er det mig der er underlig?:(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. oktober 2012

klmf

Jeg kan godt finde på at lægge et billede op af andres børn (dvs. mine niecer eller nevøer, ikke vildtfremmede børn), men vi følger

Den gyldne regel for billeder på nettet: Ingen nøgne børn på face, dem holder vi for os selv. Dels fordi de ikke skal 'bruges' til noget af nogen, dels fordi børnene jo også på et tidspunkt vokser op og så er det måske ikke så fedt at møde sig selv splitterravende hans jørgen på nettet (eller at kammeraterne finder dem...).

Hvis min bror eller svigerinde sagde til mig, at de ikke vil have billeder af deres unger på min face, så kan jeg ikke tillade mig at tænke 'det skal de ikke bestemme', så ville jeg selvfølgelig følge det.

I må snakke med familien! Hvis de ikke kan fatte forskellen mellem nøgne og påklædte børn på nettet, så må de jo få et totalt forbud mod billeder indtil de har tænkt sig at udvise den fornødne respekt for jer og jeres barn. Men utroligt altså...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2012

Moar2011

JS<3 skriver:

Hej alle baby.dk bruger (:

Alberte bliver tre uger på torsdag, nøj hvor tiden flyver afsted, fin og dejlig er hun (:

Alberte har en farmlr som absolut ikke laver andet end at sidde på facebook dagen lang. hverken kæresten eller jeg har Facebook.

Inden prinsessen blev født havde jeg en laang snak med min kæreste om hviirvidt billeder af hende skulle lande på Facebook. Som han selv siger kan han ikke rigtig forhindre det, og jeg har derfor valgt at se igennem fingrene med det.

Men, igår havde vi kærestens bror på besøg, vi sad og så på billeder af albertes ankomst og fra da hun første gang var i bad. Broren siger så til et billed hvor Alberte ammer og man stort set kan se hele mit bryst, "det har jeg set på Facebook". Og det samme siger han om et billed hvor Alberte lægger splitter nøgen i badet man kan se hele tissekonen

Jeg spørger så hvor han har set det henne, og det var så på ders mors profil (farmoren til Alberte). skal lige siges at hun har et tonsvis af venner (mænd) som hun kun har mødt via nettet og intet kendskab til har..

Er det kun mig der syntes at det er laaangt over stregen, når jeg iforvejen har en anelse imod alt det billed af min datter på facebook?

Og hvordan ber jeg hende lade hver med det?

tror også jeg var bleven vred - ligger selv billder ud af min søn på facebook, men det er nogen ordenlige nogen ikke hvor man ser hverken det ene eller det andet - det vil jeg ikkehave..

kan godt følge dig, men hvordan man lige forklar farmoren det, ved jeg ikke, for ved ingen gang selv om jeg vil kunne til min egen søns farmor, men lade da farmand gøre det, det er hans mor.

Anmeld

30. oktober 2012

klmf

Nemesis skriver:

nej det er ikke dig. Det må være jer der bestemmer hvilke billeder der skal være offentlige..og om der overhovedet skal være nogle.

Du kan gøre følgende:
1. Bede hende om at fjerne dem og fjerner hun dem ikke, så anmeld det til Facebook at hun har billeder der ikke er hendes og så bliver hendes profil lukket.

2. fremover være meget kritisk med hvilke billeder i sender til farmor, således det kun er billeder i kan stå inde for.

Sisse

Jeg synes det er lidt problematisk med de der lidt for smarte smartphones, inden man ser sig om er blitzen jo gået af og billedet ryger direkte på face. Der mangler virkelig noget etikette omkring billeder af andre (og deres børn) og så de forbandede telefoner. Man har jo ikke en chance for at 'godkende' billedet.

De er også rykket ind på mit arbejde - nu har vi familiemedlemmer, der kan finde på at tage billeder af deres pårørende, sederede og i respirator og så knalde dem direkte på face. Jeg er målløs over den manglende pli og hensyntagen Lige om lidt bliver vi vel også optaget på video, mens vi udfører vores arbejde...

Anmeld

30. oktober 2012

M&F&C

JS<3 skriver:

Ja, vi har jo ikke engang Facebook selv. Så tænker lidt at hun burde kunne se fornuften i at hun ikke skal lægge nøgen på sådan en side Min kæreste har iforvejen to børn, en dreng på fem og en pige på syv, som jeg sagde det ham så ville han heller ikke bryde sig om at hun lagde billeder ind af dem. Fx mens de løb nøgne rundt i haven og lejet vandkamp, - og først der kunne han se hvad jeg mente. "det jo bare en baby krop" ja men den lille baby krop bliver også til en stor pige, og hvis ikke der bliver sagt fra for start, har vi ingen ide om hvad nettet har af billeder af hende.

Man skal sku være varsom med det internet! 

Jeg tænker også tit over, at alt hvad der skrives om ens børn, interne stridigheder (forældre imellem f.eks.) ALTID vi kunne findes igen. Internettet er ikke just en døgnflue - og hvor sjovt vil der være for dem, hvis der kan graves en masse frem (billeder, diskussioner osv.) når de begynder at kunne gå på nettet selv. Og ikke mindst - hvis nogen har lyst til at mobbe, så er det jo også nemt at finde noget frem der måske vil kunne ramme hårdt. 

