Kom nu, lad mig mærke liv!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.519 visninger
27 svar
0 synes godt om
18. oktober 2012

Tona

Det er godt nok irriterende. Da jeg ventede Amanda mærkede jeg liv totalt tydeligt i uge 16 og jeg mener virkelig rigtig liv og ret hurtigt efter kom de hårde spark og jeg mærkede liv hver dag.

Nu er jeg i uge 20 og jeg mærker nærmest intet. Jeg mærkede en smule liv i uge 12 og så holdt det bare helt op igen. Barnet skulle ikke fejle noget, da vi jævnligt går til scanning på sygehuset og alt ser fint ud, men jeg kan dog se at det her barn ligger meget mere stille i maven end Amanda gjorde, for hun spjættede altid omkring på scanningerne.

Lægerne siger at det er ok at det her barn er så anderledes, men jeg ville bare gerne snart mærke liv ordentligt og kan ikke forstå hvorfor jeg mærker det dårligere denne gang end sidste gang, for det burde da være bedre 2 gang?

Jeg tænker på om det kan have en betydning at jeg går og taber mig en del i denne graviditet (det er godkendt af lægen, da jeg er for tyk).

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2012

AnthonsMor

Jeg mærker heller ingenting endnu søde.. Håber vi snart er heldige!! Jeg mærkede bobler for snart 4 uger siden tror jeg, men siden den aften har jeg INTET mærket..

Anmeld

18. oktober 2012

serinasmor

Amandas-mor skriver:

Det er godt nok irriterende. Da jeg ventede Amanda mærkede jeg liv totalt tydeligt i uge 16 og jeg mener virkelig rigtig liv og ret hurtigt efter kom de hårde spark og jeg mærkede liv hver dag.

Nu er jeg i uge 20 og jeg mærker nærmest intet. Jeg mærkede en smule liv i uge 12 og så holdt det bare helt op igen. Barnet skulle ikke fejle noget, da vi jævnligt går til scanning på sygehuset og alt ser fint ud, men jeg kan dog se at det her barn ligger meget mere stille i maven end Amanda gjorde, for hun spjættede altid omkring på scanningerne.

Lægerne siger at det er ok at det her barn er så anderledes, men jeg ville bare gerne snart mærke liv ordentligt og kan ikke forstå hvorfor jeg mærker det dårligere denne gang end sidste gang, for det burde da være bedre 2 gang?

Jeg tænker på om det kan have en betydning at jeg går og taber mig en del i denne graviditet (det er godkendt af lægen, da jeg er for tyk).

hmmm .. jeg tænker nærmere at din moderkage og barnet ikke ligger på en måde så du nemt mærker liv ... 

men det er da godt de så holder ekstra øje med skanninger

Anmeld

19. oktober 2012

Tona

RikkeThygesen skriver:

Jeg mærker heller ingenting endnu søde.. Håber vi snart er heldige!! Jeg mærkede bobler for snart 4 uger siden tror jeg, men siden den aften har jeg INTET mærket..

Ja det er godt nok træls syntes jeg. Men min JM siger at det kan gå helt hen til uge 25 før man skal mærke liv. Og mandens stedmor mærkede slet ikke liv nærmest i hele graviditeten og hendes datter var helt normal alligevel.

Men jeg håber at vi snart mærker ordentlig liv  Skal du ikke også snart til scanning igen? Jeg skal til gennemscanning på tirsdag.

Anmeld

19. oktober 2012

Tona

serinasmor skriver:

hmmm .. jeg tænker nærmere at din moderkage og barnet ikke ligger på en måde så du nemt mærker liv ... 

men det er da godt de så holder ekstra øje med skanninger

Det er nu ikke derfor jeg bliver scannet så ofte, det er pga dårligt bækken osv, men ja det er altid rart med den der tryghed ved ekstra scanninger

Men ja, du kan  måske godt have en pointe med det med moderkagen, for jeg har fået at vide ved sidste scanning at den lå for lavt og de vil holde øje med at den kommer på plads, så måske kan den placering betyde noget.

Anmeld

19. oktober 2012

Taco78

Profilbillede for Taco78

Hej  Jeg venter mit 3. barn. Første gang mærkede jeg liv i uge 16, anden gang i uge 15, og begge gange også meget tydeligt derefter  Denne gang mærkede jeg bobler meget tidligt i uge 13. Boblerne kom løbende over de næste par uger, til de pludselig stoppede... I begyndelsen havde jeg det fint med det - det var jo så tidligt endnu. Men som tiden gik blev jeg mere og mere nevøs!! 

Det viste sig bare at være dels en foranliggende moderkage og dels at mit andet barn, som var meget stort, havde lavet rigtig god plads  Og kørt tid efter MD scanningen, kom sparkene da også  

/ Taco78 

Anmeld

19. oktober 2012

AnthonsMor

Amandas-mor skriver:

Ja det er godt nok træls syntes jeg. Men min JM siger at det kan gå helt hen til uge 25 før man skal mærke liv. Og mandens stedmor mærkede slet ikke liv nærmest i hele graviditeten og hendes datter var helt normal alligevel.

Men jeg håber at vi snart mærker ordentlig liv  Skal du ikke også snart til scanning igen? Jeg skal til gennemscanning på tirsdag.

Jo, jeg skal onsdag

også glæder jeg mig til forhåbentligt at finde ud af hvad køn vi får

Anmeld

19. oktober 2012

Tona

RikkeThygesen skriver:

Jo, jeg skal onsdag

også glæder jeg mig til forhåbentligt at finde ud af hvad køn vi får

Ja, det gør jeg godt nok også

Anmeld

19. oktober 2012

Lauras mor

Amandas-mor skriver:

Jeg startede med at mærke liv omkring 24 uger henne (er førstegangs mor), og jeg mærkede meget lidt liv gennem hele min graviditet. Flere dage mærkede jeg kun et par spark meget svagt. Min moderkage lagde foran.

Anmeld

19. oktober 2012

Rikke, Liam & Linus

Amandas-mor skriver:

Glæd dig over at få et stille og roligt barn. 

Begge mine drenge sparkede lystigt og de har begger MASSER af krudt i røven 

Men kan sagtens forstå din bekymring, godt de holder øje med jer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.