Hvordan går det med vægten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.539 visninger
64 svar
0 synes godt om
10. oktober 2012

Sahara82

Ved godt at vægt er meget individuelt og nogle hurtigt tager 5-10 kg på, men pyha er allerede oppe på 67,7 kg, hvilket er 3,7 kg mere end normalt. Ved godt det hverken er 5 eller 10 kg, men for mig er det bare meget, da jeg har vejet det samme i mange år.

Er i 20 uge, så synes det er gået stærkt med vægten, men ved godt at det bare er sådan det er. Frygter dog en lille smule at se de 70 kg på vægten da det altid har været grænsen for mig, men ved godt at det nu er naturligt at den rammer over det.

Hvordan går det med jer andre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2012

livhemdrup

smsh skriver:

Ved godt at vægt er meget individuelt og nogle hurtigt tager 5-10 kg på, men pyha er allerede oppe på 67,7 kg, hvilket er 3,7 kg mere end normalt. Ved godt det hverken er 5 eller 10 kg, men for mig er det bare meget, da jeg har vejet det samme i mange år.

Er i 20 uge, så synes det er gået stærkt med vægten, men ved godt at det bare er sådan det er. Frygter dog en lille smule at se de 70 kg på vægten da det altid har været grænsen for mig, men ved godt at det nu er naturligt at den rammer over det.

Hvordan går det med jer andre?

Er i uge 21 vejede 97 kg den dag journal blev lavet og vejede i fredags til md 90 kg så nyder min vægt går den vej og ik op. 

Med mine andre graviditeter har jeg alle gange vejet 89 kg den dag journal blev lavet og vejede 89 kg lige inden jeg fødte så forventer heller ik denne gang at tage helt vildt. 

Anmeld

10. oktober 2012

Sahara82

livhemdrup skriver:

Er i uge 21 vejede 97 kg den dag journal blev lavet og vejede i fredags til md 90 kg så nyder min vægt går den vej og ik op. 

Med mine andre graviditeter har jeg alle gange vejet 89 kg den dag journal blev lavet og vejede 89 kg lige inden jeg fødte så forventer heller ik denne gang at tage helt vildt. 

Hold da helt op. Du er da dygtig Har du nogle gode tips og tricks til at undgå de mange kg? Haha måske bare lade være med at spise for meget Vand er self heller ikke til at undgå.

Anmeld

10. oktober 2012

livhemdrup

smsh skriver:

Hold da helt op. Du er da dygtig Har du nogle gode tips og tricks til at undgå de mange kg? Haha måske bare lade være med at spise for meget Vand er self heller ikke til at undgå.

Har ik i nogen af mine gravditeter haft væske i kroppen.  om jeg får det denne gang er jo ik til at sige.

Men jeg gør sådan set ingenting for ikke at tage på. Æder løs af alle mulige mærkelig ting. Men ik ret meget af gangen da jeg så får det dårligt.,  Men tit og meget ofte ser man mig som regel med en nektarin i hånden

Men den gyldne tråd i mine graviditeter er nok at jeg SLET IKKE har lyst til søde sager. Kan lige frem få det skidt ved at spise det. Men til gengæld kan jeg spise mange champagnebrus is.

Anmeld

10. oktober 2012

Sahara82

livhemdrup skriver:

Har ik i nogen af mine gravditeter haft væske i kroppen.  om jeg får det denne gang er jo ik til at sige.

Men jeg gør sådan set ingenting for ikke at tage på. Æder løs af alle mulige mærkelig ting. Men ik ret meget af gangen da jeg så får det dårligt.,  Men tit og meget ofte ser man mig som regel med en nektarin i hånden

Men den gyldne tråd i mine graviditeter er nok at jeg SLET IKKE har lyst til søde sager. Kan lige frem få det skidt ved at spise det. Men til gengæld kan jeg spise mange champagnebrus is.

Okay så en blanding af lidt held i form af manglende søde lyster og lidt fornuft ved ikke at spise så meget på en gang?

Selv er jeg medlem af noget der hedder madlog hvor man kan holde lidt styr på sin kost og sin vægt. Godt nok skal man veje sin mad og tælle kcal, men det går jeg lidt mindre op i når jeg er gravid. Men er rigtig glad for siden, så den tror jeg bare jeg bliver ved med at følge.

Anmeld

10. oktober 2012

pastry26

Helt ærligt, så aner jeg ikke hvad jeg vejer.. Har ikke været til jordmoder endnu. Men håber lidt at det ikke er voldsomt. Synes jeg "fylder" mere i mine bukser, udover maven selvfølgelig, men folk siger at de ikke kan seat jeg har taget på.. Hmm 

Jeg har ikke lyst til slik og kage og kan ikke li chokolade længere. Til gengæld elsker jegost!!! 

Anmeld

10. oktober 2012

Sahara82

pastry26 skriver:

Helt ærligt, så aner jeg ikke hvad jeg vejer.. Har ikke været til jordmoder endnu. Men håber lidt at det ikke er voldsomt. Synes jeg "fylder" mere i mine bukser, udover maven selvfølgelig, men folk siger at de ikke kan seat jeg har taget på.. Hmm 

Jeg har ikke lyst til slik og kage og kan ikke li chokolade længere. Til gengæld elsker jegost!!! 

Det er sikkert ikke så slemt med vægten hvis du ikke har lyst til slik og søde sager, men det er stadig svært at sige, for man får større bryster, hofter, så er der fostervand og barnet vejer også efterhånden lidt. Skal til scanning fredag, så der får jeg det af vide, men forventer han vejer omkring 350 g.

Anmeld

10. oktober 2012

pastry26

Det jo det. Altsammen er heldigvis ikke fedt, og så længe jeg ikke tager voldsomt på, så er det også helt ok med mig, at veje 12-15 kg extra...ville dog være ked af at veje 20+ kg mere..

Trøster mig med at jeg stadig kan være i mine cowboybukser, med hårelastik til maven 

Anmeld

10. oktober 2012

jeanett80

pastry26 skriver:

Husk at vælge pastuiret (? stave) Jeg er også selv blevet pjattet med ost

Anmeld

11. oktober 2012

pastry26

jeanett80 skriver:

Husk at vælge pastuiret (? stave) Jeg er også selv blevet pjattet med ost

Nå ja. Men er alm skæreost ikke past. ??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.