Adventsgaver/kalendergaver hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.680 visninger
33 svar
0 synes godt om
14. oktober 2012

Mamalou

Inspireret af en anden tråd - og som overskriften lyder, hvornår synes I at de små purke er gamle nok til adventsgaver og/eller kalendergaver? 

Min søn er 18,5-19 måneder til december og forstår jo egentlig ikke konceptet. Jeg vil gerne give min søn gaver, det handler ikke om det, men tænker om det er overflødig i forhold til hans alder og forståelse. 

Tænker jeg mon for meget over det?

Så lad mig høre hvor gamle jeres børn var da I startede? Hvis ikke, hvilke grund ligger herfor? 

God jul 

Vh. Louise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2012

smokin

Hej Louise,

min datter er 2 år og 7 måneder til jul og forstår langsomt hvad gaver er (ikke hvorfor man får dem, blot at de er alletiders) vi valgte de foregående år ikke at give hende advendtsgaver, syntes ikke det var relevant - men synes hun i år har alderen til det.

jeg går ikke ind for gaver hver dag i december, synes de er svært at finde noget brugbart - og synes det er ligegyldigt at få små ubetydelige gaver. Synes der er større glæde og brug af en advendtsgave.

Anmeld

14. oktober 2012

Anna S.

Min datter er næsten 2 år. Jeg synes det er hyggeligt - og som jeg skrev i en anden tråd om adventsgaver, så har jeg tænkt mig at købe noget der kan bruges hele året og noget praktisk. Jeg har fundet nogle sjove udstikkere, og en kagerulle - og det mest nuttede forklædesæt til den lille - med kokkehue :-) Jeg har fundet det på www.kitchen4kids.dk - Men jeg gider ikke købe de der 5 kroners ting man bare smider ud senere. det er spild af penge.

Anmeld

14. oktober 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Her har thea fået pakkekalender alle år, for det mener bedsteforældrene man ska ha.hun får 3 xadventsgaver = med 12 i alt. Sidste år, da hun var 3 forstod hun det virkeligt og syntes det var sjovt at få en gave næsten hver dag i dec. Vi bruger så nissen, som kommer og hænger en kæmpe sok på hendes dør. 

Den første gave er så normalt en lille chokolade julekalender. Det er ik hver dag der er gaver, nogle gange driller Nissen også, farver mælken rød, pakker madpakken ind i julpapir osv.

I år har jeg bestemt mig for at Nissen ska skrive dagbog til hende, som så ska læses som godnat historie hver aften. Bare lidt om hva han går og laver i løbet af dagen.

Syntes faktisk at omkring de 3 er meget ok. Før det forstår de det jo ik alligevel. Syntes hurtigt at gaverne ka blive noget billigt bras, de ik har brug for alligevel.

Men lur mig om der ik kommer pakkekalender til alberte i år også. Hun vil være 6 mdr til dec. Det vil nok mest være tøj hun får ( fra bedsterne ) vh stine

Anmeld

14. oktober 2012

sne190810

Mamalou skriver:

Inspireret af en anden tråd - og som overskriften lyder, hvornår synes I at de små purke er gamle nok til adventsgaver og/eller kalendergaver? 

Min søn er 18,5-19 måneder til december og forstår jo egentlig ikke konceptet. Jeg vil gerne give min søn gaver, det handler ikke om det, men tænker om det er overflødig i forhold til hans alder og forståelse. 

Tænker jeg mon for meget over det?

Så lad mig høre hvor gamle jeres børn var da I startede? Hvis ikke, hvilke grund ligger herfor? 

God jul 

Vh. Louise

Min datter er fra august 2010, dvs hun er 2 år og 4 måneder til december.

Jeg snakkede så sent som igår med en veninde om hun skulle have adventspakker, kalendergave hver dag eller slet ingenting.

Det ville nok mest være for min egen skyd, tænker jeg hvis det bliver til noget. Hun aner altså ikke rigtig hvad det er, og tror ikke hun kan gennemskue at hver søndag så er det gavetid f.eks. Hun aner jo ikke om det er mandag eller søndag i ugen. Kalendergaver ville nok være det jeg ville bruge for at skabe mest forståelse. Men jeg er stadig i tvivl.

For ærligt ville jeg sagtens kunne strække den et til år, tror jeg.

