Efternavn - fra far eller mor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. januar 2013

Isabella_mor

havde vores begges efternavne passet nogenlunde sammen havde vores søn fået begge. men da de begge er -sen navne, så har han fået Mortens efternavn da jeg regner med at når morten og jeg engang bliver gift , så skifter jeg også til det.. selvom det lyder mærkeligt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2013

Ciss

Vores to har min mands efternavn - han har kun et for- og et efternavn - og så har de mit mellemnavn til mellemnavn. Det er et gammelt gårdsnavn som har gået i slægten som efternavn i generationer, så for mig er det det vigtigste navn at få givet videre. Børnene har kun et fornavn. Jeg synes tre navne er en ok længde på navnet, og vi ville alligevel ikke bruge mere end et navn til daglig.

Det var lidt vigtigt for mig, at børnenes efternavne gav dem tilhørighed i begge slægter. Nu var vi også heldige, at de to navne passede ok sammen, så vi slap alle problemerne.

Anmeld

26. januar 2013

Zelinasmor

Min datter har hendes fars mellemnavn og mit efternavn. Hvis jeg nogensinde skal giftes beholder jeg også mit efternavn. 

Anmeld

26. januar 2013

Lookingforward

Vores kommende skal have fars mellemnavn og mit efternavn, mit mellemnavn er et slægtsnavn, men da jeg ikke har kontakt med nogen i min familie vælger jeg at starte på en frisk 
Kæresten og jeg er ikke gift og bliver det ikke, men overvejer kraftigt at tage hans mellemnavn alligevel 

Anmeld

26. januar 2013

Miin'Baby'Mus

Kitkat92 skriver:

Har jeres børn eller kommende børn mors, fars eller begges efternavn?

Min kæreste og jeg er ikke gift, og bliver det heller ikke, før vi får børn, da jeg stadig er studerende et godt stykke tid endnu og har brug for SU'en.

Min kæreste har ét efternavn, som han er rigtig glad for og gerne vil videreføre. Det er helt i orden med mig, jeg ville nok også tage det til mig, hvis vi en dag skal giftes.
Jeg har to efternavne (det ene er vel egentlig et mellemnavn), som svinger godt sammen, men ingen af dem passer rigtig med hans efternavn.

Ville jo egentlig også gerne give kommende børn et af mine navne med, så det antyder, at det også er mit barn - hvis I forstår? Også for familiens skyld.

Så står man pludselig med to efternavne, der måske ikke rigtig svinger sammen, og føler sig begrænset af, at jeg egentlig synes, at mere end tre navne i alt, er for meget - så kun ét fornavn til barnet

Skulle lige ud med det, det er jo egentlig bare tanker, der nok falder på plads til den tid Men som sagt, hvilket/hvilke navne har jeres børn? 

Jeg har et mellemnavn som er fra min afdøde far, så det er et absolut must at vores børn får det navn med på vejen.

Min kæreste har så samtidig et meget specielt efternavn, og selvom de 2 navne ikke lyder vildt godt sammen nu, ja så vil det jo lyde fint med tiden når det engang er blevet sagt en million gange - vi er da ved at vænne os til det 

Så her er det ét navn fra os hver 

Anmeld

26. januar 2013

L&V

Kitkat92 skriver:

Har jeres børn eller kommende børn mors, fars eller begges efternavn?

Min kæreste og jeg er ikke gift, og bliver det heller ikke, før vi får børn, da jeg stadig er studerende et godt stykke tid endnu og har brug for SU'en.

Min kæreste har ét efternavn, som han er rigtig glad for og gerne vil videreføre. Det er helt i orden med mig, jeg ville nok også tage det til mig, hvis vi en dag skal giftes.
Jeg har to efternavne (det ene er vel egentlig et mellemnavn), som svinger godt sammen, men ingen af dem passer rigtig med hans efternavn.

Ville jo egentlig også gerne give kommende børn et af mine navne med, så det antyder, at det også er mit barn - hvis I forstår? Også for familiens skyld.

Så står man pludselig med to efternavne, der måske ikke rigtig svinger sammen, og føler sig begrænset af, at jeg egentlig synes, at mere end tre navne i alt, er for meget - så kun ét fornavn til barnet

Skulle lige ud med det, det er jo egentlig bare tanker, der nok falder på plads til den tid Men som sagt, hvilket/hvilke navne har jeres børn? 

Vores datter har mit mellemnavn da det er et lidt specielt et også fik hun hendes fars efternavn..

Anmeld

26. januar 2013

merichs

Min datter fik hendes fars mellemnavn og mit efternavn. Efterfølgende er vi blevet gift og hedder alle 3 det samme (mandens mellemnavn og mit efternavn)

Anmeld

26. januar 2013

MorDk

De har mit mellemnavn og fars efternavn!

Anmeld

26. januar 2013

Faith

Alle 3 drenge har begge vores efternavne.

Anmeld

26. januar 2013

Silas&Mille

Her er mit efternavn deres mellem navn og så har de kærestens efternavn.

Jeg hed tidligere Pedersen, men har taget min Oldemors pige-mellemnavn (hvis man kan sige det)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.