Børn bestemmer for meget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.576 visninger
123 svar
0 synes godt om
9. oktober 2012

Lullaby

i de danske hjem. Eller nogle gør. Det må jeg konstatere efter jeg idag prøvede at gennemføre et O-løb for en blanding børn fra 0-3 kl.

Ud af 22 børn var der 10 (!) der efter kort stykke tid meldte ud, at det der gad de i hvert fald ikke og at deres forældre havde sagt at det var okay at sige fra overfor lærerene.

Jeg har siddet og brugt ufatteligt lang tid på, at lave det her dumme O-løb for at der skulle blive tilgodeset alle klasser og derfor mange niveauer. Men hold da op hvor er det bare frustrerende at sidde og høre på og kæmpe for, at de her børn skal gøre hvad der bliver sagt.

At nogle gange skal man gøre det man ikke rigtig gider for det får man af vide.

Hvordan ser I det? Jeg synes det er en skræmmende tendens som rigtig kommer til udtryk sådan en dag hvor der ikke er sådan fag-faglig undervisning med røv til sæde undervisning.

En af børnene fortalte mig desuden også at jeg var en lorte-lærer og en anden at hendes mor havde sagt at vi var syge i hovedet fordi vi forlangte at de skal være udenfor og lave disse aktiviteter når vi ikke deltog og løb rundt med dem.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2012

Mumto3

O -løb er fantastisk!!! Men dersværre er de fleste børn opdraget til at det mest spændende der findes i verden at spille på computer eller Nintendo. Prøv at lav en spille dag og så hvor mange der brokker sig ;-) ej, det var en joke!

Anmeld

9. oktober 2012

TeamRocket

Hvorfor skal eleverne fise rundt hvis i ikke selv gider, det har jeg aldrig forstået? Og jaja, jeg er en af de der irriterende forældre der stiller spørgsmålstegn ved de ting jeg ikke lige forstår- dog tar jeg den med læren og ikke mine børn- børnene har det med at misforstå eller overfortolke og jeg ser nødigt de mister respekten for en kompetent lære. Men altså, ja, hvorfor deltog i ikke selv? Børn gør som de voksne gør, ikke som de voksne siger, det er min erfaring.

Anmeld

9. oktober 2012

TaAsJu

Vil bare give jer ros som lære og pædagoger som gider lave det for ungerne.. Jeg har fået min 7 årige datter hjem i dag der har fortalt med store armbevægelser om o-løbet og at de var ude HELE DAGEN til de skulle spise frokost.. Hun er nu badet og puttet for hun var træt..
Men jo det er også det indtryk jeg har af mange børn. De er for dovne og deres forældre syntes det er i orden.. Men Hvor er respekten blevet af?
Men for nogen børn er det altså det hele værd med nogen der gider

Anmeld

9. oktober 2012

MariaKyedDK

Lullaby skriver:

i de danske hjem. Eller nogle gør. Det må jeg konstatere efter jeg idag prøvede at gennemføre et O-løb for en blanding børn fra 0-3 kl.

Ud af 22 børn var der 10 (!) der efter kort stykke tid meldte ud, at det der gad de i hvert fald ikke og at deres forældre havde sagt at det var okay at sige fra overfor lærerene.

Jeg har siddet og brugt ufatteligt lang tid på, at lave det her dumme O-løb for at der skulle blive tilgodeset alle klasser og derfor mange niveauer. Men hold da op hvor er det bare frustrerende at sidde og høre på og kæmpe for, at de her børn skal gøre hvad der bliver sagt.

At nogle gange skal man gøre det man ikke rigtig gider for det får man af vide.

Hvordan ser I det? Jeg synes det er en skræmmende tendens som rigtig kommer til udtryk sådan en dag hvor der ikke er sådan fag-faglig undervisning med røv til sæde undervisning.

En af børnene fortalte mig desuden også at jeg var en lorte-lærer og en anden at hendes mor havde sagt at vi var syge i hovedet fordi vi forlangte at de skal være udenfor og lave disse aktiviteter når vi ikke deltog og løb rundt med dem.

det var da en grov udtalese at komme med det er så måske nogen forældre der ikke går særlig meget op i deres børn måske ? , det ved man jo ikke noget om, men du kan selvfølgelig heller ikke regne med at alle vil deltage nu hvor det ikke er et KRAV til de her børn...

hvis du havde sat det op og sagt : dette skal i , jamen så er det jo bare det sådan en gang er. og så skal de jo, og forældrene skal acceptere dette.

men jeg vil så også sige, at hvis man arrengere sådan nogle ting, synes jeg heller ikke at det er OKAY at lærene ikke deltager.

og jeg kan godt se det for børnenes synsfelt, hvis de skal ud og løbe 5 kilometer i lortevejr, og i som lærer bare skal sidde inde i varmen og hygge Jer. det kan også sætte mit *** i Kog. 

Anmeld

9. oktober 2012

Laulund87

Hvad er O-løb?

Anmeld

9. oktober 2012

Frøken J.

Laulund87 skriver:

Hvad er O-løb?

Orienteringsløb, søde

Anmeld

9. oktober 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
MariaKyedDK skriver:

det var da en grov udtalese at komme med det er så måske nogen forældre der ikke går særlig meget op i deres børn måske ? , det ved man jo ikke noget om, men du kan selvfølgelig heller ikke regne med at alle vil deltage nu hvor det ikke er et KRAV til de her børn...

hvis du havde sat det op og sagt : dette skal i , jamen så er det jo bare det sådan en gang er. og så skal de jo, og forældrene skal acceptere dette.

men jeg vil så også sige, at hvis man arrengere sådan nogle ting, synes jeg heller ikke at det er OKAY at lærene ikke deltager.

og jeg kan godt se det for børnenes synsfelt, hvis de skal ud og løbe 5 kilometer i lortevejr, og i som lærer bare skal sidde inde i varmen og hygge Jer. det kan også sætte mit *** i Kog. 

Så du tror, lærerne har siddet inde en hel skoledag og ladet indskolingsbørn klare sig selv?? 

Anmeld

9. oktober 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Da jeg havde O-løb i de små klasser, var det da også i bland sur r*** at skulle ud, men det gjorde man jo bare, og det blev jo sjovt, når man først kom ind i det.
Lærerne deltog aldrig - men stod derimod på post, så det var jo netop ikke fordi, de sad inde og drak kaffe, mens vi løb rundt, og jeg går ud fra det ikke har ændret sig så meget

Børn skal lære at respektere voksne, og hvis forældrene er utilfredse, må de tage det med læreren - ikke barnet!

Anmeld

9. oktober 2012

Laulund87

Frøken J. skriver:

Orienteringsløb, søde

Nårh ja haha Ej det mindes jeg også som røvsygt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.