søde rikke, jeg ved hvor håbløst og sort verden kan se ud.. var i 2008 indlagt på den lukkede psykiatriske afd i over 6 mdr og havde over 10 selvmordsforsøg, var dopet fuldstændig på medicin og fik elektrochok 2 gage om ugen...
så jeg har selv været der..
jeg følte at alle var imod mig, ingen elskede mig og ville mig noget godt ikke engang min familie..
når jeg havde prøvet at tage mit eget liv og vågnede op i hospitalssengen med min mor og kæreste siddende grædende ved min seng, synes jeg de var åndsvage, der var jo ingenting at græde for det var jo bare mig og jeg var jo ligegyldig..
mødte min kæreste mens jeg var indlagt, vi mødtes på nettet og han spurgte om han måtte besøge mig... jeg sagde ja, for havde intet at miste, havde mistet alt alligevel.. og endnu en der trampede på mig var jeg ligeglad med, jeg skulle jo bare dø alligevel.. men han virkede sku som om han ville mig... jeg synes det var mærkeligt og troede at han bare ville have sex, men det ville han ikke engang..
da han tog hjem var jeg sikker på at jeg aldrig så ham igen, men han blev sku ved med at komme..
han var da sød syntes jeg men jeg ville stadig bare dø og fandt hver dag nye måder at kunne gøre mig selv ondt på...
jeg blev udskrevet og flyttede bo et bosted for unge psykisk syge... der havde jeg også utallige selvmordsforsøg, og var slet ikke glad.. det eneste lyspunkt var min kæreste som kom, men var væk hele ugen på skoleophold...
jeg skulle væk fra det sted, og min kærestes forældre tilbød at jeg boede der og de ville passe mig.. men kun hvis jeg ikke prøvede at tage mit eget liv igen...
det gik bedre og bedre men hver dag var stadig hård...
min kæreste har to børn fra tidligere forhold der var 2 år da vi mødte hinanden...
de to livsglade væsner, dem skulle jeg pludselig "tage mig af", og det var ikke nogen som skulle tage sig af mig...
de fik mine øjne op for at verden måske ikke var så ond og at jeg kunne gøre noget godt for nogen..
tiden gik og vi flyttede i vores egen lejlighed med børnene...
jeg blev gravid og VILLE beholde barnet.. i min graviditet var jeg mega deprimeret og sov 20 timer i døgnet.. selvom jeg fik medicin..
da lille merle kom til verden måtte jeg tage mig sammen, og jeg besluttede mig for at jeg ville livet, min datter betød alt for mig og kommunen måtte ikke tage hende, så ville jeg dø... hun var min engel mit livs lys... (og er det stadig)...
tiden gik og da merle var 1 år blev jeg gravid med vores søn, jeg ville stoppe med min medicin fordi merle var mærket af mit store forbrug af medicin, så jeg stoppede og mit liv blev forandret.. jeg kunne pludselig mærke mine følelser, jeg kunne grine, græde og virkelig føle noget.. jeg græd under hele min graviditet, glæde, fortvivlelse ja græd over det hele..
da marius kom til verden skreg jeg efter ham med det samme og var lykkelig... en følelse der ikke var ved min første fødsel...
jeg er lykkelig idag, lykkelig for at jeg har min mand, min børn AT JEG LEVER.... jeg er lykkelig for at jeg er begyndt at komme i frikirke, overgive mig til gud og tror på at han hjælper mig...
jeg er ikke længere bange for at miste og ikke bange for at møde nye mennesker, for vælger de mig fra er det deres tab...
og for 4 år siden ville jeg bare dø...
det handler om at finde de metoder der virker for den enkelte, for mig var det en beroligende pille og under kugledynen, samt musik, musik , musik.... Niels eje har lavet en række fantastiske cdér der hedder musicure de er FANTASTISKE og jeg brugte dem konstant da jeg var indlagt...
brug naturen, gå lange ture i skov, ved vand og lyt til naturen, det er ren terapi...
og snak snak snak om det...
og nogle folk vil trække sig væk fra dig, de er usikre og ved ikke hvordan de skal håndtere det... men viser det desværre forkert...
jeg mistede mange eller faktisk alle da jeg blev syg fordi de var bange.. idag har jeg stadig de mange ar på mine arme og en masse ting i mine journaler.. i starten skjulte jeg mine arme, men hvorfor det er en del af mig, det var en svær tid i mit liv, men det har gjort mig til en jeg er idag... jeg vil hellere at folk spørger istedet for at kigge skævt til en, men det gør folk desværre ikke altid..
ved godt det var en lang smøre, men håbr du kunne bruge det..
du er velkommen til at skrive til mig..
hold ud, på den anden side venter noget dejligt og måske endnu bedre end det du har haft... hold ud søde..