Pigefostre vælges fra i DK

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. november 2012

Giraffen

MorDk skriver:

anmark--Pigefostre-kan-fravaelges-i-Danmark">http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/483546anmark--Pigefostre-kan-fravaelges-i-Danmark

Hvad mener I om dette?

Tænker der bør være strammere regler når De kan se det er et problem! Gud fader altså! At man vælger abort pga. forkert køn... det kommer jeg ikke til at forstå! Føj!

citat fra artikel:

" Jeg har selv været med til mindst 10 tilfælde, hvor det har været helt tydeligt, at abortønsket er sket på grund af kønnet, men hvor det er pakket ind i andre begrundelser såsom psykisk sygdom eller dårlig økonomi,”"

Så burde de kvinder godt nok blive tvangssteriliseret efterfølgende!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2012

tarkoflen

Jeg synes det er helt sindsygt!

Jeg var alvorligt i tvivl om, om jeg ville kunne vælge barnet fra, da vi så det, hvis det havde haft downs eller noget andet, og det var vi endda ret overbevist over inden vi så baby, at det ville vi vælge fra!

Men derfra og så til at vælge fra af den eneste årsag at man ønsker et andet køn, er i min verden så langt ude! Fatter slet ikke, at man så meget som kan overveje det!

Anmeld

8. november 2012

fairlady

Det er måske en storm i et glas vand, eller? Det lød ikke som om de var et stort problem i artiklen og man bør i hvert finde af om det er et stort problem. men måske det heller ikke er rimeligt at fravælge en abort, bare fordi det er et handicappet barn?

Anmeld

8. november 2012

Sophie90

Det er simpelthen så umodent at gøre.. for helvede hvor bliver man dog gal over at læse sådan noget når man bare går og drømmer om et barn, og andre bare vælger det fra pga kønnet.. Verden er af lave..

Anmeld

8. november 2012

LilleSmølf

SussieThyssen skriver:

Nu skinner det jo ligefrem ud af artiklen, at det stort set udelukkende handler om fostre, der bliver fravalgt af folk fra andre kulturer, og her tænker man omgående på bl.a. folk fra Indien, pakistan m.fl.

Og nej, jeg vil ikke omformulere mine ord, og jeg nedgør ikke andre fordi de kommer fra andre kulturer, for dette emne har været oppe i medierne mere end en gang, men ganske enkelt fordi det er sandheden.

Det har heller intet med dig at gøre, en læge kan jo nok se og mærke forskel på om mennesker, der er vokset op i Danmark og er blevet præget tilstrækkeligt eller det er mennesker, der er dårligt integrerede, mere imbicile er de jo nok ikke.
Faktisk så tager jeg en lille smule, de mennesker i forsvar som netop vil vælge et foster fra på grund af køn.
Det er nemlig ofte mennesker, der har en helt anden holdning til vigtigheden af køn pga. den kultur de er præget af, så for dem er det naturligt at ville selektere, hvis de kunne, og det er dem, vi skal have oplyst. Ikke dig, ikke andre der har den europæiske kultur og indstilling.
Så tag det roligt
Men vil man opnå nogen ændring, så er det bedre at oplyse en for mange, end en for lidt, og det må du vel give mig ret i, eller??

Tror ikke vi bliver helt enige på det punkt så. Jeg forstår det altså stadig som en grov/overall generalisering, men så må det jo være sådan.

I det mindste er vi da enige i, at det er dybt uacceptabelt at gøre sådan noget og det er jo det vigtigste.

Og jeg vil absolut give dig ret, jo. Folk skal oplyses ( på mange områder, men lad os ikke tage den diskussion her) især når det er sådan noget her. Med en tante der har forsøgt at få børn uden held i over 10 år sætter det mit pis i kog at folk bare kan behandle et liv som et stykke H&M tøj - vælge og vrage som det passer dem bedst.

Men så længe vi er enige i det vigtigste og du forstår at jeg slet ikke har ment det surt eller opfarende (det lyder bare tit værre på skrift af en eller anden grund)

Anmeld

8. november 2012

Tullepigen90

Jeg er chokket over at nogle kan tænke og gøre sådan!! Det eneste ord jeg kan finde er FØJ!! Jeg håber aldrig de får børn når de tænker og gør som de gør 

Anmeld

8. november 2012

SussieThyssen

Odense92 skriver:

Tror ikke vi bliver helt enige på det punkt så. Jeg forstår det altså stadig som en grov/overall generalisering, men så må det jo være sådan.

I det mindste er vi da enige i, at det er dybt uacceptabelt at gøre sådan noget og det er jo det vigtigste.

Og jeg vil absolut give dig ret, jo. Folk skal oplyses ( på mange områder, men lad os ikke tage den diskussion her) især når det er sådan noget her. Med en tante der har forsøgt at få børn uden held i over 10 år sætter det mit pis i kog at folk bare kan behandle et liv som et stykke H&M tøj - vælge og vrage som det passer dem bedst.

