Kunne du finde på at

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.528 visninger
50 svar
0 synes godt om
26. oktober 2012

maryjane

Bage kage med æg der er fire-fem dage for gamle? Måske et skørt spørgsmål, men jeg spørger alligevel... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2012

LLN

Jeg ville slå dem ud i en kop et af gangen, og hvis de ikke lugter ville jeg bruge dem.

Anmeld

26. oktober 2012

Faith

Nej absolut ikke!

Anmeld

26. oktober 2012

naomi

nej det kunne jeg ikke

Anmeld

26. oktober 2012

LilleSmølf

Efter en grim omgang salmonella for en del år siden - NEJ.

Det er simpelthen ikke risikoen værd.

Anmeld

26. oktober 2012

Gardenia

LLN skriver:

Jeg ville slå dem ud i en kop et af gangen, og hvis de ikke lugter ville jeg bruge dem.

Anmeld

26. oktober 2012

henh01

NEJ!
Jeg er ekstrem sart... Ville heller aldrig drikke for gammel mælk, eller mælk der har stået åben længe eller noget. Fy føj da.

Anmeld

26. oktober 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
maryjane skriver:

Bage kage med æg der er fire-fem dage for gamle? Måske et skørt spørgsmål, men jeg spørger alligevel... 

Ja, det kunne jeg godt - men jeg ville slå dem ud et ad gangen og vurdere, om de lugtede. Ved korrekt opbevaring kan æg holde sig langt over sidste holdbarhedsdatoen på pakken. 

Anmeld

26. oktober 2012

MariaKyedDK

maryjane skriver:

Jeg vil Ikke

Anmeld

26. oktober 2012

serinasmor

opbevarer su dine æg i køleskabet ? for så kan du sagtens ... 

tidsgyldigheden (længden fra pakkedato til brugedato) datostemplerne for æg er vedtaget efter EUstandard ... I sydeuropa opbevares æg ikke på køl ... derfor er der en meget kortere datostemplet "levetid " på danske æg end der burde være ... 

hvis du opbevarer dine æg i køleskabet kan du derfor sagtens bruge dem endnu  

men som én skriver ... slå dem evt ud i en kop én ad gangen ... du kan tydeligt lugte hvis de er for gamle .. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.