i de danske hjem. Eller nogle gør. Det må jeg konstatere efter jeg idag prøvede at gennemføre et O-løb for en blanding børn fra 0-3 kl.
Ud af 22 børn var der 10 (!) der efter kort stykke tid meldte ud, at det der gad de i hvert fald ikke og at deres forældre havde sagt at det var okay at sige fra overfor lærerene.
Jeg har siddet og brugt ufatteligt lang tid på, at lave det her dumme O-løb for at der skulle blive tilgodeset alle klasser og derfor mange niveauer. Men hold da op hvor er det bare frustrerende at sidde og høre på og kæmpe for, at de her børn skal gøre hvad der bliver sagt.
At nogle gange skal man gøre det man ikke rigtig gider for det får man af vide.
Hvordan ser I det? Jeg synes det er en skræmmende tendens som rigtig kommer til udtryk sådan en dag hvor der ikke er sådan fag-faglig undervisning med røv til sæde undervisning.
En af børnene fortalte mig desuden også at jeg var en lorte-lærer og en anden at hendes mor havde sagt at vi var syge i hovedet fordi vi forlangte at de skal være udenfor og lave disse aktiviteter når vi ikke deltog og løb rundt med dem.

Anmeld