Børn bestemmer for meget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. oktober 2012

Lullaby

TeamRocket skriver:

Jeg mener bare at det absolut ikke ville skade at se lærene gå lidt op i tingene. Da jeg gik i skole deltog de unge lærere nemlig på ligefod med os elever hvilket motiverede os til at ville- og de undgik undrene elever og forældre der kommenterede på HVORFOR skal eleverne hvis lærene ikke skal? De gamle gad dælme ikke, og de holdt ved posterne i bil med kaffe- fordi det regnede imens vi kunne fryse af helvede til og drikke lunken vand. Uanset om det er det ene løb, det andet løb, eller et helt tredje koncept, så er det da demotiverende af pommeren til hvis ikke bare et fåtal af lærene deltager og går op i det. At du ikke bryder dig om min måde at udtrykke det på har jo intet med selve pointen at gøre, bare se bort fra min skrivestil hvis GIDER er så grimt et ord i dine øre, men en spade er nu engang en spade også selv om det lyder bedre at kalde det et haveredskab De lærere jeg kender til, de gider bare ikke.

O-løbet som vi havde lavet idag var baseret på en masse faglige mål men også en masse sociale mål. Dvs. at jeg ikke kunne gå rundt med hver enkelt gruppe uden at ødelægge de overordnede mål jeg havde. Vi gik skam rundt og tjekkede, at de havde styr på det og der var altid en tilbage i "mål" så hvis der opstod problemer så vidste de hvor de kunne finde en af os. Vi havde lavet rigtig meget forberedelse til det her og havde mødt 1 time før tid for at sørge for, at posterne blev sat op samt ingen pauser fordi vi skulle have styr på dem alle. Ingen af de lærere der deltog idag sad og drak kaffe, men deltog på en eller anden måde.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Lullaby skriver:

Tro mig. Jeg ville da smaddergerne løbe med (eller i mit tilfælde gå da jeg ikke løber så meget i øjeblikket) men pointen er, at de skal lære at tyde et kort, skal lære at løse opgaver i fælleskab, at være gode kammerater og en masse andre mål som vi havde sat for dette løb. Og så nytter det bare ikke noget hvis jeg er deltagende på lige vis..

Man må jo formode, at forældre med sådan en skepsis heller ikke lader en håndboldtræner stå på sidelinjen, mens børnene spiller, men insisterer på, han selv spiller med 

Anmeld

9. oktober 2012

M (:

Mor og meget mere skriver:

Lige præcis - og når jeg ser mine idrætslærerkolleger i den daglige undervisning, stormer de af sted med eleverne og deltager særdeles aktivt - mon ikke, mange af dem også ville være vilde for selv at deltage i fodboldturneringer frem for at stå på sidelinjen og se på? 

Jeg kan kun tale for mig selv som aktiv spejderleder, og JO jeg ville 100 gange hellere deltage end arrangere - men desværre er jeg blevet for gammel til at deltage, og må derfor "nøjes" med at give de fede oplevelser jeg fik som barn "tilbage" til de nye unger - unger, som er nysgerrige og villige til at lære! 

Anmeld

9. oktober 2012

Lullaby

TeamRocket skriver:

Men så kunne man jo udstyre en lære der ikke kender ruten med kort og løbesko og evt regntøj - det ville altså være dejligt at se, og det ville nok få børn og forældres skepsis til at falde drastisk hvis der rent faktisk var nogle lærere der også deltog i det 'hårde arbejde'

Nu ved jeg ikke om du har førstehåndskendskab til skolen og økonomien i det men vi havde INGEN lærere som ikke havde noget at lave idag. Alle havde et eller andet som havde med ugen at gøre, nogle lavede spil, andre lavede mad osv. Der var ingen lærere fri.

Anmeld

9. oktober 2012

Lullaby

M (: skriver:

Jeg kan kun tale for mig selv som aktiv spejderleder, og JO jeg ville 100 gange hellere deltage end arrangere - men desværre er jeg blevet for gammel til at deltage, og må derfor "nøjes" med at give de fede oplevelser jeg fik som barn "tilbage" til de nye unger - unger, som er nysgerrige og villige til at lære! 

Ja det er nemlig så fedt at se når de drøner rundt med vinden i håret, røde kinder og masser af hygge. Så er det rigtig fedt. Og hvor ville jeg ønske, at jeg kunne deltage på lige fod.

