Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
morethanperfect skriver: Nix .. Men bruger heller aldrig æg i mine kager Hader tanken om at der er æg i ..
Nix .. Men bruger heller aldrig æg i mine kager
Hader tanken om at der er æg i ..
Bruger også sjældent æg, køber det måske to gange om året... Men nu var der lige lidt leftovers.
Har du 'æggefobi'? Hvis jeg må spørge..
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Plysbjørnen skriver: Et godt råd hvad angår æg er at vende dem ca. en gang i ugen... Det finurlige ved æg er nemlig at de først bliver forgamle når blommen rører ved æggeskallen
Et godt råd hvad angår æg er at vende dem ca. en gang i ugen... Det finurlige ved æg er nemlig at de først bliver forgamle når blommen rører ved æggeskallen
what? Det er jo bare... Bizart ? :b
maryjane skriver: Bruger også sjældent æg, køber det måske to gange om året... Men nu var der lige lidt leftovers. Har du 'æggefobi'? Hvis jeg må spørge..
Ja jeg har æggefobi
Jeg bruger ALDRIG æg .. Og hvis jeg skal lave frikadeller , får jeg min kæreste til at slå dem ud .. Jeg kan slet ikke røre ved dem ..
ja, det gør jeg bestemt, slår dem også lige ud i en kop først, men det gør jeg ved alle æg, bare for at være sikker.
Og vender dem faktisk også engang i mellem, så kan de sagtens holde længere
serinasmor skriver: opbevarer su dine æg i køleskabet ? for så kan du sagtens ... tidsgyldigheden (længden fra pakkedato til brugedato) datostemplerne for æg er vedtaget efter EUstandard ... I sydeuropa opbevares æg ikke på køl ... derfor er der en meget kortere datostemplet "levetid " på danske æg end der burde være ... hvis du opbevarer dine æg i køleskabet kan du derfor sagtens bruge dem endnu men som én skriver ... slå dem evt ud i en kop én ad gangen ... du kan tydeligt lugte hvis de er for gamle ..
opbevarer su dine æg i køleskabet ? for så kan du sagtens ...
tidsgyldigheden (længden fra pakkedato til brugedato) datostemplerne for æg er vedtaget efter EUstandard ... I sydeuropa opbevares æg ikke på køl ... derfor er der en meget kortere datostemplet "levetid " på danske æg end der burde være ...
hvis du opbevarer dine æg i køleskabet kan du derfor sagtens bruge dem endnu
men som én skriver ... slå dem evt ud i en kop én ad gangen ... du kan tydeligt lugte hvis de er for gamle ..
maryjane skriver: Bage kage med æg der er fire-fem dage for gamle? Måske et skørt spørgsmål, men jeg spørger alligevel...
Bage kage med æg der er fire-fem dage for gamle? Måske et skørt spørgsmål, men jeg spørger alligevel...
Odense92 skriver: Altså, nu var ægget kogt så jeg regner med det var oppe over 75 grader. Men det var også bare min mening - man bliver lidt forsigtig efter sådan en omgang
Altså, nu var ægget kogt så jeg regner med det var oppe over 75 grader.
Men det var også bare min mening - man bliver lidt forsigtig efter sådan en omgang
Absolut. Vi fik alle salmonellaforgiftning efter en omgang is i udlandet. Vi var rimelig syge.
maryjane skriver: what? Det er jo bare... Bizart ? :b
Ja... Men ikke det sto mindre er det fakta, fik det afvide af en kok... Men jeg slår dem nu for en sikkerhedsskyld altid ud i et glas først...
Vi køber æg fra en landmand, så der er aldrig holdbarhedsdato, men hvis de har stået længe i køleskabet og jeg bliver i tvivl, slår jeg dem ud i en kop
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128