Louise17 skriver:
hej piger!
Var til fysse i går, og jeep har helt klart bækkenløsning. Altså smerte i alle 3 dumme led..
Jeg var nød til at gå hjem fra arb igår pga smerter, og kunne ikke gå på arbejde idag pga det..
Min fysse mener jeg skal sygemeldes, og skal til læge og snakke med hende om det tirsdag. Skal til fysse mandag igen for at se om støtte bælte hjælper, men føler at det gør min lår endnu mere tunge, og føler det er mere hårdt for kroppen. Er det normal?
Jeg arbejder pt i en vuggestue fra 8:30-12 hver dag. Er jeg pivet hvis jeg ber om en fuldtidssygemelding?
Kram Louise 27+0
Nix, det er du ikke. 
Bækkenløsning skal tages alvorligt, ellers risikerer man at sidde som mig som 50 årig med kroniske smerter non stop, og på smertestillende 24-7.
Så pas på dig, også et godt stk tid efter graviditet.
Det er rigtigt at man kan føle en forskydning af tyngdepunktet af de støttebælter man kan få, men det er faktisk helt normalt, at følelsen rykker ned i lårene, men ikke desto mindre, skal du nu alligevel prøve de forskellige typer af.
Bare et godt råd.
Som sagt findes der flere typer, så det handler om at finde den type, der føles bedst for dig, men det er bedre at tyngden sidder i lårmusklerne end i selve bækkenet.
Jeg går også med støttebælte, men mit er faktisk et lændebælte jeg har købt i Aldi til en 50'er, som jeg ikke sætter over lænen, men nede om hofterne.
Det giver en helt speciel støtte, som presser let hele vejen rundt om mit bækken og holder det øverste af mine lår på plads, og efter jeg fandt det, har jeg faktisk fået det bedre i det daglige.
Jeg har også fundet ud af, at vejrskift og især kulde er noget af det værste mit bækken kan blive udsat for, så varme, uldne overtrækstrusser med halvlange lår har en helt fantastisk virkning her når vejret er koldt.
Men prøv dig frem, og så er du velkommen til at spørge/skrive PB hvis du har lyst.

Kærligst
Sussie