rikkeregnbue skriver:

Jeg ville ikke noget med den her tråd. Bare så simpelt stille det spørgsmål: Hvorfor kan jeg ikke bare få lov til at være lykkelig?
Jeg er for nyligt startet til psykolog pga. fødselsdepression, som jeg fik konstateret alt for sent, fordi jeg ikke turde indrømme det for mig selv, og for andre. Det har været en kamp for mig, på .... 6 mdr, at stå frem og fortælle hvordan jeg egentlig har det, og hvordan landet ligger. Jeg turde ikke i frygt for, at de mente Ida ikke havde det godt. At de ville tage hende. For tog de hende, kunne de lige så godt tage mit liv.
Jeg lovede min psykolog, at mens jeg gik til timer hos ham, ville jeg ikke tage mit eget liv. Men jeg har overvejet, og det har jeg gjort flere gange - uden dog at planlægge eller tænke videre over det.
Jeg har kæmpet en kamp, med at blive lykkelig, i 5 år. Sådan rigtig lykkelig. Jeg har da været glad - men jeg har aldrig været lykkelig. Den person der kunne gøre mig lykkelig, valgte at pisse op og ned på mig. Være "kæreste" med mig, for så at pisse mig op og ned af ryggen om og om igen. 
Nu... Nu tør jeg ikke lade mig selv blive lykkelig. Jeg tør ikke åbne mig for fremmede, lade dem kende mig.
Min pyskolog spurgte mig "Er du bange for at jeg kommer for tæt på?" og jeg svarede "Ja" uden at tøve. Han spurgte "Hvorfor?" og jeg svarede "Fordi, så forlader du mig."
Det er det jeg kender... Folk kommer, og folk går - og det er aldrig uden sorg. Og jeg gider ikke mere. Jeg har slet ikke lyst til at være lykkelig. Jeg kender ikke det at være lykkelig.
Hvordan føltes det?
Igen jeg ville ikke noget med den her tråd. Bare lufte for lidt tanker, og sådan. Egentlig ville jeg have skrevet anonym, men ... jeg gider heller ikke skjule hvem jeg er længere. Så her er jeg, det her mine tanker - og pt. hvad der foregår i mit liv.
Lykkelig er man i glimt af kortere eller længere varighed, ikke som en kronisk tilstand. Det skal du ikke stræbe efter at være konstant - men du skal have flere oplevelser af fred og harmoni i dit liv, og først og fremmest skal du ikke være ulykkelig meget af tiden!
Små skridt er vejen frem, og du er godt på vej ved at have bedt om professionel hjælp. Det tager tid og koster kræfter, men det kommer - de der små øjeblikke, hvor man opdager, at livet sgu er godt nok lige nu. Med et har det været okay i en uge eller en måned, og så kommer der op- og nedture - men det "kører" for det meste.
Du kommer til at udvikle dig meget de næste år - du er jo meget ung og sårbar endnu - og når du opnår tilliden til, at du grundlæggende er god nok og fortjener at have det godt, bliver du også i stand til at sige fra over for folk, der ikke vil dig det godt, og lukke mennesker ind, som vil dig det bedste.
Jeg tror aldrig, man bliver helt færdig med at søge lykken, men man bliver bedre og bedre til at finde ud af, hvilken retning, man skal gå, for at finde den. Tro på, at du også både fortjener den og kan blive god til at opsøge den.