Bækkenløsning- Sygemeldning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. november 2012

FruHolm <3

Louise17 skriver:

Og det var grundet  bækkenløsning, eller hvordan? 

Ja det var det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2012

SussieThyssen

Louise17 skriver:

hej piger!

Var til fysse i går, og jeep har helt klart bækkenløsning. Altså smerte i alle 3 dumme led..

Jeg var nød til at gå hjem fra arb igår pga smerter, og kunne ikke gå på arbejde idag pga det..

Min fysse mener jeg skal sygemeldes, og skal til læge og snakke med hende om det tirsdag. Skal til fysse mandag igen for at se om støtte bælte hjælper, men føler at det gør min lår endnu  mere tunge, og føler det er mere hårdt for kroppen. Er det normal?

Jeg arbejder pt i en vuggestue fra 8:30-12 hver dag. Er jeg pivet hvis jeg ber om en fuldtidssygemelding? 

Kram Louise 27+0

Nix, det er du ikke. 
Bækkenløsning skal tages alvorligt, ellers risikerer man at sidde som mig som 50 årig med kroniske smerter non stop, og på smertestillende 24-7.

Så pas på dig, også et godt stk tid efter graviditet.
Det er rigtigt at man kan føle en forskydning af tyngdepunktet af de støttebælter man kan få, men det er faktisk helt normalt, at følelsen rykker ned i lårene, men ikke desto mindre, skal du nu alligevel prøve de forskellige typer af.
Bare et godt råd.
Som sagt findes der flere typer, så det handler om at finde den type, der føles bedst for dig, men det er bedre at tyngden sidder i lårmusklerne end i selve bækkenet.
Jeg går også med støttebælte, men mit er faktisk et lændebælte jeg har købt i Aldi til en 50'er, som jeg ikke sætter over lænen, men nede om hofterne.
Det giver en helt speciel støtte, som presser let hele vejen rundt om mit bækken og holder det øverste af mine lår på plads, og efter jeg fandt det, har jeg faktisk fået det bedre i det daglige.

Jeg har også fundet ud af, at vejrskift og især kulde er noget af det værste mit bækken kan blive udsat for, så varme, uldne overtrækstrusser med halvlange lår har en helt fantastisk virkning her når vejret er koldt.
Men prøv dig frem, og så er du velkommen til at spørge/skrive PB hvis du har lyst.

Kærligst
Sussie

Anmeld

1. november 2012

Helloo

LilleNyPåVej skriver:

Nej, jeg er bare forelsket i min varmepude  - det er lige før den er med over alt. Den er så god når man har så ondt 

Det er i hvert fald et godt råd jeg har, få dig en varmepude og slap af 

Det vil jeg helt klart prøve. Tak!

Anmeld

1. november 2012

Helloo

MinBabyOscar <3 skriver:

Ja det var det

wow hvor vildt. Godt du blev sygemeldt så 

Anmeld

1. november 2012

Helloo

SussieThyssen skriver:

Nix, det er du ikke. 
Bækkenløsning skal tages alvorligt, ellers risikerer man at sidde som mig som 50 årig med kroniske smerter non stop, og på smertestillende 24-7.

Så pas på dig, også et godt stk tid efter graviditet.
Det er rigtigt at man kan føle en forskydning af tyngdepunktet af de støttebælter man kan få, men det er faktisk helt normalt, at følelsen rykker ned i lårene, men ikke desto mindre, skal du nu alligevel prøve de forskellige typer af.
Bare et godt råd.
Som sagt findes der flere typer, så det handler om at finde den type, der føles bedst for dig, men det er bedre at tyngden sidder i lårmusklerne end i selve bækkenet.
Jeg går også med støttebælte, men mit er faktisk et lændebælte jeg har købt i Aldi til en 50'er, som jeg ikke sætter over lænen, men nede om hofterne.
Det giver en helt speciel støtte, som presser let hele vejen rundt om mit bækken og holder det øverste af mine lår på plads, og efter jeg fandt det, har jeg faktisk fået det bedre i det daglige.

Jeg har også fundet ud af, at vejrskift og især kulde er noget af det værste mit bækken kan blive udsat for, så varme, uldne overtrækstrusser med halvlange lår har en helt fantastisk virkning her når vejret er koldt.
Men prøv dig frem, og så er du velkommen til at spørge/skrive PB hvis du har lyst.

Kærligst
Sussie

Puha stakkels dig!

Vil helt klart prøve lidt forskelligt, de som hun havde tilbage var desværre for store til mig, men havde vist nogle andre i næste uge. Så håber der er nogle gode der. Vil helt klart prøve nogle varmepuder.Og ja heller lidt smerte i lårene, end for meget i bækkenet! Super man tak for svaret, det værdsætter jeg rigtig meget.. 

Kram 

Anmeld

1. november 2012

FruHolm <3

Louise17 skriver:

wow hvor vildt. Godt du blev sygemeldt så 

Ja

Anmeld

1. november 2012

Muhmi

Jeg går i skole, derfor har jeg ikke noget "hårdt" at lave og jeg er blevet sygemeldt, jeg er 26 uger henne i dag og blev sygemeldt i sidste uge... Man skal altså ikke presse sin krop, for det gør virkelig ikke tingene bedre overhovedet....

Anmeld

1. november 2012

Helloo

Muhmi skriver:

Jeg går i skole, derfor har jeg ikke noget "hårdt" at lave og jeg er blevet sygemeldt, jeg er 26 uger henne i dag og blev sygemeldt i sidste uge... Man skal altså ikke presse sin krop, for det gør virkelig ikke tingene bedre overhovedet....

Men det vil jeg heller ikke. Men synes bare det er træls når man lige er begyndt på noget arbejde (har kun arbejdet 3 uger) også må sygemelde sig konstant. Det er bare en kamp hver dag med at komme til bussen, også gå osv 

Anmeld

1. november 2012

Muhmi

Louise17 skriver:

Men det vil jeg heller ikke. Men synes bare det er træls når man lige er begyndt på noget arbejde (har kun arbejdet 3 uger) også må sygemelde sig konstant. Det er bare en kamp hver dag med at komme til bussen, også gå osv 

Præcis....

Jeg har en sygemelding der lyder på at jeg møder i skole så meget jeg kan men at jeg selv vurderer om jeg kan klare det og var i skole i går.... Det skulle jeg ikke have gjort, var fuldstændig smadret i mit bækken i går aftes... Kan slet ikke have den følelse af at mine knogler bare splitter fra hinanden når jeg går... Virkelig ubehagelig følelse... Så i dag havde vi heldigvis fri, men ellers var jeg heller ikke taget afsted...

Anmeld

1. november 2012

Helloo

Muhmi skriver:

Præcis....

Jeg har en sygemelding der lyder på at jeg møder i skole så meget jeg kan men at jeg selv vurderer om jeg kan klare det og var i skole i går.... Det skulle jeg ikke have gjort, var fuldstændig smadret i mit bækken i går aftes... Kan slet ikke have den følelse af at mine knogler bare splitter fra hinanden når jeg går... Virkelig ubehagelig følelse... Så i dag havde vi heldigvis fri, men ellers var jeg heller ikke taget afsted...

Netop. Mit bækken knækker også rigtig meget når jeg anstregner mig. Så smertefuldt, føler bare alt er ved at falde ud af mig.. Jeg kunne ik få min app til bussen til at virke igår, så tog selvfølgelig cyklen små 3,5 km, jeg er/var så ødelagt, og det ødelægger virkelig min nattesøvn.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.