hvordan er det med det faderskab ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. oktober 2012

FruHolm <3

serinasmor skriver:

Hvis man er gift skal man ikke udfylde den

okay

nu er jeg ikk gift så det vidste jeg ikke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2012

Benjamins'mor

Jeg fik dem af min JM.

Anmeld

26. oktober 2012

Mariajny

Benjamins'mor skriver:

Jeg fik dem af min JM.

var det da du var gravid, eller efter du havde født ?

Anmeld

26. oktober 2012

baby012

jeg fik en af min JM. 

men den afleverede jeg ikke, jeg vidste tingene skulle køre igennem statsforvaltningen, så jeg ventede til jeg var i 9. måned, og der sendte jeg papierne ind..  

Anmeld

26. oktober 2012

Mariajny

Lahn11 skriver:

jeg fik en af min JM. 

men den afleverede jeg ikke, jeg vidste tingene skulle køre igennem statsforvaltningen, så jeg ventede til jeg var i 9. måned, og der sendte jeg papierne ind..  

er det så fordi i ikke var sammen???

Anmeld

26. oktober 2012

baby012

Mariajny skriver:

er det så fordi i ikke var sammen???

jep  

i denne graviditet har vi fået en ansvars/faderskabs erklærring vi sammen skal udfylde, og så skal det afleveres når barnet er født  

Anmeld

26. oktober 2012

rogerrasch

Mariajny skriver:

Jeg troede man fik papirene ved JM, og har derfor ikke spurgt efter da, da jeg tænkte hun nok gav mig dem, når tid var
nu har jeg lige snakket med en som skal være farmor, hun fortalte man selv skulle printe faderskabsblanket ud, og sende den ind... har i også gjort det ???
og hvornår gør man det ???

På forhånd tak for hjælpen

vi fik vores hos jordmoderen også afleverede min mand den lige efter jeg havde født

Anmeld

26. oktober 2012

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger
Camilla30 skriver:

Det er ikke korrekt. Hvis far og mor bor sammen og der ikke er angivet en anden fader får faderen automatisk den fulde forældremyndighd over barnet, hvis moderen skulle dø. Vi har lige været 3 gange hos advokat og få lavet testamente og samlevererklæring mv. så det er jeg sikker på.

Det er ikke korrekt,når man ikke er gift er ingen automatisk far til et barn,den godtager de simpelhent ikke i statsforvaltningen,så din advokat har ikke ret,og skulle vist kun udtale sig om noget de har forstand på. Sorry..

Det er kun når man er gift,at lovgivningen siger,at den mand der er gift med barnets mor,er barnets far.

Ellers var der jo næsten ingen,der behøvede at gøre noget som helst,men mon ikke det du tænker på,er at har far og mor boet sammen inden for de sidste 10 måneder,inden barnets fødslen,får de automatisk fælles forældermyndighed,men det er ikke det samme som faderskab.

Anmeld

26. oktober 2012

simone_jacobsen

Mariajny skriver:

Jeg troede man fik papirene ved JM, og har derfor ikke spurgt efter da, da jeg tænkte hun nok gav mig dem, når tid var
nu har jeg lige snakket med en som skal være farmor, hun fortalte man selv skulle printe faderskabsblanket ud, og sende den ind... har i også gjort det ???
og hvornår gør man det ???

På forhånd tak for hjælpen

Jeg fik mine papir udleveret af min jordemor men min veninde som for nyligt havde hendes første jordemor besøg fik afvide, at hvis man har delt adresse i minimum 10mdr bliver manden automatisk registreret som faderen - det er angiveligt noget nyt!

Anmeld

26. oktober 2012

UnderCover37

serinasmor skriver:

Du skal ikke gøre det når i er gift. 

Staten går udfra at når man er gift og kvinden bliver gravid er manden faderen til barnet  

dette går de ikke ud fra når man er samlevende

Tusind tak, det havde jeg også forestillet mig 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.