Anmeld

9. oktober 2012

TeamRocket

Mor og meget mere skriver:

Man må jo formode, at forældre med sådan en skepsis heller ikke lader en håndboldtræner stå på sidelinjen, mens børnene spiller, men insisterer på, han selv spiller med 

Vores træner var da tit med inde over- altså ikke i selve kampene men i træningen. Han var fantastisk! Men nu er det jo en lidt anden ting da sport er noget man går til frivilligt- altså man kan selv vælge at gå hvis man ikke vil deltage- det må man jo ikke i skolen. Der er lærens ord jo lov og man skal bare deltage.

Anmeld

9. oktober 2012

M (:

Lullaby skriver:

Ja det er nemlig så fedt at se når de drøner rundt med vinden i håret, røde kinder og masser af hygge. Så er det rigtig fedt. Og hvor ville jeg ønske, at jeg kunne deltage på lige fod.

Ja, det var fede tider dengang, og jeg savner det stadig! Vi savner i min spejder-omgangskreds det så meget, at der faktisk er en diskussion i gang om, om de gamle, gamle ledere, skal arrangere en tur for os unge ledere én gang årligt! Det kunne være FANTASTISK!

Som frivillig leder vil jeg dog tro det er nemmere at tilfredsstille børn og forældre i og med at det er frivilligt om man vil deltage - kan man ikke lide vores arrangementer, står det jo en frit for, om man vil stoppe til spejder.. Derfor er alle vores deltagere jo altid meget motiverede! Sådan er det jo desværre sjældent i folkeskolen, og jeg synes det er synd, at børn og forældre ikke kan se, hvor givende et arrangement som det i stablede på benene i dag kan være! 

Anmeld

9. oktober 2012

Mor og meget mere

TeamRocket skriver:

Jeg mener bare at det absolut ikke ville skade at se lærene gå lidt op i tingene. Da jeg gik i skole deltog de unge lærere nemlig på ligefod med os elever hvilket motiverede os til at ville- og de undgik undrene elever og forældre der kommenterede på HVORFOR skal eleverne hvis lærene ikke skal? De gamle gad dælme ikke, og de holdt ved posterne i bil med kaffe- fordi det regnede imens vi kunne fryse af helvede til og drikke lunken vand. Uanset om det er det ene løb, det andet løb, eller et helt tredje koncept, så er det da demotiverende af pommeren til hvis ikke bare et fåtal af lærene deltager og går op i det. At du ikke bryder dig om min måde at udtrykke det på har jo intet med selve pointen at gøre, bare se bort fra min skrivestil hvis GIDER er så grimt et ord i dine øre, men en spade er nu engang en spade også selv om det lyder bedre at kalde det et haveredskab De lærere jeg kender til, de gider bare ikke.

Men når børnene netop skal selv - når det er selve ideen, at de arbejder sammen og klarer opgaverne selv - så skal de da ikke have en barnepige med hele vejen bare for at modbevise, at lærerne ikke vil. 

Og nej, gider er i denne sammenhæng ikke at kalde en spade for en spade. Min læge stikker ikke i sig selv, når han tager en blodprøve på mit barn - det har intet med "giden" at gøre, at man har forskellige roller. Og du opfatter det vel ikke som ugidelighed i andre sammenhænge, når børnene skal lave gruppearbejde i fx dansk, og læreren ikke slutter sig til en gruppe og arbejder på lige fod med dem? 

Anmeld

9. oktober 2012

Mor og meget mere

TeamRocket skriver:

Vores træner var da tit med inde over- altså ikke i selve kampene men i træningen. Han var fantastisk! Men nu er det jo en lidt anden ting da sport er noget man går til frivilligt- altså man kan selv vælge at gå hvis man ikke vil deltage- det må man jo ikke i skolen. Der er lærens ord jo lov og man skal bare deltage.

Ja, man skal bare deltage, og læreren bestemmer - hvad er alternativet? 

Anmeld

9. oktober 2012

TeamRocket

Lullaby skriver:

Nu ved jeg ikke om du har førstehåndskendskab til skolen og økonomien i det men vi havde INGEN lærere som ikke havde noget at lave idag. Alle havde et eller andet som havde med ugen at gøre, nogle lavede spil, andre lavede mad osv. Der var ingen lærere fri.

Ja så er der jo desværre ikke så meget at stille op hvis alle er optaget. Så skulle man måske ha haft et par frivillige forældre på banen- og dog, for det er set hvor galt det kan gå når forældre i bedste mening, forkludre en masse Jeg taler skam af elev og nu forældre erfaring og er ikke selv inde i noget som helst- deraf mine mange spørgsmål til 'bagmændene' Så kan jeg måske undgå at være den irriterende mor med alle spørgsmålene til forældreafternerne på ungernes skole

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.