

Anmeld

13. november 2012

Helloo

Stinna1006 skriver:

Er der andre der går til tilvækst scaninger ?? Jeg var til scaning i uge 27+ 6 min lille dreng vejede 914 g lægerne vil gerne at han tager mere på men min første søn vejede 3050 ved fødsel og det kommer ham her også til... Hvorfor syntes de det er for lidt ?? Skal man have 5kg's børn for at det er ok ???

28+0 vejede min bebs 1126 g, synes 914 lyder af meget lidt.. 

Anmeld

13. november 2012

Stinna1006

LouiseRH skriver:

Det kan kun regne en sandsynlig vægt, da baby ikke vokser lige meget hele tiden

Grunden til at man kommer til vækstscanning er at lægerne skal sikre sig at baby vokser godt. De har et gennemsnit de skal gå efter.

Jeg kom til scanning rimlig tit fra uge 27, fordi den lille kun vejede 771, ved vækstscanningen. Og ganske rigtigt, fik hun ikke næring nok, da blodtilførelsen fra mig over i moderkagen og videre op til Isabella, ikke virkede ordenlig. (dette kunne først fastslås efter flere scanninger over nogle uger) Så jeg vil da kun rose lægerne for at holde øje med dig

Hvad gjorde de så

Anmeld

13. november 2012

Stinna1006

Ayasmor skriver:

Jeg tror nu ikke de forventer en 5 kg. baby Du har ret i at de kan regne en ca. vægt ud på barnet ved fødsel, dog er de beregninger med forbehold, idet de regner det ud fra hvad et gennemsnitligt barn tager på pr. uge fra nu og til fødslen. Selvom din babys vægt ikke ligger meget under gennemsnittet, er det dog stadig udenfor det gængse så at sige. Dette skal de reagere på, i det det kan være tegn på at der er forhold der gør at baby ikke tager på som den skal, og dermed heller ikke vil kunne leve op til den gennemsnitlige vægtøgning uge for uge, hvilket i sidste ende ville kunne ende ud i et barn der er <3000 kg. Selvfølgelig handler det også om hvilke gener barnet har med sig ift. fødselsvægten. Jeg ville nok bare se det som en positiv ting at de er opmærksomme på dig og dit kommende barn, og så får du jo nogle ekstra scanninger hvor du kan få et lille kig ind til ham/hende. I mange tilfælde er der heller ikke noget galt, og baby ender ud med "bare at ligge under gennemsnittet vægtmæssigt, uden at der ligger noget negativt til grund for dette, men som sagt, så fik du lidt ekstra scanninger set fra den lyse side

Hilsen Sara

Nu er jeg en meget spinkel pige så tror ikke det er meningen at jeg skal have store børn det er osse fint at de holder øje men føler mig lidt jagtet

Anmeld

13. november 2012

LouiseRH

Stinna1006 skriver:

Hvad gjorde de så

Jamen jeg blev scannet 2 gange i ugen, fra uge 32 fik jeg kørt en strimmel hver gang jeg skulle til scanning og så blev jeg sat i gang 36+1 og fødte 36+2.

Grunden til jeg blev sat i gang var at de vurderede det var for risikabelt at lade hende blive inde i maven - så var det bedre at komme ud og få noget sondemad

Anmeld

13. november 2012

Stinna1006

LouiseRH skriver:

Jamen jeg blev scannet 2 gange i ugen, fra uge 32 fik jeg kørt en strimmel hver gang jeg skulle til scanning og så blev jeg sat i gang 36+1 og fødte 36+2.

Grunden til jeg blev sat i gang var at de vurderede det var for risikabelt at lade hende blive inde i maven - så var det bedre at komme ud og få noget sondemad

Oki hvor stor var hun da hun kom ??

Anmeld

13. november 2012

LouiseRH

Stinna1006 skriver:

Oki hvor stor var hun da hun kom ??

1990 g og 46 cm

Anmeld

13. november 2012

Stinna1006

LouiseRH skriver:

1990 g og 46 cm

Nåhhhh en bette en... Og hun har det godt nu

Anmeld

13. november 2012

LouiseRH

Stinna1006 skriver:

Nåhhhh en bette en... Og hun har det godt nu

Fuldstændig normal Hun er bare 4 (+/-) uger bagud med at lære tingene - men det indhenter hun inden for det første års tid

Hun er 7½ måned nu og kan godt mærke at nogle ting lærer hun hurtigere end andre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.