Kunne du finde på at

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. oktober 2012

Muffin_girl

Nej tak Jeg er meget sart med sådan noget ... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2012

maryjane

dorismusse skriver:

Du kan nemt se om dine æg duer eller ej!
Du tager blot en kop med vand og putter ægget i.. Flyder ægget er det for gammelt og synker det til bund er det friskt ;-)

Tak, det valgte jeg at gøre og alle æg havde det fint! 

Anmeld

27. oktober 2012

VIPpigen

Jeg ville ikke have noget problem med det....

Er du i tvivl, og skal du bage slår du dem ud i en kop, som andre skriver... Lugter de ikke, kan de bruges...

Skal de koges til kogte æg, så tager du en høj bøtte og putter vand i. Put ægget ned i, bliver den på bunden er æget frisk, og kan bruges uden problemer, ligger den i midten skal du bruge ægget nu, og flyder den op, så smider du den ud... Når æg bliver gamle samles der gasarter som gør de lugter, og gassen gør at ægget flyder.....

Anmeld

27. oktober 2012

MortilCilas

Bage kage med æg der er fire-fem dage for gamle? Måske et skørt spørgsmål, men jeg spørger alligevel... 

Jeg bruger aldrig noget der er nået udløbsdatoen eller derover

Anmeld

27. oktober 2012

SaNiNa

Ja det kunne jeg godt, jeg slår altid æggene ude i et glas ser på det og lugter det det.

Anmeld

27. oktober 2012

Silas&Mille

LLN skriver:

Jeg ville slå dem ud i en kop et af gangen, og hvis de ikke lugter ville jeg bruge dem.

Sådan gør jeg også.

Har aldrig været bange for salmonella i æg npe jeg bager, for kagen bliver jo varmet helt igennem

Og slænge de ikke lugter skulle de ikke fejle noget.

Anmeld

27. oktober 2012

Silas&Mille

Et lille sidespring:

Der er en del der skriver at de er ret sarte med sådan noget med fx æg der er over datoen på pakken.

Men jeg tænker tit når jeg kigger datoer på madvarer. Der står to ting (enten den ene eller det andet):
Mindst holdbar til
Anvendes før

Når jeg læser 'mindst holdbar til', tænker jeg ikke at varen er for gammel på den pågældende dato, men at det er holdbart i hvert fald til den dato og gerne længere tid. Fx som æg der holder meget længe, når bare de er på køl.

Er det kun mig der tænker sådan?

Anmeld

27. oktober 2012

roenlund

Silas&Mille skriver:

Et lille sidespring:

Der er en del der skriver at de er ret sarte med sådan noget med fx æg der er over datoen på pakken.

Men jeg tænker tit når jeg kigger datoer på madvarer. Der står to ting (enten den ene eller det andet):
Mindst holdbar til
Anvendes før

Når jeg læser 'mindst holdbar til', tænker jeg ikke at varen er for gammel på den pågældende dato, men at det er holdbart i hvert fald til den dato og gerne længere tid. Fx som æg der holder meget længe, når bare de er på køl.

Er det kun mig der tænker sådan?

Jeg tænker lige som dig...

og feks mayo som har holdbarhed på ½ år er der nok ikke noget i vejen med fordi det er løbet med en dag

Og det meste kan man altså se/lugte om fejler noget.

Anmeld

27. oktober 2012

Benjamins'mor

Jeg ville ikke. Men folk er jo forskellige

Anmeld

27. oktober 2012

BellaCiinea

maryjane skriver:

Bage kage med æg der er fire-fem dage for gamle? Måske et skørt spørgsmål, men jeg spørger alligevel... 

Slå dem ud i en kop og tjek om de lugter.. hvis ikke, så ville jeg bruge dem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.