Odense92 skriver:
Undskyld, men jeg synes måske lige du skal omformulere den sætning.
For det første (medmindre jeg ikke har læst artiklen grundigt nok) står der ingen steder, at det kun er "mennesker fra helt andre kulturer", der gør dette. For det andet er man ikke nødvendigvis idiot og uoplyst bare fordi man ikke er fra norden.
Jeg kan skam godt se hvor du vil hen, der ER mange kulturer hvor de sætter mere pris på en søn. Men der er også mange danskere, der hellere vil have det ene køn end det andet, samt mange ikke-danskere, der aldrig kunne finde på at få en abort bare fordi det ikke var det ønskede køn.
Det er jo ikke et problem som sådan hellere ville have en dreng eller en pige. Det er jo et problem hvis man ikke kan acceptere at man nu får det man får. Og det kan de fleste jo heldigvis og jeg er sikker på at de bliver glade for barnet uanset hvad.
Med det sagt er jeg fuld ud enig i, at man ikke skal have lov til at få en abort pga. køn. Det er noget af det dummeste jeg længe har hørt og så modbydeligt at jeg slet ikke kan sætte ord på det. Så vi er skam enige. Synes bare det var en lidt uheldig sætning at komme med.
Håber ikke du forstår det som et surt opstød eller noget, for det er det absolut ikke ment som (:
Men den måde du skriver det på antyder du faktisk at min læge skal sidde og være dybt mistænkelig over mig fordi jeg ikke er født i Danmark - og jeg vil nu meget gerne have bebs uanset køn 
Nu skinner det jo ligefrem ud af artiklen, at det stort set udelukkende handler om fostre, der bliver fravalgt af folk fra andre kulturer, og her tænker man omgående på bl.a. folk fra Indien, pakistan m.fl.
Og nej, jeg vil ikke omformulere mine ord, og jeg nedgør ikke andre fordi de kommer fra andre kulturer, for dette emne har været oppe i medierne mere end en gang, men ganske enkelt fordi det er sandheden.
Det har heller intet med dig at gøre, en læge kan jo nok se og mærke forskel på om mennesker, der er vokset op i Danmark og er blevet præget tilstrækkeligt eller det er mennesker, der er dårligt integrerede, mere imbicile er de jo nok ikke. 
Faktisk så tager jeg en lille smule, de mennesker i forsvar som netop vil vælge et foster fra på grund af køn.
Det er nemlig ofte mennesker, der har en helt anden holdning til vigtigheden af køn pga. den kultur de er præget af, så for dem er det naturligt at ville selektere, hvis de kunne, og det er dem, vi skal have oplyst. Ikke dig, ikke andre der har den europæiske kultur og indstilling.
Så tag det roligt 
Men vil man opnå nogen ændring, så er det bedre at oplyse en for mange, end en for lidt, og det må du vel give mig ret i, eller??