Hvor skal vi bo?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. oktober 2012

HeidiØ

Anonym skriver:

Vi bor lige nu på fyn, men skal i løbet af foråret flytte til Østjylland. Helst  så tæt på Århus som muligt, men efter vi begge har studeret i næsten 8 år, er økonomien ikke helt vildt god, så derfor bliver det en af forstaderne til Århus. Men hvor? Gerne et natursmukt sted, børnevenligt og med et hyggeligt lokalsamfund. 

Er der nogle af jer der bor eller kender til et område i Østjylland, og kan fortælle gode og dårlige ting ved området/byen? Børnehaver, gerne skovbørnehave/naturinstitution? Og hvor det ikke er dyrt at bo, som fx. Riskov, Højbjerg, Trøjborg (selvom vi GERNE ville bo der) 

Alle indput vil blive modtaget med taknemmelighed  

(Jeg er anonym fordi min kærestes familie ikke ved, at vi flytter herfra endnu, og min kæreste vil gerne fortælle dem det på en ordenlig måde, da de højst sandsynligt blive ærgelige over det.)

Vi har købt hus i Malling sidste marts .. og vi er VIRKELIG tilfredse. Her er bare alt du skal bruge; supermarked, oddergrisen med 20 min ind til Bruuns, bus 100 som kører TIT, biograf, frisør, skole, skove, vand 5 km vestpå og fantastiske dagpleje tilbud! Derudover er Egelund (som ligger lige mellem Beder og Malling) et center med motion, svømning, fodbold.. ja you name it

Så jeg hepper for Malling, Beder og Mårslet Sydområdet er super!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2012

_-Kathrine-_

HeidiØ skriver:

Vi har købt hus i Malling sidste marts .. og vi er VIRKELIG tilfredse. Her er bare alt du skal bruge; supermarked, oddergrisen med 20 min ind til Bruuns, bus 100 som kører TIT, biograf, frisør, skole, skove, vand 5 km vestpå og fantastiske dagpleje tilbud! Derudover er Egelund (som ligger lige mellem Beder og Malling) et center med motion, svømning, fodbold.. ja you name it

Så jeg hepper for Malling, Beder og Mårslet Sydområdet er super!

Enig!!

Anmeld

25. oktober 2012

Lunae

Anonym skriver:

Vi bor lige nu på fyn, men skal i løbet af foråret flytte til Østjylland. Helst  så tæt på Århus som muligt, men efter vi begge har studeret i næsten 8 år, er økonomien ikke helt vildt god, så derfor bliver det en af forstaderne til Århus. Men hvor? Gerne et natursmukt sted, børnevenligt og med et hyggeligt lokalsamfund. 

Er der nogle af jer der bor eller kender til et område i Østjylland, og kan fortælle gode og dårlige ting ved området/byen? Børnehaver, gerne skovbørnehave/naturinstitution? Og hvor det ikke er dyrt at bo, som fx. Riskov, Højbjerg, Trøjborg (selvom vi GERNE ville bo der) 

(Jeg er anonym fordi min kærestes familie ikke ved, at vi flytter herfra endnu, og min kæreste vil gerne fortælle dem det på en ordenlig måde, da de højst sandsynligt blive ærgelige over det.)

Jeg er født og opvokset i Tranbjerg og selvom jeg i et par år boede i Aarhus C, flyttede vi alligevel "hjem" da vi skulle have Camille. Tranbjerg er ikke vildt billigt, men heller ikke så dyrt som de områder du nævner. Et standard rækkehus ligger mellem 1,5-2 mil. Der er plads til 2 voksne og 2 børn. Ellers ligger her selvfølgelig også villaer. Vi har 7 daginstitutioner, dagpleje og 2 skoler. Handlemuligheder har vi fakta, netto, rema og Kvickly - gode butikker. Det er en dejlig by at vokse op i med gode stisystemer. Der bliver tilbudt en masse forskellige fritidsaktiviteter såsom fodbold, håndbold, svømning, spejder, gymnastik, dans, tennis og badminton. Vi har 7 busser i timen til Aarhus C, samt tog.

Alt i alt en god by, hvor man har råd til at bo!

Ellers ligger der Solbjerg, mårslet, malling, beder og hasselager som alle er byer tilsvarende tranbjerg, dog med lidt mindre transport til byen.

Hvis man vil lidt længere ud er Hørning også et virkelig lækkert sted!

Anmeld

25. oktober 2012

HeidiØ

_-Kathrine-_ skriver:

Enig!!

Det er nemlig hernede der er fest!

Anmeld

25. oktober 2012

LSM

Anonym skriver:

Det ville være fantastisk at bo tæt på strand og vand, det gør vi nu og elsker det. Så Skæring er på listen. 

Jeg kender ikke Trige, men kan se på nettet at der er mange andelsboligforeninger og priserne er fornuftige. Jeg har ikke noget imod, at der er Ghetto i nærheden, så længe det er et trygt sted at vokse op som barn. Jeg boede engang i en meget kort periode i Fjællevænget i Århus V, og det brød jeg mig slet slet ikke om. Jeg tjekkede konstant om døren var låst, og var ret lettet da jeg fik en anden lejlighed. 

Tusind tak for dine ideer

Skæring er bare rigtig lækkert

Jeg synes det har været et trygt sted for mig, det kan selvfølgelig have ændret sig

Men de har altså nogle rigtige lækre kvartere synes jeg
og så ligger både skæring og trige tæt på motorvejen uden at være generet af det

Det var da så lidt, håber i finder jer et dejligt sted at bo

Anmeld

25. oktober 2012

Ellie79

Anonym skriver:

Vi bor i Århus N, meget tæt på ikea - her er vi tæt på skov og natur, der er super insitutioner, skolen kender vi ikke før til sommer men vi hører den skulle være fin. Vi bor til leje gennem Aarhus bolig til 7000 kr om mdr for 100 kvm. Vi er meget glade for at bo i Århus N har boet i Viby, Højbjerg og Århus C. Har I set der er flere steder de bygger nyt måske det er nemmere at komme ind der. Vi har været medlem i 10 år men vi fik tilbudt den bolig vi bor i nu efter 5 år. Ellers tjek boligportalen.

Anmeld

14. august 2013

Mick

Anonym skriver:

Jeg har i nogle år boet i Harlev inden jeg flyttede til ÅRhus n. JEg syntes endelig at Harlev er en hyggelig lille by, ved ikke hvor langt ude det må være ? der er jo også Hørning ellers så prøv at kigge på Kolt og Hasselager der er også rigtig lækkert.

Har i oprettede jer inde på Århusbolig.dk ? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.