Under vores første graviditet, fortalte jeg det til mine forældre og min bror lige så snart vi havde positive tests. Kort efter dette fik mere af familien nyheden, samt nogle venner, bekendte og naboer. Vi ville dog ikke smide det på Facebook eller noget før efter NF.
Vi aborterede spontant i 10.-11. uge.
På trods af, der ikke var mere end nogle håndfulde mennesker, som kendte til graviditeten, oplevede jeg en masse utroligt ubehagelige kommentarer i denne forbindelse. Intet ondskabsfuldt, men jeg opdagede, hvor få mennesker, som egentlig er klar over, hvor almindeligt det er at abortere. Dette betød at jeg fik masser af kommentarer om, at så kan jeg jo nok ikke få børn eller om jeg så skal udredes, siden jeg åbenbart ikke kan holde på fosteret... om jeg godt vidste, at jeg ikke måtte drikke en masse kaffe, samt skal holde mig fra at gøre kattebakken ren osv. Jeg fik forslag til alternative måder at blive gravid på osv osv osv.... Igen, ikke ment ondskabsfuldt, men gennemført misforstået godhed pga. uvidenhed. Jeg følte hele tiden, jeg skulle forsvare mig selv. At jeg IKKE er syg eller infertil, at jeg GODT ved, hvad jeg må og ikke må under en graviditet, at lægen siger, det bare er op på hesten igen, at det altså er helt normalt at abortere tidligt osv. Det var MEGET hårdt og gjorde hele sorgprocessen meget, meget værre!!!
Jeg blev dog gravid igen allerede i 2. forsøg efter aborten, og denne gang er der ikke andre end mine forældre og min bror og svigerinde der ved det... Ganske enkelt for at beskytte mig selv, hvis uheldet er ude igen.
MEN jeg vil absolut ikke diktere hvad du skal gøre, for chancen for at alt går godt, og du dermed sagtens kan fortælle om det, er jo heldigvis størst. Dette er blot mine egne erfaringer og bevægegrunde. 
Stort tillykke og held og lykke fra mig.