Pigefostre vælges fra i DK

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. oktober 2012

Benjamins'mor

Jeg forstår det godtnok ikke!

Jeg ville aldrig vælge et barn fra pågrund af kønnet!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2012

Gardenia

MorDk skriver:

anmark--Pigefostre-kan-fravaelges-i-Danmark">http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/483546anmark--Pigefostre-kan-fravaelges-i-Danmark

Hvad mener I om dette?

Tænker der bør være strammere regler når De kan se det er et problem! Gud fader altså! At man vælger abort pga. forkert køn... det kommer jeg ikke til at forstå! Føj!

Vi kunne nemt komme om ved det problem ved at fjerne kønsscanningerne og putte dem ind som det absolut sidste jordemoderbesøg, eller totalt slettede muligheden. En meget simpel løsning på det problem.

Men egentligt så er det jo kulturelle forskelle der tæller ind når man fravælger pigeforstre, det er et problem vi har subkulturer i Danmark der lever efter deres egne regler - som den jødiske forsamling i Danmark der frit har lov til at omskære deres dreng, ligeså forkasteligt som det her. I min bog burde det kunne straffes, både at omskære men også at fravælge pga køn, rejste du til udlandet og fik fjernet fostret burde den straf være det højere.

Katastrofalt vi betegner os som et muliti-kulturelt samfund men stadig ikke har fået regnet ud hvordan vi kommer ind til de mest ekstreme.

Anmeld

8. november 2012

anna111

Profilbillede for anna111

bliver så ked af det når jeg læser sådan noget jeg har lige selv mistet ved en spontan abort og det tog mig 13mdr at blive gravid vil så gerne blive gravid igen og jeg kunne aldrig finde på at vælge mit barn fra på grund af kønnet kan slet ikke forstå hvordan nogen kan få sig selv til det .. der er nogen der virkelig kæmper med at blive gravide og nogen kan slet ikke mens nogle bare vælger og vrager som det passer syntes det er helt forkert 

Anmeld

8. november 2012

BellaCiinea

MorDk skriver:

anmark--Pigefostre-kan-fravaelges-i-Danmark">http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/483546anmark--Pigefostre-kan-fravaelges-i-Danmark

Hvad mener I om dette?

Tænker der bør være strammere regler når De kan se det er et problem! Gud fader altså! At man vælger abort pga. forkert køn... det kommer jeg ikke til at forstå! Føj!

Det er simpelthen så forkasteligt! Forstår det virkelig ikk!

Anmeld

8. november 2012

SussieThyssen

MorDk skriver:

Jeg sys jo det er forkasteligt!

Hvis en kvinde får en abort (og det ER pga. kønnet) men hun kommer med anden undskyldning.... 

Dette bør reg. og hvis hun så kort tid efter er gravid igen og evt. venter en dreng som hun så beholder... så burde hun fa'me straffes! Ej det er det danske system du... det er fame noget lort på NOGLE områder!!

Det er da bedre end det svenske, hvor man kan få abort indtil uge 18 og no questions asked

Inden man dømmer for hårdt, skal man jo lige huske, at det handler om mennesker fra helt andre kulturer, og det de mangler er oplysning.
For dem, er det af kæmpe betydning at få sønner, og det de skal lære er, at når de lever i det danske samfund, er kønnet uden betydning.
Og det er nok noget af det læger og scanningsklinikker bør være obs på, når en gravid fra et andet land kommer hos dem, at de oplyser om, at kønsselektion ikke er accepteret i det vestlige samfund og ganske unødbendigt.

Kærligst
Sussie

Anmeld

8. november 2012

Lunae

MorDk skriver:

Hvad mener I om dette?

Nu kommer jeg med en vanvittig udmelding, men mit håb er at de mennesker der fravælger et barn pga køn ALDRIG og jeg mener ALDRIG bliver gravide igen! Det er min holdning!

Man skal sgu være lykkedelig for de børn der kommer til én

Anmeld

8. november 2012

LilleSmølf

SussieThyssen skriver:

Det er da bedre end det svenske, hvor man kan få abort indtil uge 18 og no questions asked

Inden man dømmer for hårdt, skal man jo lige huske, at det handler om mennesker fra helt andre kulturer, og det de mangler er oplysning.
For dem, er det af kæmpe betydning at få sønner, og det de skal lære er, at når de lever i det danske samfund, er kønnet uden betydning.
Og det er nok noget af det læger og scanningsklinikker bør være obs på, når en gravid fra et andet land kommer hos dem, at de oplyser om, at kønsselektion ikke er accepteret i det vestlige samfund og ganske unødbendigt.

Kærligst
Sussie

Undskyld, men jeg synes måske lige du skal omformulere den sætning.

For det første (medmindre jeg ikke har læst artiklen grundigt nok) står der ingen steder, at det kun er "mennesker fra helt andre kulturer", der gør dette. For det andet er man ikke nødvendigvis idiot og uoplyst bare fordi man ikke er fra norden.

Jeg kan skam godt se hvor du vil hen, der ER mange kulturer hvor de sætter mere pris på en søn. Men der er også mange danskere, der hellere vil have det ene køn end det andet, samt mange ikke-danskere, der aldrig kunne finde på at få en abort bare fordi det ikke var det ønskede køn.

