Dilemma med barselsstork.. Hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.339 visninger
22 svar
0 synes godt om
12. oktober 2012

Lenea

Jeg er i et stort dilemma...

da jeg kommer hjem idag var der sat en stork i min have. Jeg har altså 3 måneder til termin endnu !!! Jeg blev faktisk så overrasket at jeg hev den op af jorden og satte den i skuret..

det viser sig at det er min mor og mormor der har sat den op. I en god menibg selvfølgelig. De siger at man får den op så den indikere at man venter barn og så kommer der en klud med dukke i når man har født... Hmm, jeg synes bare ikke det er helt rigtigt.. Hvad siger i piger?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2012

HeidiØ

Lenea skriver:

da jeg kommer hjem idag var der sat en stork i min have. Jeg har altså 3 måneder til termin endnu !!! Jeg blev faktisk så overrasket at jeg hev den op af jorden og satte den i skuret..

det viser sig at det er min mor og mormor der har sat den op. I en god menibg selvfølgelig. De siger at man får den op så den indikere at man venter barn og så kommer der en klud med dukke i når man har født... Hmm, jeg synes bare ikke det er helt rigtigt.. Hvad siger i piger?

Altså, jeg havde ikke selv en, men jeg er ret sikker på man sætter storken op som de havde gjort - og når du så HAR født, så skal det der stykke stof på, enten lyserødt eller lyseblåt

Anmeld

12. oktober 2012

come2

Lenea skriver:

Vi sætten den først op når barnet er født i vores familie

Anmeld

12. oktober 2012

TaAsJu

I vores familie kommer den også først op når man har født..

Anmeld

12. oktober 2012

klmf

No no, jeg var også blevet paf! I vores familie bliver den først sat op når barnet er kommet vel til verden.

Anmeld

12. oktober 2012

bøllen

Ved ikke hvordan det skal foregå , men her er de begge gange sat op når jeg har født.

Anmeld

12. oktober 2012

Lenea

lotchen skriver:

No no, jeg var også blevet paf! I vores familie bliver den først sat op når barnet er kommet vel til verden.

Ja nemlig.. Storken er kommet forbi med en baby.. Har det skidt med at sætte den frem så tidligt... Men vil jo heller ikke være utaknemlig...

Anmeld

12. oktober 2012

TeamRocket

Mine forældre satte en op i deres egen have da jeg ventede mig første gang. Det var underligt synes jeg :-D de har sgu haft besøg af de storke de skal ;-) men det var ca 2 mdr før termin og så kom der et lyserødt svøb i næbbet da jeg fødte ;-) forældre er ikke rigtig kloge. Tilgengæld fik vi barselsgaver af dem fra vejen, hjemnestrik, legetøj, sutteflasker osv det er vist også en tradition at man giver gaver til dem der har en stork i haven :-)

Anmeld

12. oktober 2012

klmf

Lenea skriver:

Ja nemlig.. Storken er kommet forbi med en baby.. Har det skidt med at sætte den frem så tidligt... Men vil jo heller ikke være utaknemlig...

Forstår godt du ikke vil virke utaknemmelig. Kunne du sige, at du synes det er rigtig fint, at de ser det som forventningens glæde, men at du har det anderledes med det? Ligesom med barnevognen, der ikke må komme hjem før barnet er født osv. Kan være de forstår den tankegang

Anmeld

12. oktober 2012

Fenja09

Hvis det var mig, så ville jeg lade storken stå - de har jo bare gjort det fordi de er glade og spændte  Det ville ikke genere mig at have den stående, men er du ikke glad ved det må du jo fortælle dem at du først ønsker at den skal frem når du har født.

/Fenja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.