Hvor skal vi bo?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. oktober 2012

Frøken J.

Anonym skriver:

Jeg havde et boligbrev, men fik det ikke fornyet efter de ændrede systemet, da jeg ikke troede jeg nogensinde skulle tilbage til Århus. Men nu har jeg lige været inde på deres hjemmeside og meldt mig ind igen.

Tusind tak

Velbekomme! Og velkommen snart tilbage

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2012

LykkeB

Anonym skriver:

Vi bor lige nu på fyn, men skal i løbet af foråret flytte til Østjylland. Helst  så tæt på Århus som muligt, men efter vi begge har studeret i næsten 8 år, er økonomien ikke helt vildt god, så derfor bliver det en af forstaderne til Århus. Men hvor? Gerne et natursmukt sted, børnevenligt og med et hyggeligt lokalsamfund. 

Er der nogle af jer der bor eller kender til et område i Østjylland, og kan fortælle gode og dårlige ting ved området/byen? Børnehaver, gerne skovbørnehave/naturinstitution? Og hvor det ikke er dyrt at bo, som fx. Riskov, Højbjerg, Trøjborg (selvom vi GERNE ville bo der) 

Alle indput vil blive modtaget med taknemmelighed  

(Jeg er anonym fordi min kærestes familie ikke ved, at vi flytter herfra endnu, og min kæreste vil gerne fortælle dem det på en ordenlig måde, da de højst sandsynligt blive ærgelige over det.)

Jeg bor i hasselager og er også opvokset her. Der er indkøbsmuligheder, skov, 5 institutioner og dagpleje selvfølgelig og 2 skoler. Jeg elsker at bo her! Men til februar flytter vi til noget nybyggeri i tranbjerg (der har jeg også familie) og det er også meget naturvenligt med en masse institutioner 

Anmeld

24. oktober 2012

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

Jeg synes i skal overveje skanderborg - er selv flyttet hertil fra aalborg

Her er natur - det er ikke så dyrt som forstads-Århus   ... her er god offentlig transport så i behøver ikke 2 biler ... her er mange børnefamilier .. børnehaverne virker alle gode - om der er en desideret skovbørnehave er jeg dg i tvivl om ... 

Faktisk har vi snakket lidt om Skanderborg, for priserne er mere end fornuftige, og der er masser af natur. Men har været lidt tilbageholdende, fordi vi ingen kender i området. Nu er du jo tilflytter, så måske du kan fortælle lidt om, hvordan det er at falde til og skabe sig et liv der?

Anmeld

24. oktober 2012

serinasmor

Anonym skriver:

Faktisk har vi snakket lidt om Skanderborg, for priserne er mere end fornuftige, og der er masser af natur. Men har været lidt tilbageholdende, fordi vi ingen kender i området. Nu er du jo tilflytter, så måske du kan fortælle lidt om, hvordan det er at falde til og skabe sig et liv der?

Jeg synes folk virker søde rare og imødekommende ... 

Her er et rigt foreningsliv med hele 2 gymnastikforeninger - hvis i er fysisk aktive mennesker  

Jeg vil sige at I jo selvfølgelig skal gøre noget aktivt for at skabe kontakt .. selv er jeg startet i et kor hernede og kæresten er blevet træner/trænermedhjælp for 3 springhold ... vi flyttede i sommer og har selvfølgelig ikke fået de helt vilde bekendtskaber endnu ... Jeg går ledig og det gør det selvfølgelig lidt sværere for mig at få kontakter, men vi skal da til arbejdsdag i børnehaven fx ..

Vi føler os allerede ret godt hjemme, men savner selvfølgelig at få besøg af venner og den slags - jeg satser på det kommer med tiden ... 

generelt tror jeg det er svært at få nye relationer ligemeget hvilken by man flytter til som "voksen", da man var yngre hjalp det jo meget at man typisk startede på ny uddannelse i den by man flyttede til ..og fik relationer fordi ens studiekammerater var i samme situation.. den hjælp har man jo ikke når uddannelsen er slut .. men hvis i begge har job ventende på jer så husk at deltage i alle de sociale arrangementer der følger med

Anmeld

24. oktober 2012

Missq4

nu ved jeg ikke hvad i syntes er dyrt men jeg bor selv på illerupvej i århus n og det er helt fint vi har en 4 værelse men de to af værlserne er ikke så store men det går og vorrevangskolen er en god skole og der er nogle gode vuggesture og børnehaver i gå afstan og der går mange busser her fra og ned i byen og så ligger der en netto,aldi, fakta og en kvickly mellem 5 og 10 min gå afstand her fra det er Aarhus bolig der har lejerligheder her oppe eller linholmparken som ligger lige ved siden af

Anmeld

24. oktober 2012

Frøken J.

Missq4 skriver:

nu ved jeg ikke hvad i syntes er dyrt men jeg bor selv på illerupvej i århus n og det er helt fint vi har en 4 værelse men de to af værlserne er ikke så store men det går og vorrevangskolen er en god skole og der er nogle gode vuggesture og børnehaver i gå afstan og der går mange busser her fra og ned i byen og så ligger der en netto,aldi, fakta og en kvickly mellem 5 og 10 min gå afstand her fra det er Aarhus bolig der har lejerligheder her oppe eller linholmparken som ligger lige ved siden af

Haha, er du klar over hvor tæt på mig du så bor? Det er lidt skægt!

Anmeld

24. oktober 2012

Missq4

Frøken J. skriver:

Haha, er du klar over hvor tæt på mig du så bor? Det er lidt skægt!

øhh nej for ved jo ikke hvor du bor

Anmeld

24. oktober 2012

Frøken J.

Missq4 skriver:

øhh nej for ved jo ikke hvor du bor

Nej, det er selvsagt, det var blot en lidt anden måde at sige på, at vi bor meget meget tæt

Anmeld

24. oktober 2012

Missq4

Frøken J. skriver:

Nej, det er selvsagt, det var blot en lidt anden måde at sige på, at vi bor meget meget tæt

hehe okay  men syntes du ikke det er et godt område ?

Anmeld

24. oktober 2012

Frøken J.

Missq4 skriver:

hehe okay  men syntes du ikke det er et godt område ?

Jo, jeg kan rigtig godt lide at bo her! Vi boede nede ved den gamle by før, og der var bare så mange unge mennesker, meget lydt i lejligheden, konstant fest! Her er bare så stille og roligt og hyggeligt Eneste problem er, at bageren i Brugsen er lidt for god, så kageforbruget er steget noget siden vi flyttede hertil

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.