Smerter :-/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.173 visninger
23 svar
0 synes godt om
16. oktober 2012

Snehund

Hej piger.

Jeg er 12 + ca 3 (er ved TS skudt til at være lidt længere henne).

Siden jeg vågnede i morges har jeg haft nogle smerter, som jeg ikke har oplevet før - og de gør mig lidt nervøs

Det er en stikkende/jagende fornemmelse, der sidder midt på foran og løber "i en tråd" oppefra og ned i underlivet - den starter under navlen og løber ned og kommer og går.

Jeg var temmelig aktiv til træning i går aftes, men der oplevede jeg ikke noget ubehag - kan det have noget med det at gøre, så mange timer efter? (har trænet jævnligt under hele graviditeten, dog droslet lidt ned).

Jeg skal til NF i morgen - så der får jeg syn for sagen - men vil gerne høre om der er nogen, som har erfaringer med noget lignende?

Jeg bløder ikke og har ikke ondt andre steder.

På forhånd tak for hjælpen!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2012

FrkZier

Snehund skriver:

Hej piger.

Jeg er 12 + ca 3 (er ved TS skudt til at være lidt længere henne).

Siden jeg vågnede i morges har jeg haft nogle smerter, som jeg ikke har oplevet før - og de gør mig lidt nervøs

Det er en stikkende/jagende fornemmelse, der sidder midt på foran og løber "i en tråd" oppefra og ned i underlivet - den starter under navlen og løber ned og kommer og går.

Jeg var temmelig aktiv til træning i går aftes, men der oplevede jeg ikke noget ubehag - kan det have noget med det at gøre, så mange timer efter? (har trænet jævnligt under hele graviditeten, dog droslet lidt ned).

Jeg skal til NF i morgen - så der får jeg syn for sagen - men vil gerne høre om der er nogen, som har erfaringer med noget lignende?

Jeg bløder ikke og har ikke ondt andre steder.

På forhånd tak for hjælpen!

jeg har også haft noget lignede - og alt er indtil videre stadig godt derinde, snakkede med en jordmoder, og hun sagde til mig at det højst sandsynligvis var pga. livmoderen der udvider sig

Anmeld

16. oktober 2012

VØS

Jeg tænker på om det ikke kan være ligamentsmerter du mærker?
På mig virkede det nemlig lidt som jag ned mod underlivet.
Håber de kan give dig ro i sindet til scanning i morgen
for at alt er som det skal være inde i baby-hulen

Anmeld

16. oktober 2012

Snehund

FrkZier skriver:

jeg har også haft noget lignede - og alt er indtil videre stadig godt derinde, snakkede med en jordmoder, og hun sagde til mig at det højst sandsynligvis var pga. livmoderen der udvider sig

Tak for dit svar

Har selv tænkt at det forhåbentlig "bare" er derfor.

Dejligt at min beskrivelse stemmer overens med noget ufarligt, du har oplevet Det er beroligende!

Anmeld

16. oktober 2012

Snehund

VØS skriver:

Jeg tænker på om det ikke kan være ligamentsmerter du mærker?
På mig virkede det nemlig lidt som jag ned mod underlivet.
Håber de kan give dig ro i sindet til scanning i morgen
for at alt er som det skal være inde i baby-hulen

Tak for dit svar.

Jo, har overvejet om det mon er ligament - troede bare de mest sad ude i siderne? Rart at høre, at du har oplevet noget lignende - uden fare

Håber det er noget ufarligt og normalt

Anmeld

16. oktober 2012

FrkZier

Snehund skriver:

Tak for dit svar

Har selv tænkt at det forhåbentlig "bare" er derfor.

Dejligt at min beskrivelse stemmer overens med noget ufarligt, du har oplevet Det er beroligende!

tror også ofte at man oplever mange/flere smerter, fordi man er nervøs, og er meget opmærksom på de mindste ting der sker, så mange af tingene er helt ufarlige, og måske faktisk også noget man har oplevet før, men bare ikke har lagt mærke til før man blev gravid og måske lidt for opmærkesom

Anmeld

16. oktober 2012

Frk. Himmelblå

+ Ens mavemuskler reagerer altså anderledes på fysisk træning, når man er gravid.

