Første jordemoder besøg, vel overstået :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. oktober 2012

Tulle83

th skriver:

tror du har gode muligheder for pks, når du er blevet operet i ryggen og at du går til genoptræning.

mht til ligasmerter må de ikke gøre for ondt, jeg er blevet sygemeldt i går på fuldtid pga. ligasmerter/plukveer, så det skal tages meget seriøs, heller ringen en gang for meget end for lidt.

Jeg er dog ikke blevet opreret i ryggen, da jeg selv har kunne træne mig op så operation ikke var nødvendig, men kan staidig døje med smerter fra diskus.

Okay? sikke noget skidt at du er blevet sygemeldt Håber du er ok? Jeg holder også godt øje med min krops signaler, og vil også ringe til lægen hvis jeg synes det virker meget unormalt... men det kan være svært at vurdere når man ikke har prøvet det før!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2012

th

M (: skriver:

Jeg tror måske "bare" jeg havde haft brug for, at hun så fortalte mig det - følte ikke, at hun lyttede til min bekymring, og det skuffede mig. For jeg syntes ikke jeg var blevet imødekommet, og det fylder også meget i mig nu, for hvad så hvis hun heller ikke tager mig "seriøst", når det virkelig gælder? 

Jeg ved godt, at det er meget tidligt med disse bekymringer, men synes det er ærgerligt, at hun ikke formåede at gøre mig tryg - jeg synes egetnlig ikke jeg forlanger meget, ved at have en forventning om at mine bekymringer bliver imødekommet på en måde, så også jeg føler, at jeg er blevet mere tryg ved situationen..

Hvilke overvejelser vil du i bakspejlet ønske at du havde gjort dig?

Hvad var det der kom bag på dig?

Du er velkommen til at svare i en PB, hvis du ikke vil skrive det her.. (:

vil gerne skrive det her.

hvis du ikke synes om den måde din jm behandlede dig ville jeg ringe og bede om en anden, eller lige ringe derind og snakke med hende om det igen og sige at dette betyder MEGET for dig og du er meget bange og gøre det helt klat ned til minste detalje hvordan du har det. men de første møde jeg var til sidste fik vi heller ikke ret meget at vide tilgengæld fik jeg snakke en del med hende 2 gang.

jamen i mit hovede havde jeg nok tænkt at det ville tage 25 timer og så ende i ks, slet ikke at det ville gå hurtigt, og det er nok det jeg skulle have tænkt lidt på også. da jeg ringede da jeg fik veer var de meget prof synes jeg, så det er jeg ikke så bange for. men tror man skal tænke alle ting igennem, det skal jeg i hvert fald.

Anmeld

23. oktober 2012

M (:

th skriver:

vil gerne skrive det her.

hvis du ikke synes om den måde din jm behandlede dig ville jeg ringe og bede om en anden, eller lige ringe derind og snakke med hende om det igen og sige at dette betyder MEGET for dig og du er meget bange og gøre det helt klat ned til minste detalje hvordan du har det. men de første møde jeg var til sidste fik vi heller ikke ret meget at vide tilgengæld fik jeg snakke en del med hende 2 gang.

jamen i mit hovede havde jeg nok tænkt at det ville tage 25 timer og så ende i ks, slet ikke at det ville gå hurtigt, og det er nok det jeg skulle have tænkt lidt på også. da jeg ringede da jeg fik veer var de meget prof synes jeg, så det er jeg ikke så bange for. men tror man skal tænke alle ting igennem, det skal jeg i hvert fald.

Hm, jeg tror lige jeg slår koldt vand i blodet og ser, om det ikke bliver bedre ved næste samtale. Hvis ikke jeg føler mig tryg ved hende der, må jeg jo bede om en anden.. Men hun kan jo have haft en dårlig dag, så tror jeg vil lade tvivlen komme hende til gode.. 

Jeg er også meget ambivalent omkring det, for på den ene side frygter jeg jo at det går aaaalt for hurtigt, og på den anden side, så skal det jo nok passe at jeg som den eneste i familien skal bruge 48 timer, bare fordi jeg "forventer" en hurtig fødsel.. Ved ikke rigtig, hvordan jeg skal forberede mig oprigtigt på begge scenarier - specielt sidstnævnte.. 

Anmeld

24. oktober 2012

th

Tulle83 skriver:

Jeg er dog ikke blevet opreret i ryggen, da jeg selv har kunne træne mig op så operation ikke var nødvendig, men kan staidig døje med smerter fra diskus.

Okay? sikke noget skidt at du er blevet sygemeldt Håber du er ok? Jeg holder også godt øje med min krops signaler, og vil også ringe til lægen hvis jeg synes det virker meget unormalt... men det kan være svært at vurdere når man ikke har prøvet det før!

nå ok, så havde jeg læst det forkert, men derfor tror jeg nu alligvel at du har større chancer end andre. vil du gerne føde selv hvis du kan eller vil du helst have pks?

jeg er ok, lidt træls med sygemelding, men har også haft meget ondt, så tror det er den rigtig løsning. Det er kun 1 uge hvor jeg lige skal væk fra arbejde, og slappe af, så er ok, når det kun er 1 uge.

Anmeld

24. oktober 2012

th

M (: skriver:

Hm, jeg tror lige jeg slår koldt vand i blodet og ser, om det ikke bliver bedre ved næste samtale. Hvis ikke jeg føler mig tryg ved hende der, må jeg jo bede om en anden.. Men hun kan jo have haft en dårlig dag, så tror jeg vil lade tvivlen komme hende til gode.. 

Jeg er også meget ambivalent omkring det, for på den ene side frygter jeg jo at det går aaaalt for hurtigt, og på den anden side, så skal det jo nok passe at jeg som den eneste i familien skal bruge 48 timer, bare fordi jeg "forventer" en hurtig fødsel.. Ved ikke rigtig, hvordan jeg skal forberede mig oprigtigt på begge scenarier - specielt sidstnævnte.. 

det tror jeg også er svært, jeg lavede en bog til sidste fødsel hvordan jeg gerne ville have det efterhånden som timerne gik... med bedøvelse, og anden hjælpemidler. (men nåde ikke at få noget som helst)

tror denne gang vil jeg lave en både hvis det går stærkt og ikke stærkt.

dog ved jeg at jeg vil føde i vand denne gang

Anmeld

24. oktober 2012

M (:

th skriver:

det tror jeg også er svært, jeg lavede en bog til sidste fødsel hvordan jeg gerne ville have det efterhånden som timerne gik... med bedøvelse, og anden hjælpemidler. (men nåde ikke at få noget som helst)

tror denne gang vil jeg lave en både hvis det går stærkt og ikke stærkt.

dog ved jeg at jeg vil føde i vand denne gang

Hm, det er nok en meget god idé i hvert fald at gøre sig nogle overvejelser.. 

Anmeld

24. oktober 2012

Tulle83

th skriver:

nå ok, så havde jeg læst det forkert, men derfor tror jeg nu alligvel at du har større chancer end andre. vil du gerne føde selv hvis du kan eller vil du helst have pks?

jeg er ok, lidt træls med sygemelding, men har også haft meget ondt, så tror det er den rigtig løsning. Det er kun 1 uge hvor jeg lige skal væk fra arbejde, og slappe af, så er ok, når det kun er 1 uge.

Vil gerne have pks, da der også er andre psykiske faktorer, grundet andre operationer, der gør, at det vil være meget svært for mig at føde normalt.

Godt at det kun er 1 uge det drejer sig om! Så kan jeg godt forestille mig at det er "lettere" at håndtere. Men ærgerligt at du skal døje med smerter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.