Giv endelig en update når du har konfronteret hende. Håber hun udviser forståelse for at hun har handlet forkert, og vil tænke over det i fremtiden. 

Anmeld

30. oktober 2012

baby012

JS<3 skriver:

Jeg er også rigtig gal, og særligt når jeg ingen tilladelse har givet. Hun kender godt min holdning til det, hvilket hun er så inderligt ligeglad med.

Så må du have manden til at træde i karakter ! Og tá en snak med hans mor... Han har et barn nu, den der mors dreng attitude han viser ved at være ligeglad, og ikke tager en konfrontation med hende når det drejer sig om hans datter, den holder jo ikke når han nu har ansvar for sit eget barn !! 

i er enige om at der ikke skal billeder ind, så er det hans opgave at håndhæve det ved hans side at familien ... ! 

Det bliver du mødt til at få ham til.. 

Husk, manden er overhovedet i familien, kvinden er halsen, du har magten til at dreje ham derhen hvor du vil  

ellers, så anmeld billederne.. Så bliver de fjernet.., 

Anmeld

30. oktober 2012

MediaAnarchy

Jeg forstår ikke hvorfor I ikke kan forhindre det til at starte med?

Jeg har et venne par der meldte ud til hele familien og vennerne at de ikke ville have billeder af deres barn (hverken påklædt afklædt eller noget som helst andet) på facebook.
Jeg har ikke set et billeder af deres barn på face, selvom der ofte bliver taget billeder når vi er sammen og at de har en stor vennekreds.
Det er vel bare at melde ud at man ikke vil have det? 

Anmeld

30. oktober 2012

Nemesis

JS<3 skriver:

Vi kan ikke anmelde på Facebook, da vi ikke selv er brugere

hvis i ikke selv vil oprette en profil til det formål kan det være din kæreste må bruge sin brors.

Selv ville jeg synes det var vigtigere at billederne blev fjernet og jeg kunne sagtens opretten en tom profil kun med det formål.

.-) sisse

Anmeld

30. oktober 2012

Nemesis

lotchen skriver:

Jeg synes det er lidt problematisk med de der lidt for smarte smartphones, inden man ser sig om er blitzen jo gået af og billedet ryger direkte på face. Der mangler virkelig noget etikette omkring billeder af andre (og deres børn) og så de forbandede telefoner. Man har jo ikke en chance for at 'godkende' billedet.

De er også rykket ind på mit arbejde - nu har vi familiemedlemmer, der kan finde på at tage billeder af deres pårørende, sederede og i respirator og så knalde dem direkte på face. Jeg er målløs over den manglende pli og hensyntagen Lige om lidt bliver vi vel også optaget på video, mens vi udfører vores arbejde...

Ja vi kan sagtens være helt enige om etikken og hensynet til den enkelte burde være mere på plads med hen syn til at dele billeder.

Det er jo egentlig enkelt nok..nemlig at man IKKe må smække billeder af andre op uden deres samtykke. Desværre er der bare ikke mange der overholder det.

:-) Sisse

Anmeld

30. oktober 2012

SaNiNa

Jeg ville også blive rigtig ked af det.

Men jeg ville også tage snakken med vores familie om at vi ikke ville have lagt sådan billeder op af vores børn.

Der må faktisk slet ikke lægges billeder op af andre uden deres godkendelse...

Men fortæl jeres familie om jeres regler

Anmeld

30. oktober 2012

Gardenia

JS<3 skriver:

Hej alle baby.dk bruger (:

Alberte bliver tre uger på torsdag, nøj hvor tiden flyver afsted, fin og dejlig er hun (:

Alberte har en farmlr som absolut ikke laver andet end at sidde på facebook dagen lang. hverken kæresten eller jeg har Facebook.

Inden prinsessen blev født havde jeg en laang snak med min kæreste om hviirvidt billeder af hende skulle lande på Facebook. Som han selv siger kan han ikke rigtig forhindre det, og jeg har derfor valgt at se igennem fingrene med det.

Men, igår havde vi kærestens bror på besøg, vi sad og så på billeder af albertes ankomst og fra da hun første gang var i bad. Broren siger så til et billed hvor Alberte ammer og man stort set kan se hele mit bryst, "det har jeg set på Facebook". Og det samme siger han om et billed hvor Alberte lægger splitter nøgen i badet man kan se hele tissekonen

Jeg spørger så hvor han har set det henne, og det var så på ders mors profil (farmoren til Alberte). skal lige siges at hun har et tonsvis af venner (mænd) som hun kun har mødt via nettet og intet kendskab til har..

Er det kun mig der syntes at det er laaangt over stregen, når jeg iforvejen har en anelse imod alt det billed af min datter på facebook?

Og hvordan ber jeg hende lade hver med det?

Jeg havde flegnet skråt - uanet hvem det var der havde lagt nøgenbilleder op af mit barn. Det er en så grænseoverskridende handling jeg tror ikke en gang jeg ville kunne være i mig selv af rent raseri.

Jeg havde sagt til hende at billeder er fint, det at hun gerne vil dele sit barnebarn med verden er smukt og dejligt, du er vild med hun er vild med hendes barnebarn. Men grænsen går ved nøgenfotos af jer.

I vores familie har vi ikke haft behovet for at have samtalen, vi lader til at have en fælles forståelse for hvor grænsen går. Ingen undertøjsbilleder (og mindre...) og de få billeder der er af mig mens jeg ammer, er private.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.