Trætheden i 3 trimester er anderledes - eller sådan har det ihvertfald været for mig. I 1 trimester er det hormonændringerne i kroppen der forårsager den evige træthed - i 3 trimester er det mere fysisk. Stor mave, ømhed i lænd, sureopstød, halsbrand osv.
Jeg synes ikke jeg sover mere i 3 end i 1 trimester. Men jeg hviler mig mere. (slapper af) Sørger f.eks. for at sætte mig ned meget mere end før. Når jeg sidder og har mulighed for det, så er det op med benene osv. Alle de ting der kan afhjælpe ubehaget.
Pas på med at lyt alt for meget til hvad andre siger - for alle graviditeter er forskellige. Det kan være du får et fantastisk 2 og 3 trimester, hvor du oplever liv, og spark som noget dejligt og helt vidunderligt. Jeg har f.eks. slet ikke haft nyre og ribbenspark som andre beskriver - og hver gang jeg mærker junior er det bare helt fantastisk.

"At være gravid er ikke en sygdom" - siges ofte af de mennesker der har haft nemme graviditeter, ikke har været gravid, eller har glemt hvordan det er at være gravid. At være gravid kan sagtens være en kamp! For mig hjælper det altid at tænke på det mirakel der kommer ud efter ca. 9 mdr. Det kan få selv den værste halsbrand til at føles godt!

Et stort

til dig - og et håb om at du finder en masse stunder hvor du kan nyde miraklet i din mave. Og som de andre skriver - sig fra og lyt til din krop. Det er KUN dig der ved hvad du har brug for og forstår hvad der skal til for at du har det godt.
Anmeld