Det er jo ikke et problem som sådan hellere ville have en dreng eller en pige. Det er jo et problem hvis man ikke kan acceptere at man nu får det man får. Og det kan de fleste jo heldigvis og jeg er sikker på at de bliver glade for barnet uanset hvad.

Med det sagt er jeg fuld ud enig i, at man ikke skal have lov til at få en abort pga. køn. Det er noget af det dummeste jeg længe har hørt og så modbydeligt at jeg slet ikke kan sætte ord på det. Så vi er skam enige.  Synes bare det var en lidt uheldig sætning at komme med.

Håber ikke du forstår det som et surt opstød eller noget, for det er det absolut ikke ment som (:

Men den måde du skriver det på antyder du faktisk at min læge skal sidde og være dybt mistænkelig over mig fordi jeg ikke er født i Danmark - og jeg vil nu meget gerne have bebs uanset køn

Anmeld

8. november 2012

SussieThyssen

Odense92 skriver:

Undskyld, men jeg synes måske lige du skal omformulere den sætning.

For det første (medmindre jeg ikke har læst artiklen grundigt nok) står der ingen steder, at det kun er "mennesker fra helt andre kulturer", der gør dette. For det andet er man ikke nødvendigvis idiot og uoplyst bare fordi man ikke er fra norden.

Jeg kan skam godt se hvor du vil hen, der ER mange kulturer hvor de sætter mere pris på en søn. Men der er også mange danskere, der hellere vil have det ene køn end det andet, samt mange ikke-danskere, der aldrig kunne finde på at få en abort bare fordi det ikke var det ønskede køn.

Det er jo ikke et problem som sådan hellere ville have en dreng eller en pige. Det er jo et problem hvis man ikke kan acceptere at man nu får det man får. Og det kan de fleste jo heldigvis og jeg er sikker på at de bliver glade for barnet uanset hvad.

Med det sagt er jeg fuld ud enig i, at man ikke skal have lov til at få en abort pga. køn. Det er noget af det dummeste jeg længe har hørt og så modbydeligt at jeg slet ikke kan sætte ord på det. Så vi er skam enige.  Synes bare det var en lidt uheldig sætning at komme med.

Håber ikke du forstår det som et surt opstød eller noget, for det er det absolut ikke ment som (:

Men den måde du skriver det på antyder du faktisk at min læge skal sidde og være dybt mistænkelig over mig fordi jeg ikke er født i Danmark - og jeg vil nu meget gerne have bebs uanset køn

Nu skinner det jo ligefrem ud af artiklen, at det stort set udelukkende handler om fostre, der bliver fravalgt af folk fra andre kulturer, og her tænker man omgående på bl.a. folk fra Indien, pakistan m.fl.

Og nej, jeg vil ikke omformulere mine ord, og jeg nedgør ikke andre fordi de kommer fra andre kulturer, for dette emne har været oppe i medierne mere end en gang, men ganske enkelt fordi det er sandheden.

Det har heller intet med dig at gøre, en læge kan jo nok se og mærke forskel på om mennesker, der er vokset op i Danmark og er blevet præget tilstrækkeligt eller det er mennesker, der er dårligt integrerede, mere imbicile er de jo nok ikke.
Faktisk så tager jeg en lille smule, de mennesker i forsvar som netop vil vælge et foster fra på grund af køn.
Det er nemlig ofte mennesker, der har en helt anden holdning til vigtigheden af køn pga. den kultur de er præget af, så for dem er det naturligt at ville selektere, hvis de kunne, og det er dem, vi skal have oplyst. Ikke dig, ikke andre der har den europæiske kultur og indstilling.
Så tag det roligt
Men vil man opnå nogen ændring, så er det bedre at oplyse en for mange, end en for lidt, og det må du vel give mig ret i, eller??

Anmeld

8. november 2012

Carl-Emil's mor

dianaogtino skriver:

jeg syntes det er stygt ! og egoistisk ! føj siger jeg bare !

for mit vedkommende ønskede jeg mig brændende en lille pige, men nu hvor jeg har fået min dreng kunne jeg slet ikke forstille mig at det var blevet en pige, og kunne da ALDRIG nogensinde finde på at få en abort begrund af køn? og det vigtigste er jo at barnet er sundt og raskt !

Fuldstændig det samme her.. Har fra ganske lille drømt om at skulle have mig en datter også fik jeg en dreng og ville aldrig bytte det for noget som helst

Anmeld

8. november 2012

Camillos

Snehund skriver:

Jeg græder indvendigt, når jeg hører om dette

Tænker at nogle af de kvinder, der vælger fra pga kønnet, måske også bliver presset til det af deres familier? Det gør det bare endnu mere trist

Jeg synes det er dybt ulykkeligt og amoralsk.

I mine øjne er abort ikke prævention og det er heller ikke en selektionsmetode, der retfærdiggør den form for frasortering! Hvis barnet er meget sygt og ikke får et værdigt liv, så har jeg respekt for at forældrene træffer det svære valg. Hvis en meget ung, socialt udsat og/eller syg kvinde fravælger en uønsket graviditet pga fx et sprunget kondom eller en voldtægt = fair nok! Men pga køn! NEJ! NEJ! NEJ! Hvad bliver det næste!

Jeg mener at denne tendens bør stoppes omgående!

kunne ikke sige det bedere selv ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.