Elin_Maria skriver:
Jeg vil godt lige starte med at skrive at det er fantastisk at bære på et liv og at vi glæder os rigtig meget. Det var planlagt og det er noget jeg har ønsket længe. Når det så er sagt.....
Jeg magter ikke være gravid længere!!
Jeg havde aldrig troet det ville begrænse mig SÅ meget. Jeg kender slet ikke mig selv længere og alt det der giver mening i mit liv, kan jeg ikke deltage i pga. enorm træthed, kvalme, svimmelhed og den der fornemmelse af at være en omvandrende hormonbombe-zombie. Jeg er nogenlunde mig selv fra kl 7 - 13 og efter det bliver jeg mere og mere omtåget og irritabel og får det mega skidt og det er jo om aftenen vi ser omgangskredsen og jeg går til gospel. Sammen med familien kan jeg mærke, at de synes jeg skal tage mig sammen og det kan jeg virkelig ikke. Jeg tænker kun på hvornår jeg kan spise og hvornår jeg kan sove, I de første uger var det hyggeligt at kunne mærke at jeg var gravid og være "en del af klubben", men nu, 13+2 er jeg allerede ulykkelig og grædefærdig og ønsker bare at få min krop for mig selv igen. Og jeg føler mig så utaknemmelig og alle er så "Yay"-agtige omkring mig og jeg kan slet ikke være med på den. Jeg går bare og brokker mig og det føles forfærdeligt. Alle siger symptomerne snart går væk og det håber jeg virkelig, for jeg tror ikke jeg holder til det meget længere.
Og igen, jeg elsker virkelig den lille spire i maven og skanningerne gør det helt sikkert lettere i en dag eller to, men jeg var slet ikke klar på at miste mig selv så meget. Føler mig så forkert at jeg kan have det sådan.
Havde lige brug for at komme ud med det.... Puha. Det hjalp lidt. 
Altså nu skal du ikke blive sur vel ?
men mit hudløst ærlige svar til hvordan du kommer igennem det der:
Du bestemmer dig for at du vil igennem det og du bestemmer dig for at du hellere ville have det så elendigt i 12 mdr ( selvom man kun er gravid i 9 mdr ) i forhold til alle dem der kæmper, 3, 5, 9 år på at blive gravide men ALDRIG bliver så heldige som DU er netop nu...
Jeg levede med psykisk vold, bækkenløsning, fuldtidsstudie, 20 timers job om ugen, 3 timer i transport hver dag og jeg var SÅ smadret, men hver gang jeg tænkte på at "klynke" over det tænkte jeg på min veninde der på 8 år kæmpede for at blive gravid uden at lykkedes tænkte jeg at de ting der var "ulempen" ved graviditeten var INGEN ting i forhold til aldrig at få lov at blive det...
Du kunne blive gravid
Du vil gerne have dit barn
Du gør det at du kommer igennem og om ganske "kort tid " har dit barn i armene

Anmeld