Men så længe vi er enige i det vigtigste og du forstår at jeg slet ikke har ment det surt eller opfarende (det lyder bare tit værre på skrift af en eller anden grund)

Eller også er jeg bare ikke god nok til at formulere mig 

Men ja..vi er da helt enige, faktisk, tro du bare på det.

Anmeld

8. november 2012

Mutti2

MorDk skriver:

anmark--Pigefostre-kan-fravaelges-i-Danmark">http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/483546anmark--Pigefostre-kan-fravaelges-i-Danmark

Hvad mener I om dette?

Tænker der bør være strammere regler når De kan se det er et problem! Gud fader altså! At man vælger abort pga. forkert køn... det kommer jeg ikke til at forstå! Føj!

Jeg har virkeligt også voldsomt svært ved at forholde mig til det her. Synes det er forkasteligt.

Jeg læste dog om en kvinde, hvor jeg forstod hvorfor hun gjorde det. Hun fortalte at de i familien havde en genetisk mutation, som kun kunne overføres til drenge, og ville med en sikkerhed på 95 % blive overført hvis de fik en dreng. Det var en mutation, der gjorde at barnet ikke ville være i stand til at overleve længe, og i såfald ville være forbundet med store smerter og lidelser i den korte levetid han måske ville få. Der kunne jeg absolut finde en mening med at de gjorde det.

men at vælge et barn fra fordi det bare har det forkerte køn. Så mener jeg ikke at man er klar til at få et barn.

Det er skrækkeligt.

Anmeld

26. november 2012

jydeinden

Milla-Victoria's mor skriver:

Jeg har virkeligt også voldsomt svært ved at forholde mig til det her. Synes det er forkasteligt.

Jeg læste dog om en kvinde, hvor jeg forstod hvorfor hun gjorde det. Hun fortalte at de i familien havde en genetisk mutation, som kun kunne overføres til drenge, og ville med en sikkerhed på 95 % blive overført hvis de fik en dreng. Det var en mutation, der gjorde at barnet ikke ville være i stand til at overleve længe, og i såfald ville være forbundet med store smerter og lidelser i den korte levetid han måske ville få. Der kunne jeg absolut finde en mening med at de gjorde det.

men at vælge et barn fra fordi det bare har det forkerte køn. Så mener jeg ikke at man er klar til at få et barn.

Det er skrækkeligt.

tillader mig lige at citerer dig her, mange af de sygedomme der er hvor det er drengefostre der er syge, der er man idag i stand til at se om det enkelte barn er sygt. Ved ikke helt hvordan, men eneste grund til at jeg ved man kan er fordi jeg selv står i den uheldige situation at hvis jeg fik en dreng så ville der være risiko for at denne havde min sygdom, og hvor den ikke er så slem igen (alt taget i betragtning) hos piger, så er den det til gengæld hos drenge.

Hvis de overhovedet overlever denne er det med en hjerneskade af format som selskab resten af livet, og så kan man jo så diskuterer hvor fair det så er. Men det betyder i hvertfald at hvis jeg en dag bliver gravid så hedder det test af fostret så tidligt som muligt, og hvis det er en dreng, og hvis der er den mindste smule tvivl om denne var sund og rask så en abort. kynisk synes nogen måske, men jeg kan på ingen måder forstille mig hvordan det må være at skulle føde et dødeligt sygt barn.

og jeg fik at vide at man relativt tidligt i forløbet kunne lave diverse tests for at tjekke efter . meget fascinerende enligt.

Anmeld

26. november 2012

Glad Giraf

Gardenia skriver:

V i kunne nemt komme om ved det problem ved at fjerne kønsscanningerne og putte dem ind som det absolut sidste jordemoderbesøg, eller totalt slettede muligheden. En meget simpel løsning på det problem.

Men egentligt så er det jo kulturelle forskelle der tæller ind når man fravælger pigeforstre, det er et problem vi har subkulturer i Danmark der lever efter deres egne regler - som den jødiske forsamling i Danmark der frit har lov til at omskære deres dreng, ligeså forkasteligt som det her. I min bog burde det kunne straffes, både at omskære men også at fravælge pga køn, rejste du til udlandet og fik fjernet fostret burde den straf være det højere.

Katastrofalt vi betegner os som et muliti-kulturelt samfund men stadig ikke har fået regnet ud hvordan vi kommer ind til de mest ekstreme.

Du tager ordene ud af min mund

Synes det er uhyggeligt at folk fravælger børn pga kønnet.... Synes i det hele taget ikke at fostre skulle kunne fjernes ud over abort grænsen med mindre det var vildtægtsofre eller lign.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.