Adventsgaver/kalendergaver hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. oktober 2012

Mamalou

Den lykkelige skriver:

Min datter er 19 mdr nu.. så lige et par måneder ældre end din.. men hun får adventgaver..  
Hun forstår jo ikke at det er jul, advent og derfor advent gaver.. men hun kommer helt klart til at forstå at der er noget specielt ved den strømpe der, at det er hyggelig og hun vil jo elske legetøjet.. så jeg synes hun er den alder hvor det er godt at begynde..

Det er da også bare total hyggeligt

Jeg tror også at det ender med fire adventsgaver til bettechefen her hjemme 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2012

Bebsen

Min dreng er 2 år og 4 måneder til jul, de første 2 år har han fået adventsgaver fra sin moster, i år får han stadig adventsgaver, også har jeg købt kalendergaver til ham, han forstår selvf ikke hvorfor, men han syns det er feeeed at få gaver

Kh Ida.

Anmeld

14. oktober 2012

Lone Jakobsen

Mamalou skriver:

Det kan måske også være svært at forklare de ældre søskende, hvorfor lillebror ikke får. Min søn fik gaver sidste år de søndage hvor min daværendes datter var på samvær, men kun for ikke at ødelægge det for hende

ja de er meget obs på at han ikke skal snydes

det synes jeg er rigtig sødt, og så kunne de hjælpe ham med at pakke op da han var mindre.

Anmeld

14. oktober 2012

MorDk

Mamalou skriver:

Det er også rigtig hyggeligt! Det er (mindst) en lige så stor glæde for mig som for ungerne  

Smiler... ja hvis ikke mere hihi...

Anmeld

14. oktober 2012

foto på lærred

Min datter på 4 år får så mange gaver til jul, at jeg synes i forvejen det er lidt for overvældende med de gaver. Hun mangler ikke noget, og har ikke bare lyst til at købe noget for at købe noget. Måske når hun bliver lidt ældre (i skolealderen) kan det godt være, vi laver noget adventshaløj, men indtil nu, har vi valgt ikke at købe noget.

I december måned giver jeg istedet hver fredag eftermiddag en lille "pakke" hvor der er et stykke papir. Her er "gaven" et socialt arrangement til weekenden som vi skal lave sammen. Det kan være f.eks julebag med en veninde og hendes barn. En børne julefrokost med vennerne og deres unger, en tur i skoven og finde julepynt. Hjem til momor og lave adventsgrens osv.

Sådan gør vi det her hjemme og det har indtil nu vakt stor glæde 

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

Den perfekte, personlige gave til den du holder af.

Anmeld

14. oktober 2012

Nessie

De 2 første år fik Daniel en gave i en julesok om søndagen og juleaften. Mest fordi vi også gjorde

I år har jeg også købt nogle ting til ham, og han får stadig kun søndag, og en ting juleaften. Tænker at det bliver for overvældende med en gave hver dag, for han forstår jo ikke at det lige pludselig så er slut.
Min søn er lige blevet 3 år

Anmeld

14. oktober 2012

Mamalou

foto på lærred skriver:

Min datter på 4 år får så mange gaver til jul, at jeg synes i forvejen det er lidt for overvældende med de gaver. Hun mangler ikke noget, og har ikke bare lyst til at købe noget for at købe noget. Måske når hun bliver lidt ældre (i skolealderen) kan det godt være, vi laver noget adventshaløj, men indtil nu, har vi valgt ikke at købe noget.

I december måned giver jeg istedet hver fredag eftermiddag en lille "pakke" hvor der er et stykke papir. Her er "gaven" et socialt arrangement til weekenden som vi skal lave sammen. Det kan være f.eks julebag med en veninde og hendes barn. En børne julefrokost med vennerne og deres unger, en tur i skoven og finde julepynt. Hjem til momor og lave adventsgrens osv.

Sådan gør vi det her hjemme og det har indtil nu vakt stor glæde 

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

Den perfekte, personlige gave til den du holder af.

Det lyder virkelig til at være en god idé og bevis på at julehygge kan være meget mere end gaver

Anmeld

14. oktober 2012

Mamalou

Nessie skriver:

De 2 første år fik Daniel en gave i en julesok om søndagen og juleaften. Mest fordi vi også gjorde

I år har jeg også købt nogle ting til ham, og han får stadig kun søndag, og en ting juleaften. Tænker at det bliver for overvældende med en gave hver dag, for han forstår jo ikke at det lige pludselig så er slut.
Min søn er lige blevet 3 år

Jeg tror også nemt at de kan blive forvirrede med gaver hver dag, og så bliver gaverne også ofte noget bras hvis der købes 24.

Anmeld

14. oktober 2012

SHERO

Jeg er så småt begyndt at købe gaver til Elias' pakkekalender, det bliver første gang han prøver det... Jeg køber små ting, pixiebøger, små pakker dublo osv, og der kommer i sokken hver dag. Men ikke alle dage det bliver legetøj, det er for dyrt, og synes ikke man kan finde nok små gode gaver. Så nogle dage bliver det nok en pas rosiner, en frugtstang, en lille slikpose eller lign. Han bliver 3 til januar..

Anmeld

14. oktober 2012

ESV

Mamalou skriver:

Inspireret af en anden tråd - og som overskriften lyder, hvornår synes I at de små purke er gamle nok til adventsgaver og/eller kalendergaver? 

Min søn er 18,5-19 måneder til december og forstår jo egentlig ikke konceptet. Jeg vil gerne give min søn gaver, det handler ikke om det, men tænker om det er overflødig i forhold til hans alder og forståelse. 

Tænker jeg mon for meget over det?

Så lad mig høre hvor gamle jeres børn var da I startede? Hvis ikke, hvilke grund ligger herfor? 

God jul 

Vh. Louise

Altså vi har købt til Emilie siden det år hun blev 1. Men nej hun forstod ikke noget af det men det var hyggeligt. I år når hun lige at blive 3 og har en meget større forståelse for ting, hun glæder sig fx rigtig meget til sin fødselsdag for så kommer der gæster og de skal synge for hende i børnehaven, det snakker hun meget om så vi kunne sagtens have ventet i hvert fald til i år men har gjort det de andre år for hyggens skyld.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.