Hun har ikke fået noget de sidste 2 år i december,- igen fordi hun har været for lille og det har været ligegyldigt efter min mening Og nej hun har ikke taget skade af det

Anmeld

14. oktober 2012

Mamalou

Zette skriver:

Hej Louise,

min datter er 2 år og 7 måneder til jul og forstår langsomt hvad gaver er (ikke hvorfor man får dem, blot at de er alletiders) vi valgte de foregående år ikke at give hende advendtsgaver, syntes ikke det var relevant - men synes hun i år har alderen til det.

jeg går ikke ind for gaver hver dag i december, synes de er svært at finde noget brugbart - og synes det er ligegyldigt at få små ubetydelige gaver. Synes der er større glæde og brug af en advendtsgave.

Jeg vil give dig ret i, at det hurtigt kan blive noget bras, hvis man skal finde en gave til hver dag. 

Jeg synes det er en fin alder - din datter har - at begynde i. I hvert fald vil din datter opleve en glæde ved at få gaverne, om hun så forstår det eller ej

Anmeld

14. oktober 2012

Mamalou

Anna S. skriver:

Min datter er næsten 2 år. Jeg synes det er hyggeligt - og som jeg skrev i en anden tråd om adventsgaver, så har jeg tænkt mig at købe noget der kan bruges hele året og noget praktisk. Jeg har fundet nogle sjove udstikkere, og en kagerulle - og det mest nuttede forklædesæt til den lille - med kokkehue :-) Jeg har fundet det på www.kitchen4kids.dk - Men jeg gider ikke købe de der 5 kroners ting man bare smider ud senere. det er spild af penge.

Jeg er helt enig med dig i, at det skal være noget ordentlig. Derfor hælder jeg bestemt også mest til en gave hver søndag... Jeg må lige ind forbi den side du nævner, det lyder da alt for sødt det du har fundet

Anmeld

14. oktober 2012

Mamalou

Anna S. skriver:

Jeg er helt enig med dig i, at det skal være noget ordentlig. Derfor hælder jeg bestemt også mest til en gave hver søndag... Jeg må lige ind forbi den side du nævner, det lyder da alt for sødt det du har fundet

Anmeld

14. oktober 2012

Vidunderligeunger

Zette skriver:

Hej Louise,

enig i alt.. endda også datterens alder og at det ikke er nødvendigt med små gaver hver dag.. så det kunne jg ha skrevet selv det der..

Anmeld

14. oktober 2012

Mamalou

StineW79 skriver:

Her har thea fået pakkekalender alle år, for det mener bedsteforældrene man ska ha.hun får 3 xadventsgaver = med 12 i alt. Sidste år, da hun var 3 forstod hun det virkeligt og syntes det var sjovt at få en gave næsten hver dag i dec. Vi bruger så nissen, som kommer og hænger en kæmpe sok på hendes dør. 

Den første gave er så normalt en lille chokolade julekalender. Det er ik hver dag der er gaver, nogle gange driller Nissen også, farver mælken rød, pakker madpakken ind i julpapir osv.

I år har jeg bestemt mig for at Nissen ska skrive dagbog til hende, som så ska læses som godnat historie hver aften. Bare lidt om hva han går og laver i løbet af dagen.

Syntes faktisk at omkring de 3 er meget ok. Før det forstår de det jo ik alligevel. Syntes hurtigt at gaverne ka blive noget billigt bras, de ik har brug for alligevel.

Men lur mig om der ik kommer pakkekalender til alberte i år også. Hun vil være 6 mdr til dec. Det vil nok mest være tøj hun får ( fra bedsterne ) vh stine

Villads vil helst sikkert også få adventsgaver af sin mormor. Det fik han i hvert fald sidste år  

Jeg elsker virkelig jul og da jeg var sammen med Villads' far, gjorde jeg meget ud af, at det var "Nisse Poul", der kom på besøg og lavede en masse løjer, når hans datter (som er 5 i dag) var på samvær. Der er mange måder at skabe hygge og glæde på, og det behøver ikke være med gaver. Villads forstår det bare ikke helt, så der er vist ikke andet end at vente på at han bliver omkring de 3 år som din Thea

Hvis du mangler lidt ideer til løjer så sig til  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.