Pigefostre vælges fra i DK

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. oktober 2012

FamilenStorm

MorDk skriver:

anmark--Pigefostre-kan-fravaelges-i-Danmark">http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/483546anmark--Pigefostre-kan-fravaelges-i-Danmark

Hvad mener I om dette?

Tænker der bør være strammere regler når De kan se det er et problem! Gud fader altså! At man vælger abort pga. forkert køn... det kommer jeg ikke til at forstå! Føj!

Ihh alle de artikler og debatter andensteds hvor folk forsvare det for mit ellers så gode humør vendt til noget rasende.. Jeg kan blive SÅ ked af at tænke på det...

Tænkt at man kan vælge noget så smukt og dejligt som et barn fra FORDI DET HAR DET FORKERTE KØN!!!! Jeg er dybt forarget og målløs... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2012

MorDk

FamilenStorm skriver:

Ihh alle de artikler og debatter andensteds hvor folk forsvare det for mit ellers så gode humør vendt til noget rasende.. Jeg kan blive SÅ ked af at tænke på det...

Tænkt at man kan vælge noget så smukt og dejligt som et barn fra FORDI DET HAR DET FORKERTE KØN!!!! Jeg er dybt forarget og målløs... 

Ejjj seriøst? Er der nogle der forsvarer det???

Anmeld

23. oktober 2012

klmf

Jeg synes tanken om, at nogle fravælger et foster pga. køn er foragteligt. Jeg har svært ved at sætte mig ind i det kulturelle kodeks, der gør det nødvendigt for forældre at træffe det valg.
Som de fremhæver flere steder i artiklen synes det dog ikke at være et udbredt problem, men det bliver da interessant om de vil undersøge det nærmere. Tænker bare det er svært at bevise, at det er pga. kønsselektion at graviditeten ønskes afbrudt, da de jo kan angive andre årsager?

Anmeld

23. oktober 2012

Frk. Himmelblå

Synes selvfølgelig det er etisk forkasteligt.

Men det synes jeg nu også det er, når man fx vælger et barn fra pga. et mildt handicap eller fx en manglende hånd.. Har hørt om en dansk mor, der fik foretaget abort i UK netop pga. et meget mildt handicap, som hun ikke kunne få dispensation pga. i DK. Så fik hun det fjernet efter de 20 uger i UK... 

Hvor går grænsen?

Og man kan jo ikke nægte danskere at benytte "tilbud" i udlandet...

Øv og føj og alt muligt i den retning...

Synes bare i det hele taget at folk skulle tænke sig grundigt om INDEN de blev gravide.

Anmeld

23. oktober 2012

Aagaard

Øhh er konklusionen på den artikkel ikke at det IKKE er et problem i danmark?

At jo det sker og det er da til at sætte sig og græde over, men at det er en forsvindende lille ting - meget få gør det - langt de fleste scanningssteder har aldring haft nogen som gav udtryk for at det var deres intention....

Men grundlæggende er jeg da enig - det er simpelthen over hovedet ikke i nærheden af iorden og jeg kan blive helt tom ved tanken om at slå et raskt og ønsket foster ihjel pga modsat køn af hvad ønsket var - hvordan har nogen overhovedet fået den ide.

Anmeld

23. oktober 2012

MorDk

Frk. Himmelblå skriver:

Synes selvfølgelig det er etisk forkasteligt.

Men det synes jeg nu også det er, når man fx vælger et barn fra pga. et mildt handicap eller fx en manglende hånd.. Har hørt om en dansk mor, der fik foretaget abort i UK netop pga. et meget mildt handicap, som hun ikke kunne få dispensation pga. i DK. Så fik hun det fjernet efter de 20 uger i UK... 

Hvor går grænsen?

Og man kan jo ikke nægte danskere at benytte "tilbud" i udlandet...

Øv og føj og alt muligt i den retning...

Synes bare i det hele taget at folk skulle tænke sig grundigt om INDEN de blev gravide.

Anmeld

23. oktober 2012

FamilenStorm

Ejjj seriøst? Er der nogle der forsvarer det???

Læste i en debat på ekstrabladets FB side mener jeg det var, der var en der samlignede det med at det var det samme som at vælge et handicappet barn fra... Jeg blander mig normalt ikke i offentlige debatter, men der kunne jeg altså ikke lade være...

Anmeld

23. oktober 2012

MorDk

FamilenStorm skriver:

Læste i en debat på ekstrabladets FB side mener jeg det var, der var en der samlignede det med at det var det samme som at vælge et handicappet barn fra... Jeg blander mig normalt ikke i offentlige debatter, men der kunne jeg altså ikke lade være...

Åh sådan sys jeg bestemt ikke man kan samligne det...

Anmeld

23. oktober 2012

FamilenStorm

MorDk skriver:

Åh sådan sys jeg bestemt ikke man kan samligne det...

Det er slet ikke en sammenlignes der kan stilles op.. Og det fik mig også til at reagere...  Tænk at være så snæversynet..

Anmeld

23. oktober 2012

Snehund

Jeg græder indvendigt, når jeg hører om dette

Tænker at nogle af de kvinder, der vælger fra pga kønnet, måske også bliver presset til det af deres familier? Det gør det bare endnu mere trist

Jeg synes det er dybt ulykkeligt og amoralsk.

I mine øjne er abort ikke prævention og det er heller ikke en selektionsmetode, der retfærdiggør den form for frasortering! Hvis barnet er meget sygt og ikke får et værdigt liv, så har jeg respekt for at forældrene træffer det svære valg. Hvis en meget ung, socialt udsat og/eller syg kvinde fravælger en uønsket graviditet pga fx et sprunget kondom eller en voldtægt = fair nok! Men pga køn! NEJ! NEJ! NEJ! Hvad bliver det næste!

Jeg mener at denne tendens bør stoppes omgående!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.