Kunne du finde på at

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. oktober 2012

maryjane

morethanperfect skriver:

Nix .. Men bruger heller aldrig æg i mine kager

Hader tanken om at der er æg i .. 

Bruger også sjældent æg, køber det måske to gange om året... Men nu var der lige lidt leftovers. 

Har du 'æggefobi'? Hvis jeg må spørge.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2012

maryjane

Plysbjørnen skriver:

Et godt råd hvad angår æg er at vende dem ca. en gang i ugen... Det finurlige ved æg er nemlig at de først bliver forgamle når blommen rører ved æggeskallen 

what? Det er jo bare... Bizart ? :b

Anmeld

26. oktober 2012

morethanperfect

maryjane skriver:

Bruger også sjældent æg, køber det måske to gange om året... Men nu var der lige lidt leftovers. 

Har du 'æggefobi'? Hvis jeg må spørge.. 

Ja jeg har æggefobi

Jeg bruger ALDRIG æg .. Og hvis jeg skal lave frikadeller , får jeg min kæreste til at slå dem ud .. Jeg kan slet ikke røre ved dem .. 

Anmeld

26. oktober 2012

Skifreaken

ja, det gør jeg bestemt, slår dem også lige ud i en kop først, men det gør jeg ved alle æg, bare for at være sikker.

Og vender dem faktisk også engang i mellem, så kan de sagtens holde længere

Anmeld

26. oktober 2012

Stivdie

serinasmor skriver:

opbevarer su dine æg i køleskabet ? for så kan du sagtens ... 

tidsgyldigheden (længden fra pakkedato til brugedato) datostemplerne for æg er vedtaget efter EUstandard ... I sydeuropa opbevares æg ikke på køl ... derfor er der en meget kortere datostemplet "levetid " på danske æg end der burde være ... 

hvis du opbevarer dine æg i køleskabet kan du derfor sagtens bruge dem endnu  

men som én skriver ... slå dem evt ud i en kop én ad gangen ... du kan tydeligt lugte hvis de er for gamle .. 

Lige mine ord!

Anmeld

26. oktober 2012

dorismusse

maryjane skriver:

Bage kage med æg der er fire-fem dage for gamle? Måske et skørt spørgsmål, men jeg spørger alligevel... 

Du kan nemt se om dine æg duer eller ej!
Du tager blot en kop med vand og putter ægget i.. Flyder ægget er det for gammelt og synker det til bund er det friskt ;-)

Anmeld

26. oktober 2012

Lullaby

Odense92 skriver:

Altså, nu var ægget kogt så jeg regner med det var oppe over 75 grader.

Men det var også bare min mening - man bliver lidt forsigtig efter sådan en omgang

Absolut. Vi fik alle salmonellaforgiftning efter en omgang is i udlandet. Vi var rimelig syge.

Anmeld

26. oktober 2012

Plysbjørnen

maryjane skriver:

what? Det er jo bare... Bizart ? :b

Ja... Men ikke det sto mindre er det fakta, fik det afvide af en kok... Men jeg slår dem nu for en sikkerhedsskyld altid ud i et glas først...

Anmeld

27. oktober 2012

signe.

Vi køber æg fra en landmand, så der er aldrig holdbarhedsdato, men hvis de har stået længe i køleskabet og jeg bliver i tvivl, slår jeg dem ud i en kop

Anmeld

27. oktober 2012

chael

Nej, det ville jeg ikke.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.