hvad skal jeg gøre? gravid og har en ok stor vand cyste på æ

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. oktober 2012

DKTiha

Camillos skriver:

øv ikke lige sådan en opdatering man havde håbet på. ved det ikke men kan,cysten ikke være skyld i du mske har aborteret så mange gange?til dig

Jo det kan godt være derfor. Det irritere mig bar rigtig meget at det ikke har kunne ses før nu :/

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2012

Camillos

DKTiha skriver:

Jo det kan godt være derfor. Det irritere mig bar rigtig meget at det ikke har kunne ses før nu :/

det kan jeg godt forstå søde   hvor er det bare uret færdigt 

Anmeld

9. oktober 2012

DKTiha

Camillos skriver:

det kan jeg godt forstå søde   hvor er det bare uret færdigt 

Ja det er meget uretfærdigt ved squ snart ikke hvad jeg skal gøre :/

Anmeld

9. oktober 2012

Camillos

DKTiha skriver:

Ja det er meget uretfærdigt ved squ snart ikke hvad jeg skal gøre :/

det er også svært. men tænk sig nu hvis det er en sund graviditet og cysten ikke påvirker den ville det være ærgeligt at få det fjernet.. synes  du skal få en,scanning om 1 uge for at se om de kan,se en graviditet,  hvis de ikke kan det synes.jeg du skal få fjernet cysten så du forhåbentlig får lettere ved at holde på en sund graviditet

Anmeld

9. oktober 2012

MissTas

DKTiha skriver:

æggestokken..

Jeg var imorges til scanning på sygehuset efter min læge ikke fandt noget igår (foster eller graviditetssæk). jeg kommer derop imorges, og forventer det værste og håber på det bedste...

Jeg bliver kaldt ind og har en samtale,og de bliver overrasket over at jeg har været gravid så mange gange og tabt så mange gange. nå videre, jeg blev undersøgt og alt så fint ud, havde en fin blålig-lilla farve ved livmoderen eller hvor det nu er, og der var ikke nogen tegn på blødning eller andet.

Jeg blev så scannet og hun fortæller mig at hun ikke kan se jeg er gravid, men til gengæld har jeg en vandcyste på min ene æggestok (fik aldrig at vide hvilken men det vel os ligemeget, den var 5-6 cm stor..

og den skal opereres væk - så hvis ikke graviditeten bliver til noget så skal jeg opereres.

så kommer mit spørgsmål egentlig ; jeg har det sådan lidt at jeg syntes det er utrolig skræmmende at have sådan en cyste og har aldrig før haft det, og tænker meget over om jeg burde overveje meget kraftigt at få den fjernet nu, men hvis den skal fjernes nu så skal graviditeten jo også fjernes, og ved ikke om jeg tør tage risikoen.... :'/

er der nogen der har prøvet det her før ??? og kan give mig nogen råd.... ved selvfølgelig godt at jeg er den eneste der kan tage en beslutning, men er squ så bange lige nu selvom det er ufarligt (sagde lægen).... hmmmmmmmm

en cyste af vand er så vidt jeg har fået at vide slet ikke farlig.. har selv haft en cyste af vand på den ene æggestok og der fik jeg at vide at de kommer og går gennem hele livet som det passer dem. min var 2 cm og er forsvundet af sig selv... hvis jeg var dig ville jeg absolut vente med at få den fjernet til du ved om der er en graviditet eller ej..

havde det været noget helt alvorligt, så havde de sagt, du har intet valg, den skal simpelthen fjernes nu og her..

jeg ville ikke være så bekymret

Anmeld

9. oktober 2012

DKTiha

Camillos skriver:

det er også svært. men tænk sig nu hvis det er en sund graviditet og cysten ikke påvirker den ville det være ærgeligt at få det fjernet.. synes  du skal få en,scanning om 1 uge for at se om de kan,se en graviditet,  hvis de ikke kan det synes.jeg du skal få fjernet cysten så du forhåbentlig får lettere ved at holde på en sund graviditet

ja nemlig, altså ved godt man ikke kan sige noget udfra bare en graviditetstest, men har aldrig nogen sinde haft så tydelige tests som jeg har nu, og jeg ser det som et godt tegn, og at de bare ikke kan se noget endnu.. men, ja jeg skal alligevel derop i næste uge, så ja, jeg må vente og se og håbe på det bedste... og hvis ikke, det bliver til noget, så må jeg få den fjernet den cyste ..

Anmeld

9. oktober 2012

DKTiha

MissTas skriver:

en cyste af vand er så vidt jeg har fået at vide slet ikke farlig.. har selv haft en cyste af vand på den ene æggestok og der fik jeg at vide at de kommer og går gennem hele livet som det passer dem. min var 2 cm og er forsvundet af sig selv... hvis jeg var dig ville jeg absolut vente med at få den fjernet til du ved om der er en graviditet eller ej..

havde det været noget helt alvorligt, så havde de sagt, du har intet valg, den skal simpelthen fjernes nu og her..

jeg ville ikke være så bekymret

jeg bliver bare lidt bekymret over når de siger at den skal fjernes så snart som muligt, fordi den er "så stor".. de ved jo ikke helt præcist hvor længe jeg har haft den...udover det jeg fortæller med niv og kedelige jag i begge æggestokke fra 2011 af, især ved ægløsning har jeg ikke kunne holde det ud fordi jeg har haft så ondt, og har fået de der "der følelses som knivstik" og tager pusten fra en, dem har jeg haft rigtig tit siden min første abort.. men har aldrig lagt noget i det, men kan da godt se at det muligvis har været grunde til smerterne.. .. det blev en lang smøre og nok lidt gentagelse... sorry for det..

Anmeld

9. oktober 2012

SussieThyssen

DKTiha skriver:

fordi jeg tester knaldende positiv på samtlige graviditets teste, plus på lægernes. er 5+5 så det måske tidligt nok at ja, se noget

Ahhh ja så er der jo nok noget om snakken

Anmeld

9. oktober 2012

DKTiha

SussieThyssen skriver:

Ahhh ja så er der jo nok noget om snakken

hihi jeps ! men nu må jeg jo desværre væbne mig med tålmodighed til onsdag næste uge, hvor jeg får svar på den blodprøve de tog idag, og forhåbelig får jeg os svaret på den jeg skal have lavet fredag ... også krydser jeg fingre for at man nu kan se en graviditet

Anmeld

9. oktober 2012

SussieThyssen

DKTiha skriver:

hihi jeps ! men nu må jeg jo desværre væbne mig med tålmodighed til onsdag næste uge, hvor jeg får svar på den blodprøve de tog idag, og forhåbelig får jeg os svaret på den jeg skal have lavet fredag ... også krydser jeg fingre for at man nu kan se en graviditet

Så får du lige en masse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.