Dårlig skanningsklinik i århus ! øvøv!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. oktober 2012

Moar2011

AMtrier skriver:

jeg har ikke fortalt dem at jeg er utilfreds.. men jeg hørte at der var flere andre som har lagt sag an imod dem så det burde hjælpe på det.. forhåbentligt

det burde du altså også gør - handle frem for at se på ..
jo mere bliver der jo gjort , så andre ikke bliver udsat for det samme

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2012

AMtrier

VNB skriver:

Rigtig træls for dig at du har haft en dårlig oplevelse...

Men synes det er lige voldsomt nok at nedgøre dem på den måde...

Vi var til en kønsscanning hos scannings klinikken i City vest - og vi var FULDT ud tilfredse med både scanning og personalet! 

Der blev taget rigtig god tid til os, og vi fik meget mere med hjem end vi oprindeligt havde betalt for (bla. en dvd hvor der var flere video frekvenser med vores baby, 27 billeder på dvd og 12 billeder på print) - så vi var ovenud glade 

At du ikke så barnet spjætte med arme og ben sidste gang, kan da skyldes at du er længere henne nu?  der sker jo vildt meget på kort tid - især når du ikke er længere henne end uge 8... 

Synes folk nogle gange er meget hurtig til at at dømme og skabe dårlig omtale 

jeg kan ikke rose dem til skyerne for jeg har ikke haft en god oplevelse der.. det er ikke for at nedgøre nogen, men for at dele min frustration over at der er SÅ stor forskel alt efter hvem der skanner.

jeg tror det er standart det i fik med, for i fik det samme begge gange.. og hvis det er det som giver en ekstra god oplevelse, fik vi faktisk MEGET mere hos Skanningsjordmoderen og ikke bare små frekvenser, men også hele skanningen med lyd på video oveni.

Det er da godt for dig at du har haft en god oplevelse der er da glad for at du ikke har haft den samme oplevelse som jeg
vil lige sige at grunden til jeg kunne se mere ikke bare var fordi det er fire dage siden jeg blev skannet der sidst. men at jeg i virkeligheden var længere henne end de fortalte mig.. og jeg har på ingen måde sagt at jeg har set den spjætte med arme og ben, set ben og set den bevæge sig.

Jeg kan godt forstå du synes folk er hurtige til at skabe dårlig omtale. men Jeg alene kan ikke gøre den store forskel. der skal mange flere episoder til. Og jeg siger ikke at man ikke skal gå til dem i city vest. jeg deler bare min dårlige oplevelse, fordi det er et frit forum og det er det jeg har haft brug for at dele med andre.
Og hvis andre som har oplevet det samme (eller modsatte i dit tilfælde) måske kan dele deres erfaringer også. og er da glad for at høre gode historier om dem også

nu må du heller ikke tage dette som et mod angreb, men føler lidt jeg skal forsvare at jeg er frustreret over en dårlig oplevelse.
det er bestemt ikke personligt men synes vi skal lade den ligge der. for det handler ikke om hvilken skanningsklinnik andre skal vælge. det handler om oplevelsen i sig selv....

kram herfra

Anmeld

10. oktober 2012

AMtrier

Storms-Mor skriver:

det burde du altså også gør - handle frem for at se på ..
jo mere bliver der jo gjort , så andre ikke bliver udsat for det samme

tjaae.. jeg tror ikke helt jeg ved hvordan jeg skal gribe det an :/

Anmeld

10. oktober 2012

AMtrier

_-Kathrine-_ skriver:

Jeg har også været begge steder og vender altid tilbage til scanningsjordemoderen i århus c... Hun er så dygtig og tager sig rigtig god tid...
Jeg følte at hende i city vest bare "jabbede" igennem... Og scanningen var overstået før tiden var gået!!
Jeg skal til endnu en scanning om 4 uger hos hende inde i byen og glæder mig for det er en kæmpe oplevelse..
Og hun er så begejstret, uanset om man er 6 uger, eller 28 uger henne... Det er så fedt!!

