hvad skal jeg gøre? gravid og har en ok stor vand cyste på æ

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.907 visninger
21 svar
1 synes godt om
9. oktober 2012

DKTiha

æggestokken..

Jeg var imorges til scanning på sygehuset efter min læge ikke fandt noget igår (foster eller graviditetssæk). jeg kommer derop imorges, og forventer det værste og håber på det bedste...

Jeg bliver kaldt ind og har en samtale,og de bliver overrasket over at jeg har været gravid så mange gange og tabt så mange gange. nå videre, jeg blev undersøgt og alt så fint ud, havde en fin blålig-lilla farve ved livmoderen eller hvor det nu er, og der var ikke nogen tegn på blødning eller andet.

Jeg blev så scannet og hun fortæller mig at hun ikke kan se jeg er gravid, men til gengæld har jeg en vandcyste på min ene æggestok (fik aldrig at vide hvilken men det vel os ligemeget, den var 5-6 cm stor..

og den skal opereres væk - så hvis ikke graviditeten bliver til noget så skal jeg opereres.

så kommer mit spørgsmål egentlig ; jeg har det sådan lidt at jeg syntes det er utrolig skræmmende at have sådan en cyste og har aldrig før haft det, og tænker meget over om jeg burde overveje meget kraftigt at få den fjernet nu, men hvis den skal fjernes nu så skal graviditeten jo også fjernes, og ved ikke om jeg tør tage risikoen.... :'/

er der nogen der har prøvet det her før ??? og kan give mig nogen råd.... ved selvfølgelig godt at jeg er den eneste der kan tage en beslutning, men er squ så bange lige nu selvom det er ufarligt (sagde lægen).... hmmmmmmmm

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2012

SussieThyssen

DKTiha skriver:

æggestokken..

Jeg var imorges til scanning på sygehuset efter min læge ikke fandt noget igår (foster eller graviditetssæk). jeg kommer derop imorges, og forventer det værste og håber på det bedste...

Jeg bliver kaldt ind og har en samtale,og de bliver overrasket over at jeg har været gravid så mange gange og tabt så mange gange. nå videre, jeg blev undersøgt og alt så fint ud, havde en fin blålig-lilla farve ved livmoderen eller hvor det nu er, og der var ikke nogen tegn på blødning eller andet.

Jeg blev så scannet og hun fortæller mig at hun ikke kan se jeg er gravid, men til gengæld har jeg en vandcyste på min ene æggestok (fik aldrig at vide hvilken men det vel os ligemeget, den var 5-6 cm stor..

og den skal opereres væk - så hvis ikke graviditeten bliver til noget så skal jeg opereres.

så kommer mit spørgsmål egentlig ; jeg har det sådan lidt at jeg syntes det er utrolig skræmmende at have sådan en cyste og har aldrig før haft det, og tænker meget over om jeg burde overveje meget kraftigt at få den fjernet nu, men hvis den skal fjernes nu så skal graviditeten jo også fjernes, og ved ikke om jeg tør tage risikoen.... :'/

er der nogen der har prøvet det her før ??? og kan give mig nogen råd.... ved selvfølgelig godt at jeg er den eneste der kan tage en beslutning, men er squ så bange lige nu selvom det er ufarligt (sagde lægen).... hmmmmmmmm

Jamen hvorfor siger du, at du er gravid, når der ikke er noget på scanningerne?
Det forstår jeg ikke rigtigt.

Kærligst
Sussie

Anmeld

9. oktober 2012

DKTiha

SussieThyssen skriver:

Jamen hvorfor siger du, at du er gravid, når der ikke er noget på scanningerne?
Det forstår jeg ikke rigtigt.

Kærligst
Sussie

fordi jeg tester knaldende positiv på samtlige graviditets teste, plus på lægernes. er 5+5 så det måske tidligt nok at ja, se noget

Anmeld

9. oktober 2012

Chewy

Så vidt jeg ved er en sådan cyste ikke farlig. Og havde den været det, er jeg sikker på, lægerne havde sagt til dig, at den skal fjernes. Jeg synes, du skal vente og se, om det lille spir kan overleve og så få den fjernet når graviditeten er vel overstået

Anmeld

9. oktober 2012

DKTiha

Chewy skriver:

Så vidt jeg ved er en sådan cyste ikke farlig. Og havde den været det, er jeg sikker på, lægerne havde sagt til dig, at den skal fjernes. Jeg synes, du skal vente og se, om det lille spir kan overleve og så få den fjernet når graviditeten er vel overstået

de sagde bare at de gerne ville fjerne den så bliver da en smule bekymret :/

Anmeld

9. oktober 2012

Chewy

DKTiha skriver:

de sagde bare at de gerne ville fjerne den så bliver da en smule bekymret :/

åh det kan jeg da godt forstå så hmm, jeg synes du skal spørge dem igen - sig du ikke helt har forstået det og du går og bekymrer dig... Æv, hvor er det en uheldig situation. Håber det løser sig.

Anmeld

9. oktober 2012

DKTiha

Chewy skriver:

åh det kan jeg da godt forstå så hmm, jeg synes du skal spørge dem igen - sig du ikke helt har forstået det og du går og bekymrer dig... Æv, hvor er det en uheldig situation. Håber det løser sig.

mange tak, håber os det løser sig ...

Anmeld

9. oktober 2012

JS<3

Selvfølgelig vil de fjerne den, der er jo ingen grund til at du har den. Jeg fik fjernet en cyste på samme størrelse som din, og en eller to uger efter testede jeg positiv.

gynækologen var ikke heelt sikker på hvad det var, men farlig var den ihvertfald ikke. Tror ikke du skal bekymre dig sååh meget om den.

Anmeld

9. oktober 2012

LMX

Du kan tage det helt roligt.

Jeg er selv cystedanner og har haft sååååååå mange cyster. De er IKKE farlige og de forsvinder som oftest af sig selv. Dog kan de godt gøre ret ondt hvis de bliver for store.

De kommer som oftest i forb. med ægløsning så du har nok gået med den siden din sidste ægløsning og så vokser den og brister så når den bliver stor nok.

Jeg vil mene at jeg har haft omkring 30 cyster på æggestokkene og kun 1 gang måtte den fjernes operativt fordi den ikke ville briste af sig selv.

Når den her er væk burde du ikke danne flere før du igen får ægløsning og mens. (P-piller holder dem forresten væk)

Anmeld

9. oktober 2012

Camillos

DKTiha skriver:

æggestokken..

øv ikke lige sådan en opdatering man havde håbet på. ved det ikke men kan,cysten ikke være skyld i du mske har aborteret så mange gange?til dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.