Kom nu, lad mig mærke liv!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. oktober 2012

Camillos

Amandas-mor skriver:

Det er godt nok irriterende. Da jeg ventede Amanda mærkede jeg liv totalt tydeligt i uge 16 og jeg mener virkelig rigtig liv og ret hurtigt efter kom de hårde spark og jeg mærkede liv hver dag.

Nu er jeg i uge 20 og jeg mærker nærmest intet. Jeg mærkede en smule liv i uge 12 og så holdt det bare helt op igen. Barnet skulle ikke fejle noget, da vi jævnligt går til scanning på sygehuset og alt ser fint ud, men jeg kan dog se at det her barn ligger meget mere stille i maven end Amanda gjorde, for hun spjættede altid omkring på scanningerne.

Lægerne siger at det er ok at det her barn er så anderledes, men jeg ville bare gerne snart mærke liv ordentligt og kan ikke forstå hvorfor jeg mærker det dårligere denne gang end sidste gang, for det burde da være bedre 2 gang?

Jeg tænker på om det kan have en betydning at jeg går og taber mig en del i denne graviditet (det er godkendt af lægen, da jeg er for tyk).

Jeg tænker lidt.. lillepigen her hun reagerer meget på sukker, sodevand , slik og den slags ellers er hun også en stille lige fis  i og med du taber dig, får hun jo ikke(går jeg ud fra) ret meget sukker og den slags...kan det ikke have en sammenhæng?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2012

Tona

Taco78 skriver:

Hej  Jeg venter mit 3. barn. Første gang mærkede jeg liv i uge 16, anden gang i uge 15, og begge gange også meget tydeligt derefter  Denne gang mærkede jeg bobler meget tidligt i uge 13. Boblerne kom løbende over de næste par uger, til de pludselig stoppede... I begyndelsen havde jeg det fint med det - det var jo så tidligt endnu. Men som tiden gik blev jeg mere og mere nevøs!! 

Det viste sig bare at være dels en foranliggende moderkage og dels at mit andet barn, som var meget stort, havde lavet rigtig god plads  Og kørt tid efter MD scanningen, kom sparkene da også  

Uh der kan måske være noget i det der, for min datter var også en rigtig kleppert og det er tredie gang på tre år at jeg er gravid trods alt

Anmeld

19. oktober 2012

Tona

Rikke&Liam skriver:

Glæd dig over at få et stille og roligt barn. 

Begge mine drenge sparkede lystigt og de har begger MASSER af krudt i røven 

Men kan sagtens forstå din bekymring, godt de holder øje med jer.

Hi hi jeg ved ikke helt om der er en sammenhæng, for Amanda var en tornado inde i maven, men verdens nemmeste barn ved ankomst. Sov igennem altid fra hun var 8 uger og er generelt bare så utrolig let og glad en lille pige  

Men ja, man har sikkert nok at se til med to vilde og glade drenge

Et sidespring: er det der mavebælte du havde stadig til salg? (det var sådan et der støtter maven under graviditet ikke?)

Anmeld

19. oktober 2012

Tona

Camillos skriver:

Jeg tænker lidt.. lillepigen her hun reagerer meget på sukker, sodevand , slik og den slags ellers er hun også en stille lige fis  i og med du taber dig, får hun jo ikke(går jeg ud fra) ret meget sukker og den slags...kan det ikke have en sammenhæng?

Jeg ved ikke om der er en sammenhæng, men jeg var en værre sukkergris da jeg ventede Amanda og hun var en tornado inde i maven. Denne gang får jeg, som du ganske rigtig gætter, praktisk talt intet af den slags

Anmeld

19. oktober 2012

AnthonsMor

Amandas-mor skriver:

Ja, det gør jeg godt nok også

Har du en fornemmelse?

Anmeld

19. oktober 2012

Tona

RikkeThygesen skriver:

Har du en fornemmelse?

Jeg tror at det er en pige, som hedder Rosa, men det kan man ikke få efter, for da jeg ventede Amanda mente jeg bestemt at det var en dreng  Men vi er helt blanke for drengenavne, så vi skal på noget af et tænkearbejde hvis det er en dreng

Hvad med dig?

Anmeld

19. oktober 2012

AnthonsMor

Amandas-mor skriver:

Jeg tror at det er en pige, som hedder Rosa, men det kan man ikke få efter, for da jeg ventede Amanda mente jeg bestemt at det var en dreng  Men vi er helt blanke for drengenavne, så vi skal på noget af et tænkearbejde hvis det er en dreng

Hvad med dig?

Jeg har INGEN idé overhovedet.. Men hele min familie er sikker på det bliver en pige.. Så jeg vil jo nyde at kunne fortælle dem, at det er en dreng :p

Men nu må vi se, bare bebs er rask og har det helt fantastisk

Anmeld

19. oktober 2012

Tona

RikkeThygesen skriver:

Jeg har INGEN idé overhovedet.. Men hele min familie er sikker på det bliver en pige.. Så jeg vil jo nyde at kunne fortælle dem, at det er en dreng :p

Men nu må vi se, bare bebs er rask og har det helt fantastisk

Ja nemlig, det vigtigste er at den er sund og rask Min familie er begyndt at snakke om det der med "drengemave" og "pigemave" men jeg vil mene at det er svært at vurdere om det er en dreng eller en pige ud fra maveformen  Det er dog en typisk såkaldt drengemave når man ser på den.

Anmeld

19. oktober 2012

AnthonsMor

Amandas-mor skriver:

Ja nemlig, det vigtigste er at den er sund og rask Min familie er begyndt at snakke om det der med "drengemave" og "pigemave" men jeg vil mene at det er svært at vurdere om det er en dreng eller en pige ud fra maveformen  Det er dog en typisk såkaldt drengemave når man ser på den.

Nu har jeg ikke set din mave

Men jeg har hørt noget om, at bliver man meget rund omkring hofterne og lårene og sådan, så er det en pige, og sætter det sig på maven er det en dreng.. Er det rigtigt?

Anmeld

19. oktober 2012

Tona

Nu har jeg ikke set din mave

Men jeg har hørt noget om, at bliver man meget rund omkring hofterne og lårene og sådan, så er det en pige, og sætter det sig på maven er det en dreng.. Er det rigtigt?

Ja sådan ca. Jeg har hørt det forklaret sådan at en spids mave der ligesom er skruet på foran uden at forandre resten af figuren ret meget er drengemave.

Rund mave der ligesom går fra side til side og bredere bagdel og lår skulle være en pige

Men jeg vil bare mene at det slet ikke kan lade sig gøre at vurdere en pind når nu jeg går og taber mig under graviditeten. Det er jo klart at min bagdel ikke ville være bredere ligemeget hvad når jeg vejer mindre nu end da jeg blev gravid.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.