Jeg følte mig også i rigtig gode hænder hos hende i Århus C .
jeg har allerede bestilt næste skanning hos hende også

Anmeld

10. oktober 2012

Moar2011

AMtrier skriver:

tjaae.. jeg tror ikke helt jeg ved hvordan jeg skal gribe det an :/

kan jeg godt forstå . det må os være lidt svært...
men tænk nu HVIS der var nået med din bebs og de aldrig ville opdage det ..

de burde få en klage , så de kan blive lukket ..
i min verden kan der ske farlige ting ved sådan en klinik..
tænk nu hvis du høre nogen miste pga et eller andet de har overset , og så du ikk fik klaget ..

Anmeld

10. oktober 2012

AMtrier

Snehund skriver:

Tillykke med at scanningen gik så fint

Personligt er jeg blevet scannet på

1) Hospitalet (akut scanning pga blødning og for historie med kompliceret ufrivillig abort.)

2) Hos scanningsjordemoderen i Aarhus C.

Jeg vil sige, at jeg faktisk meget bedre kunne lide at blive scannet på hospitalet, hvor en virkelig sød og dygtig ung, kvindelig læge gjorde det. Hun var glad på vores vegne, da hun så liv og var samtidig meget professionel.

På klinikken i Aarhus var hun også dygtig - bestemt!

Med fare for at lyde som en sur gammel kone, så bryder jeg mig ikke særlig meget om den meget (over)begejstrede facon. Hun sagde fx: "Neeeej hvor er den sjov, se nogle sjove bevægelser - aiiii SÅ du det" osv. Desuden sagde hun til sidst: "Det var en fornøjelse at scanne denne baby, den var SÅ dygtig!" Altså - det er jo et spørgsmål om personlighed - men jeg brød mig faktisk ikke om at hun tillage fosteret div. tillægsord - selvom det nok var ment positivt og beroligende. Jeg ville gerne selv have lov til at føle, hvordan jeg oplevede den lille bønne. Jeg vil meget gerne have facts, og fx udsagn som: "Den ser overlevelsesdygtig ud, fin vækst osv." Men at tillægge det skrøbelige liv i min mave en masse egenskaber og kvaliteter, det synes jeg faktisk var lidt grænseoverskridende. Jeg fik slet ikke plads til selv at mærke mine egne følelser. Hvis jeg vælger at tage derind senere i graviditeten - tror jeg, at jeg vil prøve at forklare hende det inden scanningen. Men det blir svært tror jeg - for det er jo hendes facon - og hun har helt ret til at være som hun er - på mig virker det bare kunstigt og distancerende.

Men sådan er vi jo heldigvis så forskellige.

hvor er det dejligt at du har haft en god oplevelse på hospitalet, hvor det jo ikke er selvvalgt hvem der skanner!
kan godt følge dig i hendes over begejstring, på mig virkede det bare modsat. da jeg jo kom og var bekymret, men var i rigtig godt humør da jeg gik) tror også der er to forskellige deroppe, så det komer vel an på hvem man har mødt også

men kan da godt se hvis det er for meget for nogle der er vi jo heldigvis forskellige alle sammen.

Anmeld

10. oktober 2012

AnonymMor

VNB skriver:

Rigtig træls for dig at du har haft en dårlig oplevelse...

Men synes det er lige voldsomt nok at nedgøre dem på den måde...

Vi var til en kønsscanning hos scannings klinikken i City vest - og vi var FULDT ud tilfredse med både scanning og personalet! 

Der blev taget rigtig god tid til os, og vi fik meget mere med hjem end vi oprindeligt havde betalt for (bla. en dvd hvor der var flere video frekvenser med vores baby, 27 billeder på dvd og 12 billeder på print) - så vi var ovenud glade 

At du ikke så barnet spjætte med arme og ben sidste gang, kan da skyldes at du er længere henne nu?  der sker jo vildt meget på kort tid - især når du ikke er længere henne end uge 8... 

Synes folk nogle gange er meget hurtig til at at dømme og skabe dårlig omtale 

jeg er enig med dig

De 3 gange vi har været hos scanningsklinikken i city vest har vi haft en super oplevelse og synes simpelthen hende scanningsdamen er SÅ sød hun gav sig rigtig god tid til at scanne os og besvarede alle vores spørgsmål..

Vi fik endda 10 min ekstra scanning fordi at det var besværligt at finde kønnet til kønscanningen og hver gang fik vi lov at høre hjertelyd

udover det har vi altid fået mange film frekvenser med hjem og SUPER gode billeder..

