Dårlig skanningsklinik i århus ! øvøv!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13.285 visninger
22 svar
0 synes godt om
9. oktober 2012

AMtrier

Heej piger !

Jeg er to gange blevet skannet på skanningsklinnikken i Århus (city vest) og jeg var egentlig godt tilfreds, for jeg kendte ikke noget til skanninger før!!

jeg har idag haft nogle problemer med blødning, så jeg følte mig NØDT til at blive skannet igen. (min læge går meget op i statens penge og mente ikke det var nødvendigt at sende mig til skanning, da det værste der kunne ske jo var, at jeg aborterede:s og så ville det være spild af ressourcer) men det er et andet af mine store problemer, den får i nok en anden dag.

Jeg ringede til skanningsklinnikken men de havde ingen akut tid, så jeg fik en tid hos skannings jordmoderen i Århus C.
Det er det bedste jeg nogensinde har gjort!!!!

jeg fandt ud af, at jeg rent faktisk er længere henne end dem i city vest har fået det til.
derudover finder jeg så ud af, at de ikke er uddannet til at skanne, men bare har taget nogle kurser. det hele giver meget god mening for mig nu, da jeg har undret mig over at man ikke kunne se noget som helt på billederne !
og de har aldrig kunne svare på mine spørgsmål!

Jeg er mildest talt chokeret over at man må drive en skannings klinnik når man ikke kan finde ud af det...

Jeg kom til skanning hos skannings jordmoderen i Århus C og det er det bedste jeg nogensinde har gjort ! pludselig er jeg meget længere henne og jeg så det fineste hjerte og to ben og jeg så den bevæge sig !!! iiih hvor var det bare fantastisk! oveni hatten kunne jeg få svar på alle mine spørgsmål, hvor jeg blandt andet fandt ud af at jeg har bagudbøjet livmoder som gør at jeg har meget ondt, og er vokset rigtig hurtigt. dette kunne de ikke engang se ude hos den anden !

Jeg har hørt mange slemme historier om dem ude ved city vest men nu kan jeg da se hvorfor !!

Hurra for at den lille har det så godt.. men ØV at jeg har brugt tid og penge på noget som jeg ikke fik noget ud af

havde bare brug for at komme ud med min frustration over dårlige skanningsklinikker !! er der andre som har oplevet det samme??

og hvorfor får sådan nogle overhovedet lov til at køre??

Mange gode men frustrerede hilsner fra AM

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2012

FrkZier

AMtrier skriver:

Heej piger !

Jeg er to gange blevet skannet på skanningsklinnikken i Århus (city vest) og jeg var egentlig godt tilfreds, for jeg kendte ikke noget til skanninger før!!

jeg har idag haft nogle problemer med blødning, så jeg følte mig NØDT til at blive skannet igen. (min læge går meget op i statens penge og mente ikke det var nødvendigt at sende mig til skanning, da det værste der kunne ske jo var, at jeg aborterede:s og så ville det være spild af ressourcer) men det er et andet af mine store problemer, den får i nok en anden dag.

Jeg ringede til skanningsklinnikken men de havde ingen akut tid, så jeg fik en tid hos skannings jordmoderen i Århus C.

jeg fandt ud af, at jeg rent faktisk er længere henne end dem i city vest har fået det til.
derudover finder jeg så ud af, at de ikke er uddannet til at skanne, men bare har taget nogle kurser. det hele giver meget god mening for mig nu, da jeg har undret mig over at man ikke kunne se noget som helt på billederne !

Jeg er mildest talt chokeret over at man må drive en skannings klinnik når man ikke kan finde ud af det...

Jeg kom til skanning hos skannings jordmoderen i Århus C og det er det bedste jeg nogensinde har gjort ! pludselig er jeg meget længere henne og jeg så det fineste hjerte og to ben og jeg så den bevæge sig !!! iiih hvor var det bare fantastisk! oveni hatten kunne jeg få svar på alle mine spørgsmål, hvor jeg blandt andet fandt ud af at jeg har bagudbøjet livmoder som gør at jeg har meget ondt, og er vokset rigtig hurtigt. dette kunne de ikke engang se ude hos den anden !

Jeg har hørt mange slemme historier om dem ude ved city vest men nu kan jeg da se hvorfor !!

Hurra for at den lille har det så godt.. men ØV at jeg har brugt tid og penge på noget som jeg ikke fik noget ud af

havde bare brug for at komme ud med min frustration over dårlige skanningsklinikker !! er der andre som har oplevet det samme??

ej hvor dejligt med en god oplevelse så!
så gælder det bare om at glemme den dumme klinik, og nu ved du jo hvor du skal tage hen fremover
- hvor langt viste det sig så du var henne?

Anmeld

9. oktober 2012

AMtrier

ej hvor dejligt med en god oplevelse så!
så gælder det bare om at glemme den dumme klinik, og nu ved du jo hvor du skal tage hen fremover
- hvor langt viste det sig så du var henne?

JA got jeg fandt den anden klinik! en håber ikke andre går forgæves som jeg gjorde!