Jeg prøvede i 3. trimester at have en mavemuskel, der nærmest låste sig fast diagonalt over maven. I krampe! Det gjorde sindssygt ondt, og jeg troede, jeg var døden nær.Blev tjekket, og det fortog sig stille og roligt. Varede et halvt døgn ca...

Vil bare sige, at når man er gravid, så reagerer kroppen bare på en ny måde, og man oplever hele tiden smerter og fornemmelser, man ikke synes at kende...

Men bliver du rigtigt bekymret, og får du virkeligt ondt, så må du opsøge læge. Man skal lige huske at tage sin intuition seriøst, - men din bekymring er ikke intuitiv nu, - er den? Er det ikke mere en undren?

God "bedring" med det!

Anmeld

16. oktober 2012

Snehund

FrkZier skriver:

tror også ofte at man oplever mange/flere smerter, fordi man er nervøs, og er meget opmærksom på de mindste ting der sker, så mange af tingene er helt ufarlige, og måske faktisk også noget man har oplevet før, men bare ikke har lagt mærke til før man blev gravid og måske lidt for opmærkesom

Ja, det har du helt ret i - det tænker jeg også ofte på. Det blev især tydeligt for mig, da vi prøvede at blive gravide (inden jeg testede positiv) hold da fast, jeg var opmærksom på hver eneste lille uregelmæssighed!

Men de her smerte i dag, dem har jeg ikke oplevet før - heldigvis er det som om, de er løjet lidt af nu. De er mere intense og umulige at ignorere. Tror jeg tager en slapper dag og lader kroppen få ro, håber det hjælper

Anmeld

16. oktober 2012

FrkZier

Snehund skriver:

Ja, det har du helt ret i - det tænker jeg også ofte på. Det blev især tydeligt for mig, da vi prøvede at blive gravide (inden jeg testede positiv) hold da fast, jeg var opmærksom på hver eneste lille uregelmæssighed!

Men de her smerte i dag, dem har jeg ikke oplevet før - heldigvis er det som om, de er løjet lidt af nu. De er mere intense og umulige at ignorere. Tror jeg tager en slapper dag og lader kroppen få ro, håber det hjælper

specielt også hvis man er førstegang, så alt nyt og det jo lige før man kan opfinde symptomer

det lyder som en rigtig god ide! og så vil jeg krydse alt hvad jeg kan for at i har en god oplevelse til NF imorgen, og glæde mig til en update

Anmeld

16. oktober 2012

Snehund

Frk. Himmelblå skriver:

+ Ens mavemuskler reagerer altså anderledes på fysisk træning, når man er gravid.

Jeg prøvede i 3. trimester at have en mavemuskel, der nærmest låste sig fast diagonalt over maven. I krampe! Det gjorde sindssygt ondt, og jeg troede, jeg var døden nær.Blev tjekket, og det fortog sig stille og roligt. Varede et halvt døgn ca...

Vil bare sige, at når man er gravid, så reagerer kroppen bare på en ny måde, og man oplever hele tiden smerter og fornemmelser, man ikke synes at kende...

Men bliver du rigtigt bekymret, og får du virkeligt ondt, så må du opsøge læge. Man skal lige huske at tage sin intuition seriøst, - men din bekymring er ikke intuitiv nu, - er den? Er det ikke mere en undren?

God "bedring" med det!

Ja, jeg stoppede hurtigt med mine styrketræningshold, da jeg kunne mærke, at nogle af øvelserne var helt forkerte for min krop. Det var mere konditionstræning/dans jeg var til i går - men havde ikke ubehag hverken i går aftes eller i nat. og har dyrket det både før og under graviditeten (dog været meget opmærksom på ikke at lave noget, der er alt for vildt, men der er da hop, vrid osv.). Måske har jeg alligevel overanstrengt mig lidt?! Vil i hvert fald give kroppen ro resten af dagen - måske snuppe en lille lur.

Ja, det er mest en undren/bekymring ikke sådan en "alarm fornemmelse". Tænker at jeg får afklaring i morgen, hvis der er noget alvorligt. Er nok også lidt ekstra opmærksom, da jeg tidligere har prøvet et tungt og langtrukkent ufrvilligt abortforløb - så jeg har stadig lidt svært ved rigtig at tro på det og turde glæde mig for alvor. Håber jeg kommer lidt tættere på at turde tro på det for alvor efter NF i morgen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.