Ts det er da rigtig træls du har fået sådan en oplevelse Men jeg har en hel anden opfattelse af dem og synes de er gode til deres arbejde uanset óm hun er uddannet eller blot har et kursus

Har ikke hørt noget om at  nogen har lagt sag an i mod dem  ifølge deres hjemme side er de altid booket til langt ud i fremtiden så nogen må da være tilfreds med dem

Anmeld

10. oktober 2012

lenemor77

AMtrier skriver:

Heej piger !

Jeg er to gange blevet skannet på skanningsklinnikken i Århus (city vest) og jeg var egentlig godt tilfreds, for jeg kendte ikke noget til skanninger før!!

jeg har idag haft nogle problemer med blødning, så jeg følte mig NØDT til at blive skannet igen. (min læge går meget op i statens penge og mente ikke det var nødvendigt at sende mig til skanning, da det værste der kunne ske jo var, at jeg aborterede:s og så ville det være spild af ressourcer) men det er et andet af mine store problemer, den får i nok en anden dag.

Jeg ringede til skanningsklinnikken men de havde ingen akut tid, så jeg fik en tid hos skannings jordmoderen i Århus C.
Det er det bedste jeg nogensinde har gjort!!!!

jeg fandt ud af, at jeg rent faktisk er længere henne end dem i city vest har fået det til.
derudover finder jeg så ud af, at de ikke er uddannet til at skanne, men bare har taget nogle kurser. det hele giver meget god mening for mig nu, da jeg har undret mig over at man ikke kunne se noget som helt på billederne !
og de har aldrig kunne svare på mine spørgsmål!

Jeg er mildest talt chokeret over at man må drive en skannings klinnik når man ikke kan finde ud af det...

Jeg kom til skanning hos skannings jordmoderen i Århus C og det er det bedste jeg nogensinde har gjort ! pludselig er jeg meget længere henne og jeg så det fineste hjerte og to ben og jeg så den bevæge sig !!! iiih hvor var det bare fantastisk! oveni hatten kunne jeg få svar på alle mine spørgsmål, hvor jeg blandt andet fandt ud af at jeg har bagudbøjet livmoder som gør at jeg har meget ondt, og er vokset rigtig hurtigt. dette kunne de ikke engang se ude hos den anden !

Jeg har hørt mange slemme historier om dem ude ved city vest men nu kan jeg da se hvorfor !!

Hurra for at den lille har det så godt.. men ØV at jeg har brugt tid og penge på noget som jeg ikke fik noget ud af

havde bare brug for at komme ud med min frustration over dårlige skanningsklinikker !! er der andre som har oplevet det samme??

og hvorfor får sådan nogle overhovedet lov til at køre??

Mange gode men frustrerede hilsner fra AM

Det er rigtig træls, at du har haft en dårlig oplevelse i City Vest.

Vi var derude over 5 år siden, og havde en rigtig god oplevelse. Datteren lå ikke ideelt for en 3D scanning, så vi fik 2 scanninger for 1 scannings pris. For som hun sagde - du har betalt for en god scanning....

Personligt er jeg - i både denne og sidste graviditet - blevet scannet i uge 7 på den klinik hvor vi fik fertilitetsbehandling. Og jeg kunne hverken se arme eller ben. Kun en lille markering af, at der skulle ligge en baby derinde. Og ved scanningen i uge 12 på Skejby, blev jeg sat 2 dage frem i termin - selvom jeg ved nøjagtig hvornår ægget blev taget ud og lagt tilbage...

Vær forberedt på, at der også på Skejby er stor forskel på de personer der scanner dig. Nogle er mere informative og energiske end andre.

Og JA - TIDEN GÅR DRÆBENDE LANGSOMT - specielt i starten, så jeg kan sagtens forstå din frustration af, at være strandet i uge 7.

Med hensyn til Scanningsklinikkens uddannelsesniveau, så er det selvfølgelig et problem hvis de "praler" med at være uddannede scanningsjordemødre - og så overhovedet ikke er det. Men det er jo en helt anden discussion.

Mit problem med de private tilbud er, hvordan reagerer de/vi hvis noget er galt? Kan de henvise en akut til sygehuset - eller kan de finde på at skjule deres fund?

