smlmea skriver:
Vi håber ikke det er noget vordende forældre gør. Det vi synes er uetisk, er at muligheden er der i sverige.
Vi vil bare ikke være dem der fortæller det hvis et vordende par skulle beslutte at afbryde sin graviditet på grund af køn. Vi synes det er fornuftigt at vente en måned mere, og købe baby ting efter uge 18. 
I øvrigt er der jo mange tilfæde der sundhedsvæsendet har mulighed for at fortælle kønnet ganske gratis når man kommer til MD scanning omkring uge 20. Langt fra de fleste tilfælde dog, men tit viser gerne barnet hvad slags den er når man er så langt henne. 
Når det er sagt har vi haft kunder heroppe der har fortælt at de kender par der har gjort det. Det var ovenialt et par der fortælt at et par som havde været hos os, havde valgt at fjerne barnet pga køn. Efter det sagde vi nej til kønsscanninger før uge 18+.
Håber det er svar på dit spørgsmål, og at du vil støtte os i vores beslutning.
Mvh Robert
Dette er hvad Robert selv har udtalt på min mave,så nej han kender ikke nogen selv.
Svenskerne ved hvor mange aborter de laver,men de kender ikke nødvendigvis årsagen,den har de ikke krav på at vide,når aborten fortages inden for tidsgrænsen.
"- Vi har oplevet, at mennesker, der havde været ved kønsscanning hos os i 14. uge, efterfølgende har fået fjernet barnet i Sverige, hvor der er fri abort indtil uge 18, siger han.
Oplevelserne har ramt indehaveren af klinikken så hårdt, at han derfor nu har valgt først at tilbyde kønsscanninger efter 18. graviditetsuge."
<------- udtalelse i artiklen fra robert ... så det kan jo ikke passe han ikke kender nogle personligt :/ det må man da gå ud fra når han kommer med sådan en udtalelse, det gør folk da i hvert fald når man læser den !
"Personligt tager lægen stærkt afstand fra abort-turismen til Sverige. En holdning som Robert Kinnerfelt deler."
<---- Jeg opfatter ikke at Birgit har en bagtanke om at få hævet abortgrænsen tvært imod at hun også deler Roberts holdning om at hæve scanningsgrænsen ellers går de to jo fuldstændig imod hinanden, og så ville det da være dumt at lave denne artikel sammen... den ene er for at hæve scanningsgrænsen, den anden er for at hæve abortgrænsen hmmmm... men måske mig der tager fejl..
"overlægen Kaj Wedenberg fra Målar Sygehus i Eskilstuna havde kontaktet Socialstyrelsen i ønsket om at få en lovændring, fordi personalet fandt det etisk svært at udføre denne type aborter.
Men myndighederne har ingen planer om at forbyde aborter, som alene skyldes barnets køn.
- Frem til 18. uge har vi fri abort, og så skal man udføre den, uanset hvilken årsag, der er til aborten, lyder det fra Thomas Tegenfeldt, der er tilsynschef hos Socialstyrelsen i Sverige. "
<---- Det her er da dokumentation for mig, han er da et bevis på at de foretager aborter udelukkende pga kønnet, dog kan jeg godt se man ikke kan se om de er svenske eller danske ....
Jeg reagere i hvert fald på sådan en artikel ... nok også det der er deres mening om man så er for eller imod det ene eller det andet