Hvor skal vi bo?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. oktober 2012

Missq4

Frøken J. skriver:

Jo, jeg kan rigtig godt lide at bo her! Vi boede nede ved den gamle by før, og der var bare så mange unge mennesker, meget lydt i lejligheden, konstant fest! Her er bare så stille og roligt og hyggeligt Eneste problem er, at bageren i Brugsen er lidt for god, så kageforbruget er steget noget siden vi flyttede hertil

hehe ja det kan godt gå hen og blive farligt det kender vi alt til  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2012

LSM

Anonym skriver:

Vi bor lige nu på fyn, men skal i løbet af foråret flytte til Østjylland. Helst  så tæt på Århus som muligt, men efter vi begge har studeret i næsten 8 år, er økonomien ikke helt vildt god, så derfor bliver det en af forstaderne til Århus. Men hvor? Gerne et natursmukt sted, børnevenligt og med et hyggeligt lokalsamfund. 

Er der nogle af jer der bor eller kender til et område i Østjylland, og kan fortælle gode og dårlige ting ved området/byen? Børnehaver, gerne skovbørnehave/naturinstitution? Og hvor det ikke er dyrt at bo, som fx. Riskov, Højbjerg, Trøjborg (selvom vi GERNE ville bo der) 

Alle indput vil blive modtaget med taknemmelighed  

(Jeg er anonym fordi min kærestes familie ikke ved, at vi flytter herfra endnu, og min kæreste vil gerne fortælle dem det på en ordenlig måde, da de højst sandsynligt blive ærgelige over det.)

Jeg bor selv i skæring nord for århus RIGTIG skønt område
tæt på skov og strand og der er rigtig mange børnefamilier herude

Ellers er jeg opvokset i Trige også nord for århus, og synes egentlig også det er en dejlig by og der ligger 2 store skove,
Men blokkene der ligger der er for noget tid siden blevet betegnet som en Ghetto, men hvis ikke man bor i nærheden af dem, synes jeg ikke det er noget man ligger mærke til

Men hvis det skal være gennem boligforening er det kun muligt at få bolig oppe i blokkene, men i kan evt være heldige at finde noget inde på boligportalen, det er der vi har fundet vores nuværende bolig i skæring

Jeg fik lige som dig ikke genindmeldt mig i boligforeningen da der kom de nye regler. P*SSE irriterende men der er ikke noget at gøre ved det, og ventelisterne er bare ekstremt lange

Anmeld

24. oktober 2012

MyLove E

tarkoflen skriver:

Jeg er vokset op i Hasselager og det er min kæreste også!

Jeg kender flere der bor i Tranbjerg og er super glade for det det er rigtig meget i stil med Hasselager og Stavtrup...

Hvad er du??? Det er jeg også. :-):-):-):-):-):-)

Anmeld

25. oktober 2012

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

Jeg synes folk virker søde rare og imødekommende ... 

Her er et rigt foreningsliv med hele 2 gymnastikforeninger - hvis i er fysisk aktive mennesker  

Jeg vil sige at I jo selvfølgelig skal gøre noget aktivt for at skabe kontakt .. selv er jeg startet i et kor hernede og kæresten er blevet træner/trænermedhjælp for 3 springhold ... vi flyttede i sommer og har selvfølgelig ikke fået de helt vilde bekendtskaber endnu ... Jeg går ledig og det gør det selvfølgelig lidt sværere for mig at få kontakter, men vi skal da til arbejdsdag i børnehaven fx ..

Vi føler os allerede ret godt hjemme, men savner selvfølgelig at få besøg af venner og den slags - jeg satser på det kommer med tiden ... 

generelt tror jeg det er svært at få nye relationer ligemeget hvilken by man flytter til som "voksen", da man var yngre hjalp det jo meget at man typisk startede på ny uddannelse i den by man flyttede til ..og fik relationer fordi ens studiekammerater var i samme situation.. den hjælp har man jo ikke når uddannelsen er slut .. men hvis i begge har job ventende på jer så husk at deltage i alle de sociale arrangementer der følger med

Mange tak. Du har naturligvis ret i, at man selv skal gøre en indsats for at skabe bekendskaber. De kommer ikke af sig selv, hvis man sidder derhjemme og venter 

Vi er "desværre" ikke så aktive sports mennesker, langt mere kreative. Men så må vi se om der findes nogle musikforeninger, syklubber eller måske mor-barn gymnastik hold. Vi er nemlig begge færdige med uddannelse til foråret, og skal finde arbejde i nærheden. Og jeg har det meste af mit liv fundet veninder gennem skole og uddannelse. 

Anmeld

25. oktober 2012

jydeinden

Anonym skriver:

Vi bor lige nu på fyn, men skal i løbet af foråret flytte til Østjylland. Helst  så tæt på Århus som muligt, men efter vi begge har studeret i næsten 8 år, er økonomien ikke helt vildt god, så derfor bliver det en af forstaderne til Århus. Men hvor? Gerne et natursmukt sted, børnevenligt og med et hyggeligt lokalsamfund. 