Jeg håber du får en god oplevelse ved din næste scanning.

Anmeld

10. oktober 2012

VNB

AMtrier skriver:

jeg kan ikke rose dem til skyerne for jeg har ikke haft en god oplevelse der.. det er ikke for at nedgøre nogen, men for at dele min frustration over at der er SÅ stor forskel alt efter hvem der skanner.

jeg tror det er standart det i fik med, for i fik det samme begge gange.. og hvis det er det som giver en ekstra god oplevelse, fik vi faktisk MEGET mere hos Skanningsjordmoderen og ikke bare små frekvenser, men også hele skanningen med lyd på video oveni.

Det er da godt for dig at du har haft en god oplevelse der er da glad for at du ikke har haft den samme oplevelse som jeg
vil lige sige at grunden til jeg kunne se mere ikke bare var fordi det er fire dage siden jeg blev skannet der sidst. men at jeg i virkeligheden var længere henne end de fortalte mig.. og jeg har på ingen måde sagt at jeg har set den spjætte med arme og ben, set ben og set den bevæge sig.

Jeg kan godt forstå du synes folk er hurtige til at skabe dårlig omtale. men Jeg alene kan ikke gøre den store forskel. der skal mange flere episoder til. Og jeg siger ikke at man ikke skal gå til dem i city vest. jeg deler bare min dårlige oplevelse, fordi det er et frit forum og det er det jeg har haft brug for at dele med andre.
Og hvis andre som har oplevet det samme (eller modsatte i dit tilfælde) måske kan dele deres erfaringer også. og er da glad for at høre gode historier om dem også

nu må du heller ikke tage dette som et mod angreb, men føler lidt jeg skal forsvare at jeg er frustreret over en dårlig oplevelse.
det er bestemt ikke personligt men synes vi skal lade den ligge der. for det handler ikke om hvilken skanningsklinnik andre skal vælge. det handler om oplevelsen i sig selv....

kram herfra

Det var skam slet heller ikke for at angribe dig. 

Ville blot lige fortælle at jeg har haft en helt anden oplevelse hos dem, og vil synes det var synd hvis de ikke også fik den ros som jeg synes de fortjener  

Da vi bestilte tiden hos dem stod der at man for prisen fik: kønnet afvide + et par billeder af barnet + en vækstkurve, så derfor følte vi os jo meget beæret over at få alt det andet med også  men skal jo ikke kunne sige om de bare giver alle det med... 

men når alt dette er sagt, så vil jeg sige at du skal GLÆDE dig til NF scanningen på sygehuset det er en helt anden oplevelse, og det har ved begge mine graviditeter været absolut de bedste scanninger  

ønsker dig stort tillykke med den lille spire og håber du får en god og nem graviditet 

Anmeld

10. oktober 2012

VNB

Rinepigen skriver:

jeg er enig med dig

De 3 gange vi har været hos scanningsklinikken i city vest har vi haft en super oplevelse og synes simpelthen hende scanningsdamen er SÅ sød hun gav sig rigtig god tid til at scanne os og besvarede alle vores spørgsmål..

Vi fik endda 10 min ekstra scanning fordi at det var besværligt at finde kønnet til kønscanningen og hver gang fik vi lov at høre hjertelyd

udover det har vi altid fået mange film frekvenser med hjem og SUPER gode billeder..

Ts det er da rigtig træls du har fået sådan en oplevelse Men jeg har en hel anden opfattelse af dem og synes de er gode til deres arbejde uanset óm hun er uddannet eller blot har et kursus

Har ikke hørt noget om at  nogen har lagt sag an i mod dem  ifølge deres hjemme side er de altid booket til langt ud i fremtiden så nogen må da være tilfreds med dem

ja vi var ihvertfald MEGET tilfredse med dem! vi fik faktisk også 10 min ekstra  og hun var rigtig sød og god til at fortælle hvad vi så. 

når babyen gjorde noget sjovt, så tog sig god tid til at stoppe op og lade os se den lille purk 

jeg har godt nok slet heller ikke hørt noget om sag an mod dem? 

men skal da ikke kunne sige om det er rigtigt... 

vi tog gerne til dem igen ihvertfald 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.