Jamen da jeg startede blev sat tilbage to gange med i alt 8 dage, fordi de ikke vidste hvordan de skulle måle barnet.. så nu har jeg gået og været frustreret over at være i 7. uge i SÅ lang tid.. skulle have været omkring 7+0 efter beregningerne i dag.. Men jeg er rent faktisk 7+5/7+6
5-6 dage er meget, når man har været frustreret over ikke at komme videre så længe

Anmeld

10. oktober 2012

Camilla30

Dejligt med en god scannings-oplevelse Det er også min erfaring at det er nødvendigt at sætte sig godt ind i de forskellige "eksperter", der gerne vil udtale sig om ens barn og graviditet.

Anmeld

10. oktober 2012

Moar2011

AMtrier skriver:

Heej piger !

sikke en ØV historie - har du evt taget fat i dem, og konfonteret dem med det hele ? - bare for at gi dem lidt dårlig smag i munden..

- Dem i Århus C er SÅ SØDE - dem var vi os hos, da vi sku have en køns scanning, og det var en KÆÆÆMPE oplevelse

Anmeld

10. oktober 2012

_-Kathrine-_

Jeg har også været begge steder og vender altid tilbage til scanningsjordemoderen i århus c... Hun er så dygtig og tager sig rigtig god tid...
Jeg følte at hende i city vest bare "jabbede" igennem... Og scanningen var overstået før tiden var gået!!
Jeg skal til endnu en scanning om 4 uger hos hende inde i byen og glæder mig for det er en kæmpe oplevelse..
Og hun er så begejstret, uanset om man er 6 uger, eller 28 uger henne... Det er så fedt!!

Anmeld

10. oktober 2012

FrkZier

AMtrier skriver:

JA got jeg fandt den anden klinik! en håber ikke andre går forgæves som jeg gjorde!

Jamen da jeg startede blev sat tilbage to gange med i alt 8 dage, fordi de ikke vidste hvordan de skulle måle barnet.. så nu har jeg gået og været frustreret over at være i 7. uge i SÅ lang tid.. skulle have været omkring 7+0 efter beregningerne i dag.. Men jeg er rent faktisk 7+5/7+6
5-6 dage er meget, når man har været frustreret over ikke at komme videre så længe

det var da dejligt så

Anmeld

10. oktober 2012

VNB

Rigtig træls for dig at du har haft en dårlig oplevelse...

Men synes det er lige voldsomt nok at nedgøre dem på den måde...

Vi var til en kønsscanning hos scannings klinikken i City vest - og vi var FULDT ud tilfredse med både scanning og personalet! 

Der blev taget rigtig god tid til os, og vi fik meget mere med hjem end vi oprindeligt havde betalt for (bla. en dvd hvor der var flere video frekvenser med vores baby, 27 billeder på dvd og 12 billeder på print) - så vi var ovenud glade 

At du ikke så barnet spjætte med arme og ben sidste gang, kan da skyldes at du er længere henne nu?  der sker jo vildt meget på kort tid - især når du ikke er længere henne end uge 8... 

Synes folk nogle gange er meget hurtig til at at dømme og skabe dårlig omtale 

Anmeld

10. oktober 2012

Snehund

Tillykke med at scanningen gik så fint

Personligt er jeg blevet scannet på

1) Hospitalet (akut scanning pga blødning og for historie med kompliceret ufrivillig abort.)

2) Hos scanningsjordemoderen i Aarhus C.

Jeg vil sige, at jeg faktisk meget bedre kunne lide at blive scannet på hospitalet, hvor en virkelig sød og dygtig ung, kvindelig læge gjorde det. Hun var glad på vores vegne, da hun så liv og var samtidig meget professionel.

På klinikken i Aarhus var hun også dygtig - bestemt!

Med fare for at lyde som en sur gammel kone, så bryder jeg mig ikke særlig meget om den meget (over)begejstrede facon. Hun sagde fx: "Neeeej hvor er den sjov, se nogle sjove bevægelser - aiiii SÅ du det" osv. Desuden sagde hun til sidst: "Det var en fornøjelse at scanne denne baby, den var SÅ dygtig!" Altså - det er jo et spørgsmål om personlighed - men jeg brød mig faktisk ikke om at hun tillage fosteret div. tillægsord - selvom det nok var ment positivt og beroligende. Jeg ville gerne selv have lov til at føle, hvordan jeg oplevede den lille bønne. Jeg vil meget gerne have facts, og fx udsagn som: "Den ser overlevelsesdygtig ud, fin vækst osv." Men at tillægge det skrøbelige liv i min mave en masse egenskaber og kvaliteter, det synes jeg faktisk var lidt grænseoverskridende. Jeg fik slet ikke plads til selv at mærke mine egne følelser. Hvis jeg vælger at tage derind senere i graviditeten - tror jeg, at jeg vil prøve at forklare hende det inden scanningen. Men det blir svært tror jeg - for det er jo hendes facon - og hun har helt ret til at være som hun er - på mig virker det bare kunstigt og distancerende.

Men sådan er vi jo heldigvis så forskellige.

Anmeld

10. oktober 2012

AMtrier

Storms-Mor skriver:

sikke en ØV historie - har du evt taget fat i dem, og konfonteret dem med det hele ? - bare for at gi dem lidt dårlig smag i munden..

- Dem i Århus C er SÅ SØDE - dem var vi os hos, da vi sku have en køns scanning, og det var en KÆÆÆMPE oplevelse

jeg har ikke fortalt dem at jeg er utilfreds.. men jeg hørte at der var flere andre som har lagt sag an imod dem så det burde hjælpe på det.. forhåbentligt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.