Kunne du finde på at

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. oktober 2012

Muhmi

Tjaa, er egentlig mega sart... Men har dog alligevel selv gjort det engang jeg ikke havde andre alternativer og skulle bage

Slog dem ud i en skål, lugtede og kiggede dem godt igennem og vurderede at det kunne jeg altså sagtens

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2012

Laulund87

Ja sagtens!

Ville slå dem ud og se om de duer.

Anmeld

26. oktober 2012

tarkoflen

LLN skriver:

Jeg ville slå dem ud i en kop et af gangen, og hvis de ikke lugter ville jeg bruge dem.

Præcis det samme jeg ville skrive!

Æg kan holde sig meget længere i udlandet, man er bare så bange for, at der skulle være et enkelt æg imellem, der kunne være blevet dårligt!

Jeg har brugt æg der er næsten en måned for gamle uden problemer! Du er SLET ikke i tvivl hvis et æg er dårligt! Jeg har aldrig prøvet det endnu, men det skulle lugte af rådden æg, og den lugt kender alle vist

Anmeld

26. oktober 2012

L&V

Som de andre siger så slå dem ud i et kop og kig og duft og hvis du så sørger for kagen er godt bagt jamen så ville jeg ikke ha problemer med det.. Sidste salgsdato er jo ikke lig med for gammel

Anmeld

26. oktober 2012

LLN

tarkoflen skriver:

Præcis det samme jeg ville skrive!

Æg kan holde sig meget længere i udlandet, man er bare så bange for, at der skulle være et enkelt æg imellem, der kunne være blevet dårligt!

Jeg har brugt æg der er næsten en måned for gamle uden problemer! Du er SLET ikke i tvivl hvis et æg er dårligt! Jeg har aldrig prøvet det endnu, men det skulle lugte af rådden æg, og den lugt kender alle vist

Jeg har lugtet det og det er bestemt ikke behageligt. Det æg var endda ikke for gammelt.

Anmeld

26. oktober 2012

Lullaby

Odense92 skriver:

Efter en grim omgang salmonella for en del år siden - NEJ.

Det er simpelthen ikke risikoen værd.

Salmonella har nu intet med for gamle æg at gøre. Det er fordi det har været æg der ikke har været over 75 grader der er blevet brugt. Salmonella dør nemlig der.

Anmeld

26. oktober 2012

tarkoflen

LLN skriver:

Jeg har lugtet det og det er bestemt ikke behageligt. Det æg var endda ikke for gammelt.

Nej og du var ikke i tvivl vel

Anmeld

26. oktober 2012

tarkoflen

Lullaby skriver:

Salmonella har nu intet med for gamle æg at gøre. Det er fordi det har været æg der ikke har været over 75 grader der er blevet brugt. Salmonella dør nemlig der.

Anmeld

26. oktober 2012

LR85

maryjane skriver:

Bage kage med æg der er fire-fem dage for gamle? Måske et skørt spørgsmål, men jeg spørger alligevel... 

nej.

bruger kun meget få produkter, over tid. Ikke æg

Anmeld

26. oktober 2012

LilleSmølf

Lullaby skriver:

Altså, nu var ægget kogt så jeg regner med det var oppe over 75 grader.

Men det var også bare min mening - man bliver lidt forsigtig efter sådan en omgang

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.