Er der nogle af jer der bor eller kender til et område i Østjylland, og kan fortælle gode og dårlige ting ved området/byen? Børnehaver, gerne skovbørnehave/naturinstitution? Og hvor det ikke er dyrt at bo, som fx. Riskov, Højbjerg, Trøjborg (selvom vi GERNE ville bo der) 

(Jeg er anonym fordi min kærestes familie ikke ved, at vi flytter herfra endnu, og min kæreste vil gerne fortælle dem det på en ordenlig måde, da de højst sandsynligt blive ærgelige over det.)

altså jeg selv ville jo klart anbefale enten åbyhøj eller brabrand ( dog ikke gellerup som en anden bruger også snakker om)

men begge steder er forholdvist tæt på vand og lidt "skov".. men ellers ville jeg nok også anbefale risskov ( hvis ikke det var for prisen men nærmere naturen, da nogen boligere kan være i den dyre ende) men hvis jeg var jer ville jeg tjekke siden aarhusbolig.dk ud, og se om der kunne være noget for jer, og evt allerede nu skrive jer op ( der kan være utroligt lang ventetid på nogen af boligerne)

men ellers ville jeg nok også overveje skanderborg, da der ligger meget utroligt natur, og det også for mig virker som en dejlig by, hvor der ikke er så langt til århus igen

Anmeld

25. oktober 2012

Anonym trådstarter

LSM skriver:

Jeg bor selv i skæring nord for århus RIGTIG skønt område
tæt på skov og strand og der er rigtig mange børnefamilier herude

Ellers er jeg opvokset i Trige også nord for århus, og synes egentlig også det er en dejlig by og der ligger 2 store skove,
Men blokkene der ligger der er for noget tid siden blevet betegnet som en Ghetto, men hvis ikke man bor i nærheden af dem, synes jeg ikke det er noget man ligger mærke til

Men hvis det skal være gennem boligforening er det kun muligt at få bolig oppe i blokkene, men i kan evt være heldige at finde noget inde på boligportalen, det er der vi har fundet vores nuværende bolig i skæring

Jeg fik lige som dig ikke genindmeldt mig i boligforeningen da der kom de nye regler. P*SSE irriterende men der er ikke noget at gøre ved det, og ventelisterne er bare ekstremt lange

Det ville være fantastisk at bo tæt på strand og vand, det gør vi nu og elsker det. Så Skæring er på listen. 

Jeg kender ikke Trige, men kan se på nettet at der er mange andelsboligforeninger og priserne er fornuftige. Jeg har ikke noget imod, at der er Ghetto i nærheden, så længe det er et trygt sted at vokse op som barn. Jeg boede engang i en meget kort periode i Fjællevænget i Århus V, og det brød jeg mig slet slet ikke om. Jeg tjekkede konstant om døren var låst, og var ret lettet da jeg fik en anden lejlighed. 

Tusind tak for dine ideer

Anmeld

25. oktober 2012

serinasmor

Anonym skriver:

Mange tak. Du har naturligvis ret i, at man selv skal gøre en indsats for at skabe bekendskaber. De kommer ikke af sig selv, hvis man sidder derhjemme og venter 

Vi er "desværre" ikke så aktive sports mennesker, langt mere kreative. Men så må vi se om der findes nogle musikforeninger, syklubber eller måske mor-barn gymnastik hold. Vi er nemlig begge færdige med uddannelse til foråret, og skal finde arbejde i nærheden. Og jeg har det meste af mit liv fundet veninder gennem skole og uddannelse. 

der findes 6-7 mor-barn gymnastikhold i skanderborg ... så det kommer i ikke til at mangle hvis det er ...

om her er syklubber ved jeg ikke - jeg har ikke ledt efter dem  

men her er i hvert fald det kor jeg selv er startet i - dog var de svære at finde frem til .. de er nemlig endnu ikke på nettet ... men det er jeg så småt ved at gøre noget ved

Anmeld

25. oktober 2012

Giraffen

Anonym skriver:

vi bor i Lystrup, der efter min mening er den ultimative børneby inden for de senere år

der er mange gode institutioner og der er en grund til at rigtig mange nye børnfamilier tager hertil - fx stisystemer over det hele, lækre parkområder, engsøen osv

Det er også fedt at det er LIGE ved E45 og det tar kun 8-10 min i bil at nå ind til fx trøjborg

jeg synes det ligger perfekt - nu er jeg stadig studerende så det er dejligt at det er nemt at komme til uni uden at skulle igennem Århus C - og det er ligeså hurtigt at køre ned til min familie i syd/østjylland som da vi boede i Århus C pga motorvejen og mindre trafik gennem byen

Indtil videre er jeg hvertfald meget positivt overrasket over byen - vi bor i et rækkehus, som vi har købt i et område primært beboet af børnefamilier

Anmeld

25. oktober 2012

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

der findes 6-7 mor-barn gymnastikhold i skanderborg ... så det kommer i ikke til at mangle hvis det er ...

om her er syklubber ved jeg ikke - jeg har ikke ledt efter dem  

men her er i hvert fald det kor jeg selv er startet i - dog var de svære at finde frem til .. de er nemlig endnu ikke på nettet ... men det er jeg så småt ved at gøre noget ved

Det lyder da som om, at det er en by hvor der sker noget, og med gode muligheder. Vi snakkede meget om det i går aftes, og er ser begge Skanderborg som en mulighed. Kiggede også på boliger, og synes vi kan få meget for pengene.

Og det tager jo noget tid, at finde sig til rette et nyt sted og skabe sig en omgangskreds og nogle kontakter. Det er vi indstillet på. 

Hvis ikke der er en syhold, så kan selv starte et 

Anmeld

25. oktober 2012

serinasmor

Anonym skriver:

Det lyder da som om, at det er en by hvor der sker noget, og med gode muligheder. Vi snakkede meget om det i går aftes, og er ser begge Skanderborg som en mulighed. Kiggede også på boliger, og synes vi kan få meget for pengene.

Og det tager jo noget tid, at finde sig til rette et nyt sted og skabe sig en omgangskreds og nogle kontakter. Det er vi indstillet på. 

Hvis ikke der er en syhold, så kan selv starte et 

det kunne du jo  

det bliver spændende hvor i ender henne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.