hvordan er det med det faderskab ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. oktober 2012

Gardenia

Camilla30 skriver:

Det er ikke korrekt. Hvis far og mor bor sammen og der ikke er angivet en anden fader får faderen automatisk den fulde forældremyndighd over barnet, hvis moderen skulle dø. Vi har lige været 3 gange hos advokat og få lavet testamente og samlevererklæring mv. så det er jeg sikker på.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2012

janne1986

Da vi fik vores første var vi ikke gift, og da jeg havde født fik vi nogle papirer på sygehuset mener jeg.. Hvor min kæreste fik min mor og hans bror til at være vidner, og så skrev under... Men det er ved at være 5 år siden... 

Nu anden gang var vi gift og der sku vi ingenting, der gik det hele af sig selv meget meget nemmere

Anmeld

26. oktober 2012

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Jeg fik mine papir udleveret af min jordemor men min veninde som for nyligt havde hendes første jordemor besøg fik afvide, at hvis man har delt adresse i minimum 10mdr bliver manden automatisk registreret som faderen - det er angiveligt noget nyt!

Det hendes JM har sagdt,er at de automatisk får fælles forældremyndighed,når de har boet sammen inden for de seneste 10 måneder.

Loven kan læses på  https://www.personregistrering.dk/fileadmin/pdfs/lov/LOV_460_Bornelov.pdf 

Anmeld

27. oktober 2012

Benjamins'mor

Mariajny skriver:

var det da du var gravid, eller efter du havde født ?

Da jeg var gravid.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.