Hi hi hi.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. oktober 2012

Dot D

M (: skriver:

Min lillebror sagde labdevand (saftevand).. Han kunne ikke sige "s"

Hi hi, de dér "s´er" de snyder mange børn... Min svigerfar hedder Knud, og en dag kørte han forbi nogle af vores venner. Han fortæller så datteren, at det var min mands far, Knud...

Ååååh, Snuuuud... sagde hun så... Det har jeg moret mig over mange gange siden

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. oktober 2012

Dot D

sommerc skriver:

Hehe ej hvor sødt!!! 

Min lillesøster siger "filiogus" - globus Hehe når vi spiller ludo

og min lillebror siger "netchup" - ketchup  

hEheh det så sjovt og sødt 

Anmeld

17. oktober 2012

Dot D

Munder skriver:

Husk at skrive dem ned. Jeg har en hel lille bog med sjove kommentarer og mærkelige udtalelser, og pønser på at hun skal have den i gave på et tidspunkt, hvor hun er blevet stor nok til at værdsætte det 

Ja, de er vigtige at gemme, har også en lille bog med diverse sjove ting

Anmeld

17. oktober 2012

M (:

Dot D skriver:

Hi hi, de dér "s´er" de snyder mange børn... Min svigerfar hedder Knud, og en dag kørte han forbi nogle af vores venner. Han fortæller så datteren, at det var min mands far, Knud...

Ååååh, Snuuuud... sagde hun så... Det har jeg moret mig over mange gange siden

Hahaha, det er så sødt med de s'er - og sproget er bare svært for mange børn!

Min lillebror, som hedder Lasse, havde også en kamp med s'erne, ikke i udtalelsen, men i at skrive dem.. Når han i børnehaveårene skulle skrive sit navn, blev han altid i tvivl om, hvilken vej s'erne skulle vende, så han vendte bare et hver vej - det er da en kreativ løsning

Men også udtalen har drillet herhjemme:

Min storesøster havde svært ved R, og kaldte Anders Ands nevøer for Gip-og-Gap-og-Gup.. (Sagt så hurtigt, at det næsten var ét ord)

Jeg selv havde svært ved B og L - vi har en videooptagelse, hvor jeg gynger på vores havelåge mens jeg grinene siger til vores hund Bjørn: "Ha ha, Hørn, du kan ikke komme ud af hååå-gen!", dén griner vi også af hver gang vi ser den! 

Anmeld

17. oktober 2012

trunte89

Elsker alle de sjove ord der kommer når de bytter om på ordene
Min datter siger tansafi (fantasi)

Anmeld

17. oktober 2012

Dot D

M (: skriver:

Hahaha, det er så sødt med de s'er - og sproget er bare svært for mange børn!

Min lillebror, som hedder Lasse, havde også en kamp med s'erne, ikke i udtalelsen, men i at skrive dem.. Når han i børnehaveårene skulle skrive sit navn, blev han altid i tvivl om, hvilken vej s'erne skulle vende, så han vendte bare et hver vej - det er da en kreativ løsning

Men også udtalen har drillet herhjemme:

Min storesøster havde svært ved R, og kaldte Anders Ands nevøer for Gip-og-Gap-og-Gup.. (Sagt så hurtigt, at det næsten var ét ord)

Jeg selv havde svært ved B og L - vi har en videooptagelse, hvor jeg gynger på vores havelåge mens jeg grinene siger til vores hund Bjørn: "Ha ha, Hørn, du kan ikke komme ud af hååå-gen!", dén griner vi også af hver gang vi ser den! 

Sådan en video er da guld at have.... Kan nu godt forstå, at I griner af det

Anmeld

17. oktober 2012

Dot D

trunte89 skriver:

Elsker alle de sjove ord der kommer når de bytter om på ordene
Min datter siger tansafi (fantasi)

Tansafi tansafi tansafien er go´......

Anmeld

17. oktober 2012

Nessie

He he he, vi har altså også mange mærkelige ord

Daniel insisterede i et helt år på at en giraf hed en gihaps, og nægtede at sige det på den "rigtige" måde. Han sagde det jo rigtigt, syntes han

Han sætter h ind sjove steder. F.eks. hedder det en mahiehøne, en pige hedder Halberte osv

Anmeld

17. oktober 2012

trunte89

Tansafi tansafi tansafien er go´......

Hehe ja, det er sjovt som de kan lave deres egne ord. Jeg har prøvet at lære hende, at det hedder fan-ta-si = fantasi. Når hun gentager det bliver det fan-ta-si =tansafi

Anmeld

17. oktober 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Dot D skriver:

Sophus sidder med sin Nintendo, men den mangler strøm... Jeg siger, den er oppe på hans værelse i kontakten....

Sophus løber afsted, men er lige kommet ned, og han siger så helt opgivende: Moooor, den er ikke i konstiktakten

